Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem

Warning: getimagesize(edc_media/Widget/Item-0439/File1/Agrosimex-metalosate-banner-1270x.jpg) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /home/users/sadownictwo/public_html/edc_engine/Widget/DVO.php on line 20

Warning: getimagesize(edc_media/Widget/Item-0439/File1/Agrosimex-metalosate-banner-1270x.jpg) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /home/users/sadownictwo/public_html/edc_engine/Widget/DVO.php on line 6

Warning: getimagesize(edc_media/Widget/Item-0438/File1/Sf-0185polishwebbanner-sadownictwo-3.gif) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /home/users/sadownictwo/public_html/edc_engine/Widget/DVO.php on line 20

Warning: getimagesize(edc_media/Widget/Item-0438/File1/Sf-0185polishwebbanner-sadownictwo-3.gif) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /home/users/sadownictwo/public_html/edc_engine/Widget/DVO.php on line 6

Ministerstwo rolnictwa zaproponowało wzór umowy kontraktacyjnej

W poniedziałek (13.08) odbyło się kolejne spotkanie między producentami owoców i warzyw, organizacjami rolniczymi i przetwórcami w sprawie wypracowania umowy, która regulowałaby zasady skupu. Ministerstwo rolnictwa zaproponowało wzór, który może być podstawą do wypracowania zasad skupu owoców między przetwórstwem a producentami owoców i warzyw - poinformował wiceminister Rafał Romanowski.

Romanowski zaznaczył, że wcześniej to organizacje branżowe same miały przygotować taki projekt umowy, ale ponieważ do tej pory takiego projektu nie ma, resort sam zaproponował wzór umowy. Ten projekt został przedstawiony stronie społecznej, która ma nanieść swoje uwagi - dodał.

W umowie ma być zawarta wielkość dostaw, ich termin, forma i termin płatności, ale także do umowy ma być wpisana tzw. "siła wyższa" tj. np. wystąpienie klęski - wyliczał wiceminister.

Dalsze rozmowy w środę (15.08)

Zdaniem Romanowskiego, najtrudniejszą sprawą będzie określenie ceny. W UE nie ma pojęcia ceny minimalnej, więc nie można takiego parametru wprowadzić do umowy. Trzeba więc oprzeć się na jakiś innych wielkościach. Na razie, wstępnie, resort zaproponował wyliczenie ceny w oparciu o ceny średnie, wieloletnie z uwzględnieniem wielkości produkcji - tłumaczył.


REKLAMA

Warning: getimagesize(edc_media/Widget/Item-0419/File1/Syn-baner-geoxe1-sadownictwo-2018-945x.gif) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /home/users/sadownictwo/public_html/edc_engine/Widget/DVO.php on line 20

Warning: getimagesize(edc_media/Widget/Item-0419/File1/Syn-baner-geoxe1-sadownictwo-2018-945x.gif) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /home/users/sadownictwo/public_html/edc_engine/Widget/DVO.php on line 6

Warning: getimagesize(edc_media/Widget/Item-0432/File1/Agrosimex-pomax-banner-945x.jpg) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /home/users/sadownictwo/public_html/edc_engine/Widget/DVO.php on line 20

Warning: getimagesize(edc_media/Widget/Item-0432/File1/Agrosimex-pomax-banner-945x.jpg) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /home/users/sadownictwo/public_html/edc_engine/Widget/DVO.php on line 6

Tagi:

ceny, owoce

komentarze (31):

dodaj komentarz
pilsner13
pilsner13 13.08.2018 18:40 A jak nie dojadą zrywacze z Ukrainy,to oczywiście nie będzie siła wyższa i rolnicy będą licytowani.A jak przetwórnia po podpisaniu umowy zbankrutuje,to rolnik już nikomu nie będzie mógł sprzedać..... A przetwórnie jeśli nie będzie chciała kupić po ustalonej cenie,to zawsze znajdzie pretekst by nie odebrać towaru(nie ten kształt.nie ten kalibraż,nie to wybarwienie,jeden drutowiec na 20 ton truskawek-w ostateczności można go podrzucić do partii towaru). Reasumując- obowiązkowe umowy kontraktacyjne jeszcze bardziej zwiększą przewagę kontraktową kupujących.Tylko naiwni wierzą ,że będzie inaczej.Zaczynałem uprawiać truskawki za Jaruzelskiego i nigdy nie sądziłem,że wrócą do władzy w Polsce ludzie którzy wymyślą obowiązkowe umowy kontraktacyjne.To jest jak zły sen.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

