Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem

Warning: getimagesize(edc_media/Widget/Item-0477/File1/Agrosimex-merpan-banner-1270x.jpg) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /home/users/sadownictwo/public_html/edc_engine/Widget/DVO.php on line 20

Warning: getimagesize(edc_media/Widget/Item-0477/File1/Agrosimex-merpan-banner-1270x.jpg) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /home/users/sadownictwo/public_html/edc_engine/Widget/DVO.php on line 6

Warning: getimagesize(edc_media/Widget/Item-0384/File1/Baner-2018-delan700-wg-6.jpg) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /home/users/sadownictwo/public_html/edc_engine/Widget/DVO.php on line 20

Warning: getimagesize(edc_media/Widget/Item-0384/File1/Baner-2018-delan700-wg-6.jpg) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /home/users/sadownictwo/public_html/edc_engine/Widget/DVO.php on line 6

KUPS: Zmiany w VAT pogorszą sytuację sadowników

Proponowana przez Ministerstwo Finansów podwyżka stawki VAT na nektary i napoje owocowe lub warzywne z 5% do 23% będzie odczuwalna nie tylko przez polskich producentów, ale również rolników i sadowników. Obecnie w Polsce obserwujemy potężną nadprodukcję owoców i kluczowe jest zagospodarowanie każdej tony produktów rolnych. Zmiana stawek VAT na napoje zmniejszy zapotrzebowanie branży na owoce nawet o 190 tys. ton.

Ministerstwo Finansów proponuje zwiększenie stawki VAT na nektary i napoje owocowe lub warzywne o zawartości min. 20% soku z 5% na 23% podatku. Zmiana dotyczy wszystkich napojów owocowych i warzywnych z wysoką zawartością soku w tym także tych, które oferuje się dzieciom do 3. roku życia. Oznacza to zmiany w strukturze konsumpcji i jakości tych produktów na polskim rynku – wzrost spożycia napojów bez dodatku soku z owoców i warzyw oraz zmniejszenie zawartości soku lub przecieru w napojach.

Wzrost stawki VAT zmniejszy konkurencyjność napojów owocowych i warzywnych, względem innych produktów do picia na rynku. Będzie to miało poważne konsekwencje zarówno dla producentów (najczęściej polskich przedsiębiorców), konsumentów, ale również dla sadowników. Adaptacja branży przetwórczej do nowej sytuacji rynkowej oznacza spadek zapotrzebowania na surowiec o ok. 75%. Będzie to potężny cios również dla sadowników, w sytuacji kiedy niezbędne jest zagospodarowanie każdej tony surowca – mówi Julian Pawlak, Prezes Zarządu Stowarzyszenia Krajowa Unia Producentów Soków.

W Polsce soki, nektary i napoje owocowe i warzywne z zawartością min. 20% soku stanowią najpopularniejszą kategorię (poza wodami). Zawartość soku w rodzimych napojach jest ok. dwukrotnie wyższa od europejskiej średniej (ok. 20% w Polsce w porównaniu z ok. 10% w EU). W celu utrzymania cen i konkurencyjności po ewentualnych zmianach VAT proporcja ta będzie zbliżać się do europejskiej średniej. Zmniejszenie zapotrzebowania na sok najmocniej dotknie producentów jabłek, ale także czarnej porzeczki, wiśni, aronii, czy marchwi. W Polsce produkuje się rocznie ok. 300 tys. ton zagęszczonego soku z jabłek w 51 zakładach. 96% całego przetwórstwa jabłek w kraju stanowi zagęszczony sok, w większości eksportowany, ale też wykorzystywany w dużej części do produkcji soków, nektarów i napojów.

Najmocniej zmianę w VAT odczują sadownicy uprawiający jabłka. Szacujemy, że zapotrzebowanie spadnie nawet o 123,5 tys. ton. W kontekście rosyjskiego embarga na eksport tych owoców i coraz większej konkurencji innych owoców z zagranicy takie zmniejszenie krajowego spożycia wygeneruje dalszą nadwyżkę i napięcia na naszym nasyconym rynku – uważa dr Witold Boguta, Prezes Zarządu Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.

Nieopłacalna stanie się także produkcja tradycyjnych i cennych żywieniowo produktów, takich jak nektar z czarnych porzeczek, nektar czy napój z aronii i wiśni. Z owoców tych, z uwagi na wysoką kwasowość, nie można wyprodukować soku 100% bez dodatku cukru, a tylko soki stuprocentowe nie zostaną objęte podwyżką stawki VAT.

Czarna porzeczka, czy aronia to tradycyjnie polskie i cenne żywieniowo owoce, których jesteśmy największym producentem w Europie. Stanowią one ćwierć produkcji wszystkich owoców z grupy jagodowych w naszym kraju. Ich wykorzystanie w produkcji nektarów i napojów jest bardzo ważne. Byłoby dużą stratą nie tylko dla rolników, ale również dla konsumentów, gdyby zniknęły z rynku – mówi Julian Pawlak, Prezes Zarządu Stowarzyszenia Krajowa Unia Producentów Soków.

W założeniach Ministerstwo Finansów mówi, że podwyżka VAT ma charakter niefiskalny i ma służyć uporządkowaniu tabeli stawek. Tymczasem konsumenci zapłacą za wysokiej jakości napoje znacznie więcej, niż teraz. Równocześnie resort zapowiedział obniżenie VAT do 5% dla produktów takich jak: ciastka, wafle, chipsy i krakersy – tym samym wspierając konsumpcję produktów wysoko przetworzonych.



DEFINICJE

Sok - produkt otrzymany z jednego lub większej ilości gatunków zdrowych, dojrzałych, świeżych lub schłodzonych owoców i warzyw. Posiada barwę, smak i zapach charakterystyczny dla soku z owoców i warzyw, z których jest otrzymany. Do soku owocowego można dodać miazgę i komórki miąższu, które były uprzednio oddzielone. Zabronione jest dodawanie barwników, słodzików, substancji konserwujących (konserwantów) oraz aromatów innych, niż uzyskanych z owoców i warzyw, z których ten sok jest wyprodukowany. Do soków owocowych również nie wolno dodawać żadnych cukrów, jedynie soki warzywne ze względów smakowych można dosładzać. Soki można wzbogacać w witaminy i sole mineralne.

Nektar - zawiera od 25 do 100% soku/przecieru owocowego lub warzywnego w zależności od rodzaju owoców czy warzyw, nektar otrzymywany jest przez dodanie wody i cukru i/lub miodu oraz czasem kwasu cytrynowego do soku/przecieru owocowego lub warzywnego. Przykładowo nektary jabłkowe, pomarańczowe, grejpfrutowe zawierają min. 50% soku owocowego, nektary wiśniowe min. 35%, a nektary z czarnych porzeczek min. 25%. Do nektarów nie można dodawać barwników i substancji konserwujących (konserwantów) oraz aromatów innych, niż uzyskanych z owoców i warzyw, z których ten sok jest wyprodukowany.

Napój owocowy/warzywny - grupa napojów jest bardzo szeroka. Najlepiej wybierać napoje warzywne i owocowe, które wg definicji GUS muszą zawierać min. 20% dodatku soku lub przecieru owocowego i/lub warzywnego. Takie napoje są bogate w składniki odżywcze pochodzące z owoców lub warzyw. Napoje owocowe i warzywne w olbrzymiej większości są pasteryzowane, co jest deklarowane na opakowaniu . Nie ma wówczas konieczności dodatku substancji konserwujących (konserwantów), gdyż napój zostaje utrwalony w wyniku obróbki termicznej poprzez pasteryzację. Do wszystkich napojów można dodawać również większą niż w przypadku soków i nektarów ilość dodatków, które nadają smak, aromat, ale również mogą być dodawane w celu wzbogacenia napoju. Jeżeli do 100% soku owocowego dodamy np. przyprawy lub ich ekstrakty to z punktu widzenia prawa, produkt ten musi być nazwany napojem.

Informacja prasowa KUPS



REKLAMA

Warning: getimagesize(edc_media/Widget/Item-0484/File1/2019-basf-faban-945-200-pod-news.gif) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /home/users/sadownictwo/public_html/edc_engine/Widget/DVO.php on line 20

Warning: getimagesize(edc_media/Widget/Item-0484/File1/2019-basf-faban-945-200-pod-news.gif) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /home/users/sadownictwo/public_html/edc_engine/Widget/DVO.php on line 6

Warning: getimagesize(edc_media/Widget/Item-0472/File1/2019-arysta-captan-945-200-px.gif) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /home/users/sadownictwo/public_html/edc_engine/Widget/DVO.php on line 20

Warning: getimagesize(edc_media/Widget/Item-0472/File1/2019-arysta-captan-945-200-px.gif) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /home/users/sadownictwo/public_html/edc_engine/Widget/DVO.php on line 6

Warning: getimagesize(edc_media/Widget/Item-0478/File1/Agrosimex-infokarta2019-banner-945x.jpg) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /home/users/sadownictwo/public_html/edc_engine/Widget/DVO.php on line 20

Warning: getimagesize(edc_media/Widget/Item-0478/File1/Agrosimex-infokarta2019-banner-945x.jpg) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /home/users/sadownictwo/public_html/edc_engine/Widget/DVO.php on line 6

komentarze (34):

dodaj komentarz
szampion97
szampion97 17.12.2018 13:27 Skopiowałem dwa najważniejsze teksty w tym artykule:
"Proponowana przez Ministerstwo Finansów podwyżka stawki VAT na nektary i napoje owocowe lub warzywne z 5% do 23%."
"Równocześnie resort zapowiedział obniżenie VAT do 5% dla produktów takich jak: ciastka, wafle, chipsy i krakersy – tym samym wspierając konsumpcję produktów wysoko przetworzonych."
Brawo, rządzący, takich cymbałów jeszcze nie było. Cały świat podnosi VAT na chipsy, a Polska obniża.
Polska - kraj absurdów.
Abukk
Abukk 17.12.2018 16:46 Oni myślą perspektywicznie, jak się nawpieprzamy produktów takich jak: ciastka, wafle, chipsy i krakersy – tym samym wspierając konsumpcję produktów wysoko przetworzonych - to nie dożyjemy do emerytury - czyste oszczędności - brak emeryta, brak obciążenia budżetu...
szampion97
szampion97 17.12.2018 16:59 Ciekawa teoria hehehe.
A co z VAT-em na cydr? Przecież Plastuś był w Modrzewinie i zapowiadał zerowy VAT.
A nie no, jeśli pisior coś obiecuje to jest dokładnie na odwrót. Tak samo będzie z prądem.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Kostek7
Kostek7 17.12.2018 13:52 Przetwórcy zarobili krocie na jabłkach w tym roku, mają z czego płacić. Sadowników się nie żałowali, rząd to widział i się do tego ustosunkował. Na pewno jak oni będą w takiej sytuacji jak w tym roku sadownicy, to im obniżą.
cichon40
cichon40 17.12.2018 16:12 To nie przetwórcy będą płacić tylko konsument za soki zapłaci więcej czyli kupią ich mniej a kasa z vatu zgarnie dobra zmiana na ratowanie budżetu w zapaści finansowej

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

borowik90
borowik90 17.12.2018 15:09 Rząd planuje także obniżenie stawki VAT na owoce tropikalne i cytrusowe z 8 na 5%.
wania1234
wania1234 17.12.2018 15:55 dobra zmiana, po co pic soki z polskich owoców lepiej jeść cytrusy i owoce tropikalne

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

zbi123
zbi123 17.12.2018 16:38 Ja się zastanawiam czy w tym żałosnym rządzie jest choć jedna osoba co myśli logicznie czy to sami d.......

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

SlawekS
SlawekS 17.12.2018 17:00 Kolejna sterta bzdur i populizmu głoszona przez naczelnego hipokrytę KUPS - Pana Pawlaka. Skoro rozpoczął się płacz, to znaczy, że wyzyskiwacze odczują zmiany na własnej kieszeni, bo losem sadowników się nie przejmują. To chyba wybitnie zostało udowodnione po tym sezonie.
Po pierwsze, w jaki sposób mają zmiany odczuć głównie producenci jabłek, gdy ponad 90% produkcji trafia na eksport w postaci koncentratu? Nie dość, że jest to sok 100%, którego zmiana nie dotyczy, to dodatkowo nie ma tam naliczeń VAT, bo importerem nie jest konsument końcowy. Po drugie, rynek nie znosi pustki. Nawet jeżeli 4 na 5 konsumentów zrezygnowałoby całkowicie z picia nektarów/napojów o zawartości soku na poziomie 20-25%, to ten jeden ostatni zacznie pić 100% sok, czyli sumarycznie zapotrzebowanie na surowiec nie ulegnie zmianie. Choć proporcje będą pewnie dużo korzystniejsze dla naturalnych soków, bo na co ma się przenieść zapotrzebowanie - mineralna, herbata czy cola? Trudno przewidzieć jak rynek zareaguje, ale zniwelowanie różnicy w cenie pomiędzy nektarem/napojem a naturalnym sokiem, może skłonić konsumentów do zakupów tych drugich, tym samym powodując większe zapotrzebowanie na surowiec, co nie jest na rękę KUPS.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Marcin8787
Marcin8787 17.12.2018 18:15 szampion97 17.12.2018 16:59
Ciekawa teoria hehehe.
A co z VAT-em na cydr? Przecież Plastuś był w Modrzewinie i zapowiadał zerowy VAT.
A nie no, jeśli pisior coś obiecuje to jest dokładnie na odwrót. Tak samo będzie z prądem.


Ale za to jak Peowiec ci obieca to dotrzyma słowa na pewno masz przykład po Warszawie z bonifikatami za mieszkania.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

ekro2
ekro2 18.12.2018 09:13 100 % sok z owoców jagodowych nie nadaje do konsupcji przez przeciętnego osobnika "homo sapiens". Z tym poziomem kwasowości soku się nie da konsumować. Oczywiście można mieszać z innymi rodzajami owoców jako wieloowocowy ale to już nie ten smak. Trochę szkoda bo w ostatnich latach pojawiło się dużo napoi z zawartością soków naturalnych. Po tych zmianach podatkowych znów napoje smak truskawkowy będą zawdzięczać trocinom jak było dawniej, a porzeczkowe wyciągom z liści. Może na produkcji jabłek to się tak nie odbije ale dla owoców jagodowych gdzie ponad połowa owoców kierowanych do przemysłu szła na koncentrat a na soki NFC tak śladowe ilości, że prawie bez znaczenia dla zbytu, to ta zmiana podatkowa oznacza totalną klapę. Czyżby znów zakamuflowane wspieranie przez rządzących sadownictwa za wschodnią granicą?
Zamiast wspierać krajową konsumcję, ktoś chce zlikwidować zbyt koncentratów z owoców jagodowych w Polsce. Chyba lepiej pić wodę z sokiem niż wodę z chemią, ale widocznie niektórzy wiedzą lepiej co dla szarego obywatela jest dobre. Jak żyć - krótko oto ich motto i nie dotyczy ono elit.
szampion97
szampion97 18.12.2018 11:45 Nie tylko jagodowe, ale i także np. sok z wiśni. Weź i wypij 100 % sok z Łutówki.
anbol
anbol 18.12.2018 12:41 Dlaczego nie da się wypić soku z wiśni? Nie tylko się da, ale ma jeszcze zdrowotne znaczenie- wypłukuje kwas moczanowy co jest bardzo istotne przy dnie moczanowej. Nie tylko tłoczymy 100% sok wiśniowy, ale i go sprzedajemy...w butelkach, dla "Kowalskiego", z Łutówki...
SlawekS
SlawekS 18.12.2018 18:35 Jako wypełniacz i naturalny słodzik zawsze można użyć sok z innych owoców. Niektóre 100% soki reklamowane jako "porzeczka" zawierają 80% soku z winogron, których smak ginie w tle...
jerzy45
jerzy45 18.12.2018 21:18 Ja sobie nie wyobrażam takiej sytuacji, jak to opisał @SlawekS... Tylko głupiec dodawałby sok z winogron, by coś tam w smaku ukryć... Sok z winogron idzie na wino. Zresztą, gdyby trak miało być, to cały winogronowy świat nie potrafiłby wyprodukować tyle winogron...he, he..
SlawekS
SlawekS 19.12.2018 06:33 Jerzy, a jednak są tacy głupcy na polskim rynku np. firma Fortuna. A drugą częścią swojej wypowiedzi odpowiedziałeś jaki jest poziom zapotrzebowania rynku na soki z porzeczki...praktycznie śladowy, zatem soku z winogron i na wina wystarcza. Jakby świata nie zaklinał, rynek podzielony jest głównie na sok pomarańczowy i jabłkowy. Jeżdżę trochę po różnych hotelach i w serwisie śniadaniowym rzadko można spotkać coś innego, a jak już jest dostępny "ten trzeci" - to z reguły jakiś cierpki grejfrut...

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

zandarski
zandarski 18.12.2018 13:48 No to może zamiast jęczeć trzeba przedstawić swoje rozwiązanie promujące zdrowe i krajowe produkty? Jak patrzę na składy większości tego co chcą opodatkować stawką 23% to mnie krew zalewa. Owszem zdarza się że jest tam ponad 20% soków ale do tego masa chemii która u nas jest dozwolona a w innych krajach nie. np napój wieloowocowy caprio za niecałe 2 zł litr , zawiera słodziki które są szkodliwe a używanie jednego z nich jest zabronione np w USA od 1969r! Z tym że płacimy podatki trzeba się pogodzić...

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Demix
Demix 18.12.2018 19:02 Mnie krew zalewa na te reklamy w radiu, ile my leków żremy. Jak są potrącane pieniądze na fundusz promocji owoców to powinny iść na reklamę jabłek.
jerzy45
jerzy45 18.12.2018 21:23 @Demix ...Sprostowanie. Żremy nie leki, a suplementy diety !! Suplement diety, to może wszystko oznaczać, ale jest realna możliwość, że to, co reklamują wcale w tym specyfiku nie ma. Wyobraźcie sobie ile trzeba by zabić rekinów i pozyskać ich wątroby, by wydusić to, co jest w reklamie... Wyobraźcie sobie teraz te miliardy ludzi, co mają to łykać...Wyobraźcie sobie teraz, że taka kampania trwa już od dziesiątek lat... Pamiętam swoją młodość, gdy mój "stary" przyniósł tran kupiony w geesowskim sklepie z 200 litrowej, dębowej beczki... Dziś mogę tylko przekląć - ożesz ku*** jakie to było niedobre - brrr.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

kris2018
kris2018 18.12.2018 19:53 Fajnie patrzeć jak KUPS ''portkami trzęsie'',trzeba było dołożyć do przemysłu,tak jak się należało za ciężką pracę!

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Mazur
Mazur 18.12.2018 20:16 Putin obniżył wat na owoce i warzywa dwa miesiące temu

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

pilsner13
pilsner13 18.12.2018 20:41 Te wszystkie napoje(caprio i inne),to jest jeden totalny syf! Na wesela i imprezy gdzie je serwują biorę ze sobą soki 100%.Bardzo dobrze,że rząd podnosi vat. Tylko soki 100%!!!
cichon40
cichon40 18.12.2018 21:14 Rząd podnosi vat na napoje o zawartości min 20% soku ,czyli wszystkie powyżej 20 % będą objęte vatem 23%.Prawdopodobnie producenci napojów będą próbowali obejść przepis zaniżając zawartość soku poniżej 20%.To dobrze że podnoszą vat?
pilsner13
pilsner13 18.12.2018 21:35 Przepraszam,cichon40-masz rację.Nie doczytałem do końca tego zarządzenia.Teraz będą produkować jeszcze większy syf.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

jerzy45
jerzy45 18.12.2018 21:29 A co ja teraz mogę na to poradzić...? Trzeba było myśleć zanim wybierano takich przedstawicieli ludu... Mądry Polak po szkodzie ? Polak rzadko się uczy na swych błędach. Pewnie brakuje już kasy na cokolwiek i ratują się pisowcy czymkolwiek. Zobaczymy co z prądem od 1 stycznia. Niby mówią, że nie będzie podwyżek, ale, jak wierzyć komuś, kto dwa razy musiał przepraszać że skłamał...Ale ku pokrzepieniu serc...Vat na cytrusy spadł ! Hura. To jest władza przyjazna polskim obywatelom...Tak obywatelom, ale nie rolnikom, bo My jesteśmy nikim !! Nas w dupie mają !
zandarski
zandarski 19.12.2018 08:49 Jerzy w Polsce mamy taką ordynację że to na kogo głosujesz jest mało istotne. Do koryta pójdzie pierwszy z listy choć dostał 100 razy mniej głosów od tego który był daleko na końcu listy, a jak zechce to z dnia na dzień zmieni poglądy i przejdzie do innej partii. I nikt mu nic nie zrobi.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

jerzy45
jerzy45 18.12.2018 22:20 ...cyt. ..." Zmiana stawek VAT na napoje zmniejszy zapotrzebowanie branży na owoce nawet o 190 tys. ton."
I tu rodzi się we mnie taka wątpliwość, a zarazem pewność...Czy czasami te 190 tys. ton nie jest odbiciem sobie strat, nadrobieniem podatkiem tego, co wydano na tzw. interwencyjny skup jabłek ? Dlaczego UE tego absurdu nie zablokowała ? Te skupione jabłka nigdy nie powinny trafić na rynek !!
@pilsner. Piszesz, że teraz będą produkować jeszcze większy syf. A kogo to obchodzi ?! Obywatele wręcz żądają tego taniego syfu, gdzie cukier, woda i barwnik ! Czy będąc w markecie zauważyłeś, że jakiś klient kupił tłoczony sok, czy ma w koszyku gówno pt. nektar, napój, oranżada ? Złożyłem propozycję kilku restauracjom, lokalom na to, by w ofercie miały także takie naturalne soki. Jaka reakcja ? Panie - nikt tego nie kupi ! A co króluje na stołach na weselach, zabawach, stypach ? Coś, co jest tym gównem do picia...My, jako świadomi tego, czym jest sok, a np. napój, czy nektar nie bójmy używać się dosadnych określeń na to coś...
pilsner13
pilsner13 18.12.2018 22:25 Ja się mogę pochwalić,że pod moim wpływem,po weselu mojej córki, w Pałacu Brunów wycofali się z tego syfu i wprowadzili na stałe sok 100%

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

17misiek
17misiek 19.12.2018 23:14 Powtórzę to co niektórzy moi przedmówcy wyżej już zauważyli - część konsumentów sięgnie po sok zamiast nektar widząc że cena nektaru czy napoju jest podobna do ceny soku. I kochani sadownicy nie dajmy się robić w bamabuko bo KUPS chce nas sadowników wykorzystać dla własnych zysków. Otóż dla nich lepsza jest sprzedaż nektarów często z dodatkiem chemii bo 1. mają na tych produktach wyższą marżę, 2. użycie "polepszaczy" jest technologicznie łatwiejsze (wiem bo trochę pracowałem dla jednego z rynkowych gigantów kategorii SNNN) . Kilka lat temu KUPS zorganizował akcję pijmy soki nektary etc. gdzie ceny skupu owoców były na żenująco niskim poziomie a kampania KUPSU została zorganizowana ze środków UE oraz z funduszu na promocję owoców i warzyw czyli to co myśmy oddawali (0,1%) przy naszych fakturach. Ja tym oszustom nie wierzę. A i proszę o sprawdzenie powiązań zarządu KUPSu z np. firmą Maspex czy Hortex. W tym sezonie pokazali jak o nas dbają gdzie mogli podnieść spokojnie cenę jabłek przemysłowych o 10 gr a teraz nas sadowników proszą o pomoc poprzez "szantaż" że zmniejszy się spożycie i zużycie...

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

17misiek
17misiek 19.12.2018 23:34 I najważniejsza rzecz - do nektarów można dodawać cukier czyli do nektaru porzeczkowego można dodać cukier żeby konsument go wypił. Można też użyć soku z winogron ale.. cukier jest tańszy czyli wyższa marża dla producenta. Zresztą dodawanie cukru jest łatwiejsze. Nie pamiętam dokładnie ale gdzieś ok roku 2007 czy 2008 jabłka przemysłowe były drogie i tym samym koncentrat był drogi to nasz przemysł sokowy wpadł własnie na pomysł żeby do soków dolewać sok z winogron co firmom przyniosło duże oszczędności. Nawet byłem na imprezie firmowej gdzie "pomysłodawca" dostał dużą nagrodę pieniężną za ten pomysł tak że pamiętajcie przemysł będzie miał nas w dupie i sobie poradzi kopiąc nas po dupie...
SlawekS
SlawekS 20.12.2018 18:02 Miło widzieć, że ktoś tu jeszcze myśli. Ta szeroko zakrojona akcja pod tytułem "ratowania" losu polskiego producenta owoców, to nic innego jak lobbing własnych interesów, który świetnie opisałeś. ZSRP zamiast tańczyć w tej sytuacji jak KUPS zagrał, powinien lobbować nasze interesy, prowadzące do zwiększenia zapotrzebowania na surowiec. Wyjścia są różne - choćby te dodatkowe 18% podatku VAT przeznaczyć na szerszy program popularyzacji spożycia 100% soków wśród dzieci.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Legionista12345
Legionista12345 20.12.2018 09:59 Panowie zaglosujmy madrzew tym roku bo bedzie niedobrze!
SlawekS
SlawekS 20.12.2018 17:16 Czyli na kogo? Na Ciebie? Rządzili już prawie wszyscy na politycznej scenie...Skoro zmiana władzy nic nie pomaga, to chyba pora spróbować naprawiać świat własnym postępowaniem.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

mateuszg24
mateuszg24 28.12.2018 08:49 Zachodnie koncerny wyzyskują sadowników traktując ich jako tanią siłę roboczą.
Po czym w kraju w którym trwa wyzysk, najlepiej nie płacić żadnych podatków.
Nie ważne jaka partia rządzi. Każda partia musi utrzymać szkoły , szpitale , wojsko itp.

KUPS nas kocha, nie chcę żeby nasze dzieci musiały męczyć się w szkołach.
Niech posiedzą sobie w domu i pomogą przy zbieraniu jabłek rodzicom

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Czytaj także

Wczesnowiosenne zabiegi fungicydami w sadach – najważniejsza jest profilaktyka

Wiele chorób drzew owocowych należy zwalczać wczesną wiosną, zanim jeszcze rozwiną się...

Ruszyła wiosenna sprzedaż dotowanych ubezpieczeń upraw rolnych

Wystartowała wiosenna sprzedaż dotowanych ubezpieczeń upraw rolnych w PZU i w Concordia...

Maliszewski: Szanse przywrócenia eksportu do Rosji

Embargo dla Rosji jest „rewelacyjne”. Putin wprowadził embargo w te kraje które...

Wielka niewiadoma, kiedy Eskimos wypłaci pozostałe zaległości !

Jak donosi dziś (20.03) rmf24.pl sadownicy, a przede wszystkim pośrednicy, którzy...

Czy cydr ma szansę zostać dobrem narodowym ?

Producentom cydru ciężko dotrzeć do klienta. Mamy absurd prawny. Piwo można reklamować, a...

Skup interwencyjny: Są pieniądze za jabłka, ale…. !?

Jak informuje echodnia.eu w piątek (15.03) punkty skupu z powiatu sandomierskiego, które...

Najnowsze ogłoszenia

Wapno z chłodni KA

22.03.2019 18:46 autor: maksu83

Sekator pneumatyczny AIRPRESS

22.03.2019 08:35 autor: transpit

Kontener mieszkalny biurowy lub socjalny

22.03.2019 08:18 autor: transpit

Kupię Kosiarko-rozdrabniacz sadowniczy

21.03.2019 21:15 autor: Sadpol123


Warning: getimagesize(edc_media/Widget/Item-0485/File1/2018-yara-300-250-seminarium-czeresniowe.gif) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /home/users/sadownictwo/public_html/edc_engine/Widget/DVO.php on line 20

Warning: getimagesize(edc_media/Widget/Item-0485/File1/2018-yara-300-250-seminarium-czeresniowe.gif) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /home/users/sadownictwo/public_html/edc_engine/Widget/DVO.php on line 6

Najnowsze komentarze

Kanada zainteresowana...
Tak się spodziewałem... że to działają...
Maliszewski: Szanse...
Zgadzam się z panem posłem w 100%
Kanada zainteresowana...
W ichnim prawitielstwie jest obecna minister...
Od rana dym… protesty w...
No lepiej w tvp sluchac jak na wsi jest...
Od rana dym… protesty w...
No to czekaj z tymi odmianami na przymrozki...
Od rana dym… protesty w...
Przecież większość z Was głosowała za...
Kanada zainteresowana...
Skoro wyczytałeś to napisz a nie zadawaj...
Kanada zainteresowana...
artemida wpisz sobie w google, export jabłek...
Kanada zainteresowana...
A kto komu coś obiecał? Czy to sprawa...
Kanada zainteresowana...
A może rodacy Julii Timoszenko...
"2 jabłka za 17 groszy" –...
Kto to pisze ? TVN cytuje " ile zarabia...
Kanada zainteresowana...
A czym się pryska na tej całej Ukrainie......
Kanada zainteresowana...
Zaraz zaraz przecież my mięliśmy z Kanadą...
"2 jabłka za 17 groszy" –...
Za dwa jabłka sadownik dostaje 17 groszy i...
"2 jabłka za 17 groszy" –...
A kto teraz będzie kupował w sklepie jak na...
"2 jabłka za 17 groszy" –...
Zapomniałem dodać, brawo agro unia
"2 jabłka za 17 groszy" –...
Cholerne świnie zawsze przypiszą sobie...
"2 jabłka za 17 groszy" –...
ardanku ciesz się póki możesz bo tylko...
Skup interwencyjny: Są...
Niedługo będą wybory więc za ten dobrobyt...
Rosja jest gotowa...
Nie zapominajmy, że Polska ma podwójne...
Rosja jest gotowa...
Nie zapominajmy co było przyczyną...
Rosja jest gotowa...
Nie zapominajmy ze to EU nałożyła pierwsza...
Komunikat jagodowy -...
a dzisiaj już mrozik ma być w nocy a gdzie...
Skup interwencyjny: Są...
Panie Ministrze tym skupem interwencyjnym...
Sprzedam sad
Dobry interes. Sprzedać hektar za 300 a...
Nowa Zelandia chce olśnić...
Wielkie mecyje, czerwonego idareda kto nie...
Sprzedam sad
Tyle, że działka pewnie na nie byle jakiej...
Sprzedam sad
300tys/ha a myślałem ze u mnie jest droga...
ZSRP w sprawie umów...
Problem że tu nie da się edytować....
ZSRP w sprawie umów...
Co do cepa to pewnie prawda. Co do Pizy to...
ZSRP w sprawie umów...
Jaceo.. Każdy z twoich przodków pracował...
ZSRP w sprawie umów...
Ostatnie zdanie pokazuje na jaki rodzaj...
ZSRP w sprawie umów...
Widać przy tym pozostał tylko na wyższym...
ZSRP w sprawie umów...
Normalny Cyrk !!!!! Trochę nie na temat ale...
Komunikat jagodowy -...
u mnie nawet liście wszystkie nie spadły
ZSRP w sprawie umów...
To przecież można zostawić pod drzewami,...
ZSRP: Opłaciło się...
NIKT VAT-u NIE PODWYŻSZA NA SOKI (i na...
Od rana dym… protesty w...
Dobrze zrobili,ale teraz poniosą...
Od rana dym… protesty w...
Dobrze zrobili z tym wywalaniem jablek szkoda...
ZSRP w sprawie umów...
Drupi jak ty chcesz z pracownikami agencji...
ZSRP w sprawie umów...
Ok.Cena minimalna na owoce przemysłowe,ale...
ZSRP w sprawie umów...
Drupi,aleś Ty.....
ZSRP w sprawie umów...
Powinno być wymuszone prawo limitów z...
ZSRP w sprawie umów...
P. S. Skoro wszyscy wiedzą je kosztuje...
ZSRP w sprawie umów...
To żem napisoł to co wiedzioł. Powinno...
ZSRP w sprawie umów...
To nie jest takie proste, w przypadku płacy...
ZSRP w sprawie umów...
Oczywiście ja wszystko rozumiem ale...
Od rana dym… protesty w...
"Początek 2019 roku. Kilkadziesiąt spotkań...
Interwencja w sprawie Eskimosa
jak to nic... firma wykazała zysk za 4...
Od rana dym… protesty w...
tak a tutaj to demokracja,nie...
Od rana dym… protesty w...
A Ty Jacek chcesz sterroryzować wszystkie...
Od rana dym… protesty w...
Pretensje do wszystkich. to można...
Od rana dym… protesty w...
Pieprzyć ich. Ocenami tutaj to się ktoś...
ZSRP: Opłaciło się...
Sprawdziłem klasyfikacje GUS - aktualnie...
ZSRP: Opłaciło się...
Nie wiem czy dobrze rozumiem. Chcieli...
ZSRP: Opłaciło się...
Nie przypominam sobie, aby na którymkolwiek...
Zrezygnowano z ustawy...
Czy wy naprawdę nie widzicie jak wami można...
ZSRP: Opłaciło się...
Panie Maliszewski dobrze by było żeby Pan...
Zrezygnowano z ustawy...
A poza tym uważam, że embargo powinno...
Zrezygnowano z ustawy...
A może to zasługa ostatnich strajków w...
Zrezygnowano z ustawy...
Brawo! Naciski jednak pomagają! Wreszcie...
ZSRP: Opłaciło się...
Gratuluje !! Macie sukces w obronie KUPS nie...
ZSRP w sprawie umów...
No i ciągu 10 sekund 17 minusów...
ZSRP w sprawie umów...
W dwudziestym pierwszym wieku,w Polsce,UE i w...
Od rana dym… protesty w...
Podaje do wiadomości dla wszystkich...
Od rana dym… protesty w...
Szczekaj PiSowski piesku
Ardanowski: Te jabłka...
Liże dupe kaczce i tyle i ma dzięki temu...
Mamy nie więcej niż 5 lat...
Też tak mówiłem 15 lat temu. Śmieli się...
Ardanowski: Te jabłka...
Nie dać, a sprze-dać to z chęcią, ot taka...
Od rana dym… protesty w...
Mam nadzieje ze jak sie zmieni rzad to ci sie...
Od rana dym… protesty w...
peowskiej miało byc.
Od rana dym… protesty w...
o bardzo ładny przykład eowskiej swini....
Od rana dym… protesty w...
Jak ktoś ma sad na madzie rzecznej czy na...
KUPS: Rząd chce nałożyć...
"Podnosząc podatek z 5 proc. do 23 proc. (a...
Od rana dym… protesty w...
Na zimno patrząc ,duuuuża część sympatii...
Od rana dym… protesty w...
Miejmy nadzieję ,że bliskość wyborów nie...
Od rana dym… protesty w...
Zamknij Ryj PiSowska gnido
Od rana dym… protesty w...
Ten artykuł pisał jakiś PiSowski trol....
Ardanowski: Te jabłka...
Tak że, ten tego, hmm. Wyszło na to że...
Ardanowski: Te jabłka...
sam sobie odpowiedziałeś na swoje pytanie,...
Od rana dym… protesty w...
Oni poprostu spóźnili się na obrady...
Ardanowski: Te jabłka...
I co dobrego wniosła bezpłatna dystrybucja?...
Od rana dym… protesty w...
Więcej pochlebnych opinii widziałem dziś...
Ardanowski: Te jabłka...
można krytykować bezpłatna dystrybucje ale...
Od rana dym… protesty w...
Związek sadowników RP protestował latem...
Ardanowski: Te jabłka...
I co wysiedział? Złote jajko?
Ardanowski: Te jabłka...
Takie wlasnie macie argumenty mowa nienawisci...
Ardanowski: Te jabłka...
Końcówka linku:...
Ardanowski: Te jabłka...
Marcin, polecam ten artykuł:...
Od rana dym… protesty w...
Akurat pan Sas mówi logicznie i rzeczowo
Ardanowski: Te jabłka...
A co do energetyki to akurat dzieki pisowi...
Ardanowski: Te jabłka...
Tak dla PO i nowoczesnej. Chcemy...
Od rana dym… protesty w...
Minister Rolnictwa nas poniza, Rzad kosztem...
Od rana dym… protesty w...
Co do protestów pytanie czy Zachwieja Sas...
Od rana dym… protesty w...
Zachwiany pyknoł Ci 72 minusy.
Ardanowski: Te jabłka...
PIS won!!!!!!!krotko i na temat.
Ardanowski: Te jabłka...
Piątka (a nawet siódemka) "dla sadownictwa"...
Od rana dym… protesty w...
Tak jest, i dajemy jasny sygnał i zielone...
Od rana dym… protesty w...
Ta cała agrounia to nie jest jakas...
Od rana dym… protesty w...
pilzner13 ,,,no właśnie wystarczyło by...
Od rana dym… protesty w...
No i po co te zadymy,a wystarczyło by...
Od rana dym… protesty w...
Panie Marcinie Zachwieja ...Tak ,już jutro...
Ułatwienia w obrocie ziemią
Chaotyczne troche te nagranie ale jest dużo...
Ułatwienia w obrocie ziemią
Odnoszę wrażenie, że za ułatwienie...
Ułatwienia w obrocie ziemią
Też mi ułatwienia.... najpierw zablokowali...
Mirosław Maliszewski: Jaki...
No i najważniejsze:skoro obowiązkowe...
Mirosław Maliszewski: Jaki...
Czy pan Maliszewski tylko udaje czy nie zdaje...
Czy powinniśmy żądać...
Węgiel jedzie ropa płynie... Było kiedyś...
Czy powinniśmy żądać...
Boginią mądrości jest Atena... Jak to bywa...
Czy powinniśmy żądać...
Przepraszam, ale czy nikt jeszcze nie...
Czy powinniśmy żądać...
Zmusić prezesów grup nie zmusimy i tak...
Czy powinniśmy żądać...
musimy wiecej sadzic ! proponuje zawody w...
Czy powinniśmy żądać...
Od kogo żądać? Kto jest adresatem tych...
Jabłka „Amela”...
Taką sytuację przewidział już Molier w...
Czy powinniśmy żądać...
Moim zdaniem, ten cały wywód powinien się...
Jabłka „Amela”...
Normalne odmiany w których nie ma...
Jabłka „Amela”...
Może jaśniej; czy to jest nowa odmiana czy...
Mamy nie więcej niż 5 lat...
Przyjdzie maj jabłko będzie po 1zl i każdy...
Mamy nie więcej niż 5 lat...
Nie mamy już czasu na nic bo decyzje już...
Mamy nie więcej niż 5 lat...
Jeszcze 10 lat temu, niektórzy spierali się...
Eksport ukraińskich jabłek...
Coś mi się wydaje, że pisząc o Dubaju...
Mamy nie więcej niż 5 lat...
Widać,że facet ma bardziej poukładane w...
Mamy nie więcej niż 5 lat...
Problemem były i są programy...
Mamy nie więcej niż 5 lat...
Dziwne? Nikt nie komentuje...
Brona aktywna z wałem pakera
Witam ! chętnie wypożyczyłbym bronę ale...
Ardanowski: Rusza kolejna...
pszemek - czytać ze zrozumieniem w szkole...
Ardanowski: Rusza kolejna...
Co się dziwić, od początku to...
Ardanowski: Rusza kolejna...
Komuś, w ramach rozwiązywania problemów...
Komunikat sadowniczy -...
Dzień przed zabiegiem,do ropownicy wlać...
Komunikat sadowniczy -...
Siara. I jeszcze raz siara. Jest super na...
Komunikat sadowniczy -...
Prawidłowo nie dajmy się zwariować.
Komunikat sadowniczy -...
Zabaweczka z lochmanikiem zakonserwowano...
Komunikat sadowniczy -...
Oj przelicza sie w tym roku....bo ze...
KUPS: Podwyżka VAT na...
a jeszcze jedno, pytanie czy KUPS to...
KUPS: Podwyżka VAT na...
poprosimy KUPS o np. badania rynkowe...
KUPS: Podwyżka VAT na...
Prosze o uzupełnienie artykułu o stawki...
KUPS: Podwyżka VAT na...
Znowu jakieś bzdury o podwyżce vat-u na...
Ardanowski: Rusza kolejna...
A tak pomagał i rozwiązywał problemy...
Związkowcy i pracodawcy...
Artykuł wprowadza w błąd.Nie chodzi o...
Ardanowski: Rusza kolejna...
No zobaczymy co teraz będzie ,pozostawiam to...
Ardanowski: Rusza kolejna...
No zobaczymy co teraz będzie ,pozostawiam to...
Komunikat sadowniczy -...
Już się zaczyna...Ciekawe kto dalej da się...
Związkowcy i pracodawcy...
Nie ma większego syfu od tych napoi...
Związkowcy i pracodawcy...
Bardzo dobrze! w końcu nie będzie się im...
Jabłka przemysłowe - 0,30...
Kol. nigdy nie mów nigdy
ORLEN: Razem napędzamy...
A skąd wiesz jaką przebitkę ma ORLEN?...
Soki i nektary będą...
Ciekawe jaka będzie reakcja KUPS... Czy...
instagram