Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem

Warning: getimagesize(edc_media/Widget/Item-0454/File1/Banerwk-tsw2019-tos-1270x.jpg) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /home/users/sadownictwo/public_html/edc_engine/Widget/DVO.php on line 20

Warning: getimagesize(edc_media/Widget/Item-0454/File1/Banerwk-tsw2019-tos-1270x.jpg) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /home/users/sadownictwo/public_html/edc_engine/Widget/DVO.php on line 6

Będą umowy kontraktacyjne dla producentów owoców miękkich

Będą umowy kontraktacyjne dla producentów owoców miękkich - zapowiedział wczoraj (17.07) premier Mateusz Morawiecki. Cena na owoce ma być gwarantowana. Premier zapowiedział jednocześnie wzmożone kontrole owoców importowanych do Polski spoza Unii Europejskiej.

Chcemy zaproponować żeby do marca następowała kontraktacja. Bo dzięki temu, że ta kontraktacja będzie przed okresem, kiedy te owoce pojawiają się na naszych krzewach i drzewach, byłyby one już wtedy zakontraktowane po pewnej cenie, która umożliwia godziwe funkcjonowanie poszczególnych rynków, płodów rolnych – poinformował premier Mateusz Morawiecki.

Jak informuje Agrobiznes premier Mateusz Morawiecki przyznał, że wdrożenie mechanizmów stabilizacyjnych będzie wyjątkowo trudne, ale wykonalne. To pokłosie tego, co dzieje się w sadach i skupach.


Będzie to realizowane stopniowo, ale docelowo idea jest taka żeby plantator wiedział na starcie ile może zarobić za dany produkt. Najważniejsze jest by nowe przepisy zakładały podpisywanie umów bezpośrednio między producentem a przetwórcą.

Premier zapowiedział też zapewnienie kolejnego postulatu sadowników: wzmożonej kontroli na koszt dostawców owoców wwożonych do polski z poza UE [czytaj wpis: Będą większe kontrole rynku owoców ! >>>]

Kolejne spotkanie w sprawie umów kontraktacyjnych w Ministerstwie Rolnictwa zaplanowano w przyszłym tygodniu - dodaje Agrobiznes.



Najnowsze działania rządu to odpowiedź na głosy rolników, którzy skarżą się m.in. na niskie ceny skupu owoców i warzyw. 13 lipca demonstrowali w Warszawie. Domagają się, by przetwórnie więcej płaciły za owoce. Żądają też zdecydowanej reakcji rządu.

Minister rolnictwa Jan Krzysztof Ardanowski zapewnił, że rozmawia z przedstawicielami protestujących.

Rozmowy z rolnikami toczą się cały czas i to nie tylko na ulicy. Ja spotykam się od pierwszego dnia z organizacjami rolniczymi, spotkałem się z Solidarnością Rolników, z izbami rolniczymi, zaprosiłem do stołu Samoobronę, związki branżowe, czyli wszystkich, którzy mają prawo wypowiadać się w imieniu rolników, również te organizacje, które organizują protesty - powiedział Ardanowski.

W przygotowaniu jest projekt ustawy, która ma wprowadzić zasadę umów kontraktacyjnych, obejmujących obie strony – zarówno dostawcę, jak i odbiorcę owoców czy warzyw.

Chcemy, by obrót artykułami rolno-spożywczymi, a w szczególności owocami i warzywami, odbywał się poprzez umowy kontraktacyjne, żeby również ci, którzy zajmują się skupem, gwarantowali rolnikom godziwe warunki skupu. Trwają w tej chwili bardzo poważne prace nad stworzeniem aktów prawnych, które to zabezpieczą - mówił minister.


REKLAMA

Warning: getimagesize(edc_media/Widget/Item-0453/File1/Prenumerata-tmj-945x.gif) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /home/users/sadownictwo/public_html/edc_engine/Widget/DVO.php on line 20

Warning: getimagesize(edc_media/Widget/Item-0453/File1/Prenumerata-tmj-945x.gif) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /home/users/sadownictwo/public_html/edc_engine/Widget/DVO.php on line 6

komentarze (27):

dodaj komentarz
sylit100
sylit100 18.07.2018 14:31 A czy będą umowy kontraktacyjne dla producentów jabłek przemysłowych

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

stefan74
stefan74 18.07.2018 21:17 Tak

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

pilsner13
pilsner13 18.07.2018 21:45 Ja w tym roku z powodu suszy zamiast zakładanych 15 ton truskawek zebrałem z niektórych kawałków zebrałem jedną tonę.Kary umowne zrujnowały by moje gospodarstwo.To jest karygodne by kogoś kto prowadzi biznes pod gołym niebem zmuszać do podpisywania umów kontraktacyjnych.Produkcja roślinna ,to nie jest fabryka gwoździ gdzie wszystko(choć też nie do końca ) można zrealizować według planu..W gospodarstwach rolnych jest też duża niepewność z pracownikami sezonowymi.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

pilsner13
pilsner13 18.07.2018 21:45 Ja w tym roku z powodu suszy zamiast zakładanych 15 ton truskawek zebrałem z niektórych kawałków zebrałem jedną tonę.Kary umowne zrujnowały by moje gospodarstwo.To jest karygodne by kogoś kto prowadzi biznes pod gołym niebem zmuszać do podpisywania umów kontraktacyjnych.Produkcja roślinna ,to nie jest fabryka gwoździ gdzie wszystko(choć też nie do końca ) można zrealizować według planu..W gospodarstwach rolnych jest też duża niepewność z pracownikami sezonowymi.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

pilsner13
pilsner13 18.07.2018 21:46 Ja w tym roku z powodu suszy zamiast zakładanych 15 ton truskawek zebrałem z niektórych kawałków zebrałem jedną tonę.Kary umowne zrujnowały by moje gospodarstwo.To jest karygodne by kogoś kto prowadzi biznes pod gołym niebem zmuszać do podpisywania umów kontraktacyjnych.Produkcja roślinna ,to nie jest fabryka gwoździ gdzie wszystko(choć też nie do końca ) można zrealizować według planu..W gospodarstwach rolnych jest też duża niepewność z pracownikami sezonowymi.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

jerzy45
jerzy45 19.07.2018 10:42 ...cyt. "Chcemy zaproponować żeby do marca następowała kontraktacja. Bo dzięki temu, że ta kontraktacja będzie przed okresem, kiedy te owoce pojawiają się na naszych krzewach i drzewach, byłyby one już wtedy zakontraktowane po pewnej cenie, która umożliwia godziwe funkcjonowanie poszczególnych rynków, płodów rolnych – poinformował premier Mateusz Morawiecki."
Napiszę jedno słowo, ale dobitnie. Tylko nie będzie to słowo pod adresem tego człowieka, który tak mówi, ale o głupią wypowiedź tzw. znawcy tematu, który na wszystkim się zna.
Idiota.
jerzy45
jerzy45 19.07.2018 10:48 A co będzie z kontraktacją, jak w maju przyjdzie Zośka i wykosi przyszły towar ? Kto weźmie na siebie tzw. kary umowne. Ja funkcjonowałem już w czasach, gdy Spółdzielnie Ogrodnicze kontraktowały towar - jabłka. Tylko wówczas różnica była taka - kontraktacje w sierpniu, a kasa za zakontraktowane jabłka we wrześniu !!....!!!
Kto wysupła na kary ? Kto będzie kontraktował, a jak zakłady przetwórcze będą reagowały na brak towaru, albo na ceny, które im nie odpowiadają. Mamy wolny rynek i jest możliwość importu owoców. Co zrobi Rząd ?? Zablokuje ? Zbojkotuje ? Wprowadzi dla kilku jabłek, malin, czy wiśni wojnę handlową ze Światem ???
Podtrzymuję stwierdzenie o takim pomyśle tego człowieka. To kolejna kiełbasa wyborcza. Wiem, że wielu ją łyknie...smacznego.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Bandolet
Bandolet 19.07.2018 11:19 Wreszcie coś mądrego napisałeś...

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

pilsner13
pilsner13 19.07.2018 11:35 W marcu ,to można handlować marzeniami,a nie towarem który mamy zebrać z pola w czerwcu,lipcu czy sierpniu. Ale czy bankowiec może to pojąć? A najbardziej oburza mnie że te pomysły wyszły od rolniczych związkowców

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

SlawekS
SlawekS 19.07.2018 15:35 "Żądamy wprowadzenia obowiązkowych umów kontraktacyjnych zawieranych przez zakłady przetwórcze z rolnikami przed rozpoczęciem okresu wegetacyjnego z określoną ilością, terminem dostawy i ceną gwarantującą pokrycie kosztów produkcji oraz odpowiedni zysk gwarantujący odtworzenie produkcji na kolejny sezon." - apel sadowników regionu świętokrzyskiego.
Pięknie to wygląda - połowa sprzedaje po cenach poniżej kosztów zbioru, druga połowa w tym samym czasie strajkuje. Połowa chce kontraktacji w marcu, druga połowa uważa to za idiotyczny pomysł. I jak tu polskiej wsi dogodzić?
advocatusdiaboli
advocatusdiaboli 22.07.2018 13:57 Jest to pewnego rodzaju selekcja. Jeśli ktoś sprzedaje w cenie ponizej kosztu zbioru ,pociągnie krócej niż ten co nie zbiera wcale.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

artemida
artemida 19.07.2018 15:38 Każdy piszący komentarze jest przeświadczony o SWOICH RACJACH, to oczywiste - zdanie innych nie warte DLA NIEGO funta kłaków. Ale... czy Polska jest jedynym krajem na świecie, co ja mówię w kosmosie, gdzie jest produkcja owoców dla przemysłu? JAK TO ROZWIĄZUJĄ INNI??? Nikt się tym nie interesował,??? Granice otwarte, 5-latek włazi pod samochód bo klika w jakąś klawiaturę, a NIKT, NAWET Z TYCH PO WIELOKROĆ UTYTUŁOWANYCH NIE WYCHODZI CHOĆBY Z JAKIMŚ ZARYSEM ROZWIĄZAŃ które, może w perspektywie, dałyby szansę na uregulowanie rynku, stabilną produkcję, stabilne dochody itp.
Jak sądzę, za chwilę będę miał mnóstwo minusów bo zakłócam błogi bałagan z którym /chyba???/ wszystkim dobrze. Ci którym się czasowo pogarsza pomstują, ponarzekają i ABY DO WIOSNY.
artemida
artemida 20.07.2018 06:44 Wciąż NIKT się nie wypowiedział na temat; JAK WYGLĄDA PRODUKCJA I HANDEL OWOCAMI PRZEZNACZONYMI DO PRZETWÓRSTWA w innych krajach.
N I K T N I C N I E W I E???
A może oddelegować jakiegoś byłego podszefa APIPOL- u lub emerytowanego z Horteksu na przeszpiegi w tym temacie, sądzę że WARTO ?!

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

pilsner13
pilsner13 19.07.2018 16:16 Jeśli połowa rolników jest jasnowidzami ,to niech podpisuje umowy już w marcu(i żeby nie ta połowa nie płakała potem że zakłady żądają kar umownych jeśli pójdzie coś nie tak).Ja, na przykład uprawiam 50 ha truskawek i nie wiem do samego końca jakie będę miał plony,no i czy przyjadą zrywacze z Ukrainy

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

lutek76
lutek76 19.07.2018 21:07 Jerzy 45 "pal licho" ministra wladze itp. ale kontraktacje to pomysl rolnikow/sadownikow masz lepszy pomysl ?dzis widzialem wisnie po 4,90 zakg porzeczka 7,99 za 0,5 kg jablka (naprawde takie z przerywki ) 2,90 O CO CHODZI ????
zdjecia zamiescilem na "cena wisni"

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

jerzy45
jerzy45 20.07.2018 13:46 Kontraktacja jest dobrym rozwiązaniem dla zakładów przetwórczych, jeśli na rynku jest niedobór towaru !!! Wówczas zakład zawczasu sobie szuka i zapewnia towar na czas przyszłej produkcji, Jeśli ktoś uważa, że prywatna firma ma zapewnić rolnikowi takie ceny, by był zadowolony i miał zysk, to jest z innego kosmosu. Nie rozumiem takiego podejścia do tematu.
Jedynym sensownym rozwiązaniem tego problemu z niskimi cenami jest ograniczenie produkcji do poziomu takiego, gdzie firmy przetwórcze chcąc mieć surowiec musiały by płacić rozsądne pieniądze. Pamiętajmy, że nie żyjemy w szklanej kuli.
Jakby miała wyglądać ta redukcja surowca. Nie wiem ile kolega pilsner13 wyciąga ton z ha truskawki,, ani ile ton można uzyskać z ha czereśni, czy wiśni. Wiem tylko, że gdyby wprowadzić kontraktację, ale nie z zakładami, ale ze związkami rolniczymi i wymusić na zakładach respektowanie takich umów. Ja proponowałbym np. 50 t/ha jabłek, z tego np. maksymalni 15 ton przemysłu z tych 50 ton. Powiecie - idiota. Tak, bo idioci mają coś do zaproponowania !
Każdy, kto uważa, że produkcja tylko najwyższej jakości jabłek jest słuszną linią ma rację, ale pod warunkiem, że nie produkuje przemysłu, ale bez tego się nie da...musi pozbierać, albo zniszczyć. A kto zniszczy towar, jak cena jest ok. 30 gr. ? Idiota ? Nie. Zbierać będą wszyscy.
Tylko ograniczenie produkcji z hektara jest w stanie ustabilizować cenę przemysłu, a przede wszystkim jabłka konsumpcyjnego, czyli inaczej deserowego !! Przecież głównie sadownikowi o to chodzi !!!
advocatusdiaboli
advocatusdiaboli 22.07.2018 13:53 Jest wielu sadowników ,którzy od lat nie zbierają przemysłu. Przemysł powinien być jedynie z odrzutóe na sortowni ,ew . z sadów tylko na to nakierowanych ze zbiorem mechanicznym.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Guzik
Guzik 21.07.2018 21:28 Boje się, że wszelkie mieszanie może się źle skończyć. Źle nie dla Kowalskiego czy Nowaka, ale dla całego naszego sadownictwa. Pisałem już że nie możemy patrzeć na cenę jaką byśmy chcieli...ale na to że w globalnej wiosce musimy być konkurencyjni wobec innych krajów.
Jeśli nie będziemy ...to przepadniemy.
W towarze deserowym możemy wygrywać jakością i infrastrukturą, którą już posiadamy...

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Guzik
Guzik 21.07.2018 21:40 Natomiast w towarze przemysłowym musimy konkurować głównie ceną. Dlatego oczekiwanie rozwiązań, które zagwarantują nam jakieś ceny na poziomie wyższym od kosztów produkcji jakie wyliczają instytuty ekonomiki jest gwoździem do trumny naszego sadownictwa i przejawem krótkowzroczności.
Już to pisałem.... nie kontrakty, ale przetargi ogłaszane wiosną i umowy na dostawę po znanej wcześniej cenie, a jeśli będzie klęska mrozu to cały towar z zadeklarowanej powierzchni masz dostarczyć i koniec.
Każdy wie ile produkuje i ile może zaoferować wiosną z wystarczającą precyzją by zgłosić ofertę.
Myślcie o przyszłości i o dzieciach...a nie tylko patrząc na własne podwórko.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

artemida
artemida 22.07.2018 13:03 Trwa dialog/przepychanka w kluczowej sprawie; KONTRAKTOWAĆ czy NIE KONTRAKTOWAĆ... Słusznie, sprawa nie jest prosta jako że chodzi o wielką skalę z jaka będą wiązały się podjęte decyzje.
A może by tak wzorem Prezydenta naszej Najjaśniejszej przeprowadzić wśród sadowników REFERENDUM w tej sprawie? Wynik będzie dawał legitymację do tego czy TRWAĆ w istniejącej sytuacji czy szukać NOWYCH DRÓG w sadownictwie.
Jak by to miało wyglądać PO NOWEMU? NIE WIEM? Ja widzę jak jest PO STAREMU...
Proponowałbym PRZEMYŚLEĆ powyższy wpis i PO ZASTANOWIENIU wyrazić swoją opinię...
pilsner13
pilsner13 22.07.2018 22:24 kto lubi ryzyko niech kontraktuje,kto nie niech czeka spokojnie na zbiory i wtedy sprzedaje.Nie może być umów przymusowych na pół roku przed zbiorami,bo uprawa roślin to nie fabryka gwoździ pod dachem

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Guzik
Guzik 22.07.2018 15:48 Artemido
Możemy konkurować z każdym, wielu z nas ma wiedzę, sprzęt i chęci do pracy.
Jedyne czego potrzebujemy to równych szans. Bo jeśli wszędzie na świecie sadownicy będą sprzedawać po 2zł, a my po 0,5zł to nie wygramy. Czytam na różnych portalach, że sady np:wiśniowe czy porzeczki są widziane jako przyszłość na wschodzie i czegoś tu nie rozumiem. Skoro takie są ceny globalne to w czym oni widzą szansę?? Ja nie chcę sprzedawać wiśni po 3zł. Chcę tyle bym ja zarobił, ale i zarobili inni na moim towarze i wrócili za rok. Niech jedzą,spokojnie, małą łyżką, ale równo tak by oni byli konkurencyjni, ale byśmy my mogli rozwijać się, a nie zwijać i oddawać pola innym państwom. Tegoroczne ceny i zejście to przegięcie ale.... oczekiwania wielu sadowników to przegięcie w drugą stronę.
artemida
artemida 22.07.2018 16:42 Ja niczego nie sugeruje, "moja chata z kraja" /na San Escobar/. Sądzę że czas podjąć decyzję CZY COŚ ROBIĆ czy TRWAĆ. Z tego co widzę to, na razie wypowiadających się można podzielić na dwie opcje; jedna to "weźmy się i zróbcie" i druga "jakoś to będzie".
Alfred40
Alfred40 31.10.2018 11:02 Myślisz artemido10 że na fikcyjny San Escobar jest nadprodukcja jabłek ? I czy miałbyś szanse dostać więcej głosów niż 10 w tym Twój 1... tak jak dostałeś w swoim okręgu ??Bo ja myślę że tam byłbyś prezydentem ..

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Spartan300
Spartan300 26.07.2018 09:47 Wszyscy jesteśmy trybikami w wielkiej machinie, która nazywa się WPR, ( Wspólna Polityka Rolna ), w wyżej wymienionej nic, poza klęskami żywiołowymi nie dzieje się przypadkiem. Do budżetu UE najwięcej dokładają Niemcy, w Niemczech już od dawna ludzie po jabłka przemysłowe nie chcą się nachylać, no to w ramach WPR dano pieniądze na nowe nasadzenia, na bardzo korzystnych warunkach dla nowych członków UE i zgodnie z oczekiwaniami kierujących WPR, rolnicy z krajów tzw. nowej UE nasadzili ciężko pracują i dostarczają, głownie Niemcom taniego surowca. I niech ktoś mi teraz powie że politycy są odrealnieni.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

kacperzx
kacperzx 31.10.2018 09:54 Problem zdarzeń losowych (pogodowych) w umowie kontraktacyjnej jest do rozwiązania. Całkiem dobrze funkcjonują umowy kontraktacyjne na rynku ziemniaków skrobiowych (choćby w PEPEESIE). Cena jest gwarantowana a w przypadku lat niekorzystnych zgłasza się do zakładu przewidywane problemy z wywiązaniem się z umowy. Przyjeżdża rzeczoznawca, szacuje plon i nie ma mowy o karach.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Mario1404
Mario1404 31.10.2018 11:04 witam przecież umowy są już teraz i kontraktacja nawet cena minimalna w tym roku była miałem kontraktacje i co i nic jak jest za dużo towaru to po prostu nie biorą a jak będę się upierał to powiedzą że mój towar nie spełnia ich jakości bo tak cię przetrzepią że pojedziesz do domu i co z tym towarem zrobić wysypać do rowu myślę że kto jeżdzi bezpośrednio do chłodni to wie o co chodzi tak że wszystkim zwolennikom twardych sztywnych umów wiadro zimnej wody bo jak do tego dojdzie to co drugi będzie odjeżdzał z towarem do domciu a o karach wynikających z tych umów nawet nie chce myśleć

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Czytaj także

Singapur pod wrażeniem ukraińskich jabłek

W listopadzie 2018 roku pojawiły się w Singapurze pierwsze trzy pojemniki najwyższej...

Koniec glifosatu w Czechach

Glifosat to aktywny środek wielu preparatów chwastobójczych, powszechnie stosowanych w...

CBA: Sfałszowano dane o ilościach wyprodukowanych owoców w grupie

Jak czytamy na stronie cba.gov.pl delegatura CBA w Lublinie pod nadzorem Prokuratury...

Rynek owoców - diagnoza UOKiK

Rynek rolniczy znajduje się pod stałą obserwacją Urzędu Ochrony Konkurencji i...

Skandal ze skupem interwencyjnym jabłek

Ponad miesięczny poślizg w realizacji założeń programu stabilizacji cen jabłek,...

Przelano pierwszą transzę wypłaty za interwencyjny skup jabłek

Jak informuje PAP pierwsza transza wypłaty za skup jabłek przez firmę Eskimos wczoraj...

Najnowsze ogłoszenia

Citroen Berlingo 1,4 benzyna

12.12.2018 12:56 autor: piotrek197704

malina MAPEMA

12.12.2018 02:19 autor: kaskoop1

Sortownica Greefa A3

10.12.2018 18:49 autor: Kaczor

Rolki do sortownicy Greefa

10.12.2018 18:36 autor: Kaczor

sprzedam samochód ciężarowy volvo fl6

10.12.2018 13:20 autor: LegendII

Rozsiewacz nawozów

09.12.2018 15:11 autor: Rumcajsik


Warning: getimagesize(edc_media/Widget/Item-0366/File1/2018-scompl-300-250-reklamy.gif) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /home/users/sadownictwo/public_html/edc_engine/Widget/DVO.php on line 20

Warning: getimagesize(edc_media/Widget/Item-0366/File1/2018-scompl-300-250-reklamy.gif) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /home/users/sadownictwo/public_html/edc_engine/Widget/DVO.php on line 6

Najnowsze komentarze

Singapur pod wrażeniem...
Brawo Polska klasa polityczna!!! .Trzeba...
Koniec glifosatu w Czechach
A może dbają o swoich obywateli i ich...
Koniec glifosatu w Czechach
Ale będą mieli powód i prawo, nie...
Kongres sadowniczy - DEBATA
Lemingi, kiedy dochodzą do jakiejś...
Koniec glifosatu w Czechach
A co go zastąpi? Nie wierzę, że w obecnie...
Kongres sadowniczy - DEBATA
Tu żadne Debaty i tym podobne działania nic...
CBA: Sfałszowano dane o...
A co ma piernik do wiatraka. Nieuczciwość i...
CBA: Sfałszowano dane o...
a gdzie te aresztowania miały miejsce, może...
CBA: Sfałszowano dane o...
Oj, żeby tak sąsiadowi wszystkie krowy...
Kongres sadowniczy - DEBATA
No może przerysowałem trochę ale... nie...
Skandal ze skupem...
Wynika z tego że teraz ci którzy...
Skandal ze skupem...
Czy to jest skandal ? Tak, bo już sam...
Kongres sadowniczy - DEBATA
Zobaczcie na You Tube .Koniec sadownictwa.
Kongres sadowniczy - DEBATA
Gdyby w tym momencie powiedzieć, że ten...
Kongres sadowniczy - DEBATA
...@Gofertus...Nie znam Pana Chołyka. Jednak...
CBA: Sfałszowano dane o...
Ciekawie jakby wszystkie Grupy zostały...
Kongres sadowniczy - DEBATA
...artemido...Zawsze szliśmy ręka w rękę...
CBA: Sfałszowano dane o...
Pewnie nie podzielili się kasą i dlatego...
Kongres sadowniczy - DEBATA
Po prostu nic nie pisz i wszystko będzie w...
Kongres sadowniczy - DEBATA
*Ministra Rolnictwa ;)
Kongres sadowniczy - DEBATA
PAN ZBYSZEK CHOŁYK NA PRZEYDENTA ! JAK...
Rozsiewacz nawozów
Jak wyzej kolega. Rozsiewacz fajny. Ale nowy...
Skandal ze skupem...
Czy my żyjemy w jakimś świecie...
Kongres sadowniczy - DEBATA
widzę że nawet na zadane pytanie...
Kongres sadowniczy - DEBATA
Nie oczekuję na plusy ani minusy, oczekuję...
Kongres sadowniczy - DEBATA
Jak byś widział podział owych 3,5 mln ton?
Kongres sadowniczy - DEBATA
żadna analiza nie pokazuje specyfikacji...
Kongres sadowniczy - DEBATA
Warto zapoznać się też z analizą Klausa...
Kongres sadowniczy - DEBATA
Jerzy i tu zgadzam się z Tobą brawo Ty !!...
Kongres sadowniczy - DEBATA
Z ostatnich oficjalnych dokumentów...
Kongres sadowniczy - DEBATA
Instytuty nie pracują? A co mają robić?...
Kongres sadowniczy - DEBATA
I na dzisiaj ostatni komentarz, po obejrzeniu...
Rozsiewacz nawozów
Coś drogo :(
Kongres sadowniczy - DEBATA
Pisząc o słowach p. Kota w sprawie tzw....
Kongres sadowniczy - DEBATA
Nie jestem w stanie ( i nawet nie mam...
Maszt do ciągnika kupno.
Zadzwoń pod ten nr. 692 787 491.
Eskimos: to tylko chwilowe...
Zadając pytanie na temat "Eskimosa" znałem...
Kongres sadowniczy - DEBATA
Czyżby jedynym efektem obrad Kongresu był...
Kupię konny opryskiwacz Huragan
...mam taki sprzet prosze kolegi ,jest to...
Kupię konny opryskiwacz Huragan
mam ale sam silnik.
Kongres sadowniczy - DEBATA
Sadźcie, sadźcie, pszczelarze będą się...
Kongres sadowniczy - DEBATA
Przeważnie lepiej jest jak rząd nic nie...
Kongres sadowniczy - DEBATA
Czekałem kilka dni na to że ukażą się...
Kongres sadowniczy - DEBATA
Najlepsza opcja , to zwiększanie hektarów o...
Kongres sadowniczy - DEBATA
aby coś zmienić to trzeba dyskutować...
Eskimos: to tylko chwilowe...
jerzy45. Wiem że kontraktacja działa w dwie...
Przelano pierwszą transzę...
Jest takie powiedzenie: "zrobić kogoś w...
MRiRW ws. niemożności...
Ktoś jest w stanie przetłumaczyć to z...
Kongres sadowniczy - DEBATA
Dziś największą marże z handlu jabłkami...
Eskimos: to tylko chwilowe...
i niech to będzie przestrogą dla...
Polska może stać się...
Teorii na temat przyczyn łysienia jest kilka...
Kongres sadowniczy - DEBATA
Fachowcy mieli dwa dni na przedstawienie...
Eskimos: to tylko chwilowe...
Przetwórnie/Zakłady nie są zainteresowane...
Powstanie Państwowa Grupa...
Polecam !!!!!!!...
Powstanie Państwowa Grupa...
Tak to Zbigniew i Jerzy uknuli historyczną...
Powstanie Państwowa Grupa...
Porządek z bandyckim quasi-państwem jakim...
Eskimos: to tylko chwilowe...
ot i cały Eskimos...
Eskimos: to tylko chwilowe...
U mnie w regionie wczoraj pojechał pierwszy...
Eskimos: to tylko chwilowe...
Wielu pisze o "Eskimosie", jako o tym...
Polska może stać się...
Po przeczytaniu tytułu musiałem zmienić...
Eskimos: to tylko chwilowe...
Cichon zakontraktowano 450 tys ton i dalej...
Powstanie Państwowa Grupa...
Ujawnił się kolejny sympatyk putinowskiej...
Polska może stać się...
W temacie tak powiało optymizmem że mi...
Eskimos: to tylko chwilowe...
Panie Ministrze oczekujemy oficjalnych...
Eskimos: to tylko chwilowe...
Z tego co wiem to z Małopolski nie poszło w...
Powstanie Państwowa Grupa...
jerzy45 przestań bajdurzyć,...
Zapasy jabłek w UE -...
To fakt, dał rekordowe zbiory. Ale...
Powstanie Państwowa Grupa...
Ale od budowy płotu wzdłuż Bugu...
Zapasy jabłek w UE -...
Myślę ze w Polsce idareda jest znaczenie...
Powstanie Państwowa Grupa...
Oj Jerzy,a ja naprawdę myślałem,że Ty...
Zapasy jabłek w UE -...
Kompletna bzdura, kłamstwo! Popatrzcie ile...
Powstanie Państwowa Grupa...
Mieliśmy w czasie transformacji ustrojowej i...
Powstanie Państwowa Grupa...
Z tego co napisał @wania1234 wynika jasno -...
Powstanie Państwowa Grupa...
Rosja to 7mln ton rynek jabłek, jeszcze...
MAKRO ceny jabłek 2017 vs 2018
dziękuje, faktycznie. Poprawione.
MAKRO ceny jabłek 2017 vs 2018
Napiszę kilka ciepłych słów dla tych, co...
Powstanie Państwowa Grupa...
...bobo3333 ... Powoli zacznij się...
MAKRO ceny jabłek 2017 vs 2018
Proszę Admina o poprawienie literówki w...
Podwyżki cen energii...
Marcin79 ...Wiesz, że wyjaśniłeś...
Podwyżki cen energii...
Najlepszym żartem usłyszanym na...
Powstanie Państwowa Grupa...
Niech nam oddadzą ten rynek Rosyjski i...
Eskimos: to tylko chwilowe...
byl przemysl i nie ma przemyslu -15 zalatwilo...
Eskimos: to tylko chwilowe...
Będziesz musiał dostarczyć te jabłka...
Jem polskie jabłka!
Warto zerknąć ;( Już dawno...
Eskimos: to tylko chwilowe...
Jeżeli odbiorą w grudniu to 0.28 Ale jak...
Eskimos: to tylko chwilowe...
Spokojnie ,,lada moment przemysł pójdzie w...
Eskimos: to tylko chwilowe...
no i listopad minął a jabłek eskimos mi...
KUPS wprowadza System...
KUPS - niech sie zastanowi nad tym że...
Jem polskie jabłka!
Ja wspomogę kolegów w niedoli (a efekt...
Jem polskie jabłka!
Przed godziną usłyszałem w radiu że...
Jem polskie jabłka!
Jest temat o Orlenie to coś na temat: Raduje...
To był rekordowy rok dla...
Już miesiąc temu pisałem że to najlepszy...
Powstanie Państwowa Grupa...
kolejny program "dobrej zmiany " KORYTO +
VAT od wycofywania na...
Moje pytanie do ZSRP : czy pani minister...
Rębak samozbierający
Jeśli nie będzie to klopotem, to poproszę...
Dolnośląski sposób na...
z 8 kg jabłek uzyskuje się litr koncentratu...
Powstanie Państwowa Grupa...
Jeżeli ta Grupa będzie tak działała jak...
Powstanie Państwowa Grupa...
Powstanie Polska Grupa Spożywcza... i...
Podwyżki cen energii...
GOP ma 2 mln wyborców, po tym jak prezes...
Podwyżki cen energii...
Minister d/s energetyki potwierdził wczoraj...
Dolnośląski sposób na...
Z 8 kg jabłek uzyskuje się litr soku -...
Podwyżki cen energii...
Jarkoski - dobrze się czujesz? Posądzasz...
Podwyżki cen energii...
Wczoraj w PR I była ciekawa dyskusja na...
Podwyżki cen energii...
jacenty82 wstawiłeś mi wczoraj 10 i dzisiaj...
Podwyżki cen energii...
Trochę pitolisz Jacenty jesli mowisz ze nikt...
Podwyżki cen energii...
Przecież nikt nikogo nie zmusza do...
Wsparcie zakładania nowych...
Każde wsparcie na drzewka obruci się...
Podwyżki cen energii...
Pytanie inne ,,kto w wyborach samorządowych...
Podwyżki cen energii...
Trochę nie ta bajka.Co mają ceny jabłek...
Podwyżki cen energii...
Z San Escobar....
Podwyżki cen energii...
Nie ma co tu szukać obcej winy, bo sami nie...
Podwyżki cen energii...
to jeszcze taka uwaga spostrzeżenie w...
Rębak samozbierający
Zdjęcia i filmik z pracy maszyny mogę na...
Jak działa "klątwa jabola" ?
Upodobań nie ale ustawą można zmienić...
Podwyżki cen energii...
telewizja publiczna jest tylko jedna, ma...
Podwyżki cen energii...
Ten portal to dziala chyba jak pewna...
Podwyżki cen energii...
Panowie wzzystkie te plusy kosztuja,ciekawe...
Podwyżki cen energii...
co sie śmiejesz Radex ? Przecież spady...
Podwyżki cen energii...
"Podwyżki cen energii przełożą się na...
Jak działa "klątwa jabola" ?
Ustawą nie spowodujesz zmiany upodobań...
Jak działa "klątwa jabola" ?
Przykład cydru mówi , że ustawy i przepisy...
Podwyżki cen energii...
Wiatraki nie dobre, energia słoneczna też,...
Podwyżki cen energii...
@piotrek197704 Powiem w ten sposób...nigdy...
Podwyżki cen energii...
Masz rację jurol. Ważne jest by tematem, na...
Podwyżki cen energii...
Każdy w miarę gramotny człowiek zauwazy...
Podwyżki cen energii...
Pierwsze czego nie widać to ogromne koszty...
Drewno owocowe Jabłoń.
Takie coś to lepiej liczyć za tonę. Bo...
Podwyżki cen energii...
To nie zmienia faktu, że wiatraki mają sens...
Podwyżki cen energii...
Jak ktoś mnie zna to wie, że do tego rządu...
Rębak samozbierający
Pokaż zdjęcie
Podwyżki cen energii...
jaceo - link dla Ciebie...
Jak działa "klątwa jabola" ?
Czy przykład cydru nic nie mówi? Długo...
Podwyżki cen energii...
Latem gdy jest duże zapotrzebowanie na...
Podwyżki cen energii...
Coś mi się nie zgadzało więc zajrzałem...
Odstąpie zrazy jabłoni...
Czy to jakaś nowa odmiana, czy poczciwe...
Odstąpie zrazy jabłoni...
2zł za cały przyrost jedno roczny z...
Podwyżki cen energii...
Kolego GREEN Twoja wypowiedź zalatuje...
Podwyżki cen energii...
Co robić w tej sytuacji?Poddać się...
Podwyżki cen energii...
Bodaj na początku roku była tutaj cytowana...
Podwyżki cen energii...
Tak na marginesie. Niektórzy ekscytują się...
Podwyżki cen energii...
W Chinach ok.30% energii pochodzi z OZE,...
Podwyżki cen energii...
Nie patrz miejska czy wiejska patrz czy...
Podwyżki cen energii...
Z tego co wczoraj słyszałem w TVP to do...
Podwyżki cen energii...
Wszystkimi nowymi opłatami obarczony jest...
Podwyżki cen energii...
WSZYSCY POLITYCY SĄ SOBIE WARCI, NIKT NIE...
Podwyżki cen energii...
Szampion97 - ile zapłaciłeś za wodę z...
Podwyżki cen energii...
To akurat zbieg okoliczności. W zeszłym...
Podwyżki cen energii...
Ocieplenie klimatu -> więcej ciepłych i...
Podwyżki cen energii...
Jest problem z ocieplaniem się klimatu i...
Podwyżki cen energii...
Tylko ze droższego jabłka może nikt nie...
instagram