bobo3333
bobo3333 14.08.2018 07:02 Do kontraktacji nikt nikogo nie zmusza ! Zapłać naszym ludziom godziwą stawkę to nie pojadą szukać szczęścia na zachodzie i nie będziesz skazany
na tych twoich Ukrainców. Na Zachodzie Europy nie mają problemów z umowami i to funkcjonuje np. Niemcy.Byłem na takim spodkaniu w Niemczech w Duren koło Koloni zdziwił byś się jak to było zorganizowane. W jeden dzień mogłeś podpisać umowe z odbiorcą,firmą prdukującą środki ochrony roślin, terminy płatności za te środki itp. Proszę poczytaj troche na temat umów kontraktacyjnych i nie bądż tak skeptyczny tu masz przykładowy link http://www.farmer.pl/prawo/przepisy-i-regulacje/co-nowego-w-umowie-kontraktacji,72476.html
pilsner13
pilsner13 14.08.2018 08:12 Problem w tym,że u nas mają być obowiązkowe,a poza kontraktacją nie będzie możliwa sprzedaż.
pilsner13
pilsner13 14.08.2018 08:19 Dlaczrg "moich Ukraińców"? Nie ja jeden ich zatrudniam.Skoro już jesteś taki zapatrzony na Niemcy,to zauważ ,że do zrywania truskawek też zatrudniają obcokrajowców.
pilsner13
pilsner13 14.08.2018 08:44 U nas do tej pory mogłeś [ podpisać umowę nie w jeden dzień,ale nawet w ciągu kilku minut.Ale o to chodzi,że nie były obowiązkowe i można było podpisać wtedy kiedy już miałeś pewność jaki masz towar(truskawki deserowe czy przemysłowe,pszenica paszowa czy konsumpcyjna,no i ile tego towaru).Niestety założenia są takie,że będziemy musieli robić już w marcu. Piękny sposób na przejęcie naszych gospodarstw,bo w marcu to wszyscy rolnicy to tylko marzą o plonach a żadnych konkretów nie znają. Ten rok udowodnił że plany a rzeczywistość to dwie różne sprawy.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

kacprzak
kacprzak 15.08.2018 11:35 Zawieram w marcu umowę kontraktacyjną na np. 100 ton jabłek przemysłowych.Ponieważ przetwórcy prognozują wysokie zbiory cena gwarantowana 20gr.Niestety przymrozek w maju redukuje plony w całej Polsce o 50%, na szczęście mogę dostarczyć połowę zadeklarowanej ilości ale cena rzecz święta 20gr kiedy na wolnym rynku jest znacznie wyższa.Umowa kontraktacyjna w przypadku produkcji sadowniczej nie ma znaczenia bo tu nie ma problemu ze zbytem jest problem ceny a tego umowa nie poprawia.A poza tym z kim by była zawierana niewielu sadowników dostarcza bezpośrednio do przetwórni.
pilsner13
pilsner13 15.08.2018 14:59 No bo rząd i związkowcy widząc ,że w Polsce jest za dużo malin(taki przykład) nie mogąc(czy bojąc się) nałożyć embargo na te ukraińskie, które psuja cenę próbuje wprowadzić embargo na te .....polskie maliny,a konkretnie na rolników którzy nie załapią się na obowiązkowe umowy kontraktacyjne.Kontraktów dla wszystkich zabraknie,a handel poza nimi będzie zabroniony.Zabroniony dla polskich rolników,bo importu rząd nie zablokuje,bo to oznaczało by wojnę z Brukselą. Ta sprawa dotyczy nie tylko malin,ale np. też zboża przywożonego z Ukrainy. Pan Ardanowski 2 tygodnie temu zapowiedział wprowadzenie obowiązkowych umów podpisywanych 6 miesięcy przed dostawą w całym biznesie rolno-spożywczym. Giełdy (Goławin ,Bronisze ) stracą rację bytu.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

fruity81
fruity81 15.08.2018 12:36 Czyli optujecie panowie za takim rozwiązaniem aby pozostało wszystko tak jak dotychczas...czyli na 2 dni przed rozpoczęciem skupu spotyka się kilku "białych kołnierzyków" i ustala że w tym roku porzeczkę kupujemy po 25 groszy...Gdybym dostał taką propozycję w marcu to odpowiednio dostosowałbym ochronę i nawożenie i przynajmniej nie było by nie potrzebnych strat.Kontraktacja ma swoje plusy i minusy...jak wymarznie to niestety trzeba oddać za ustaloną cenę ,ale zazwyczaj i tak jest na tyle mało towaru że żadna cena nie ratuje sytuacji.
pilsner13
pilsner13 15.08.2018 14:00 Ale przetwórnia będzie miała kary umowne i odszkodowanie z powodu utraconych zysów.Możesz stracić gospodarstwo.Obowiązkowe umowy kontraktacyjne są jak najbardziej w interesie skupujących.Będą mieli zapewniony towar po stabilnej cenie albo wysokie kary umowne i odszkodowania.A Ty jeśli zakontraktujesz bezpieczną ilość plonów(50% zakładanych plonów),a zbierzesz więcej,to reszte będziesz musiał zostawić w polu,bo handel bez umowy będzie zabroniony.
fruity81
fruity81 15.08.2018 15:44 Chyba jednak nie są aż tak bardzo w ich interesie bo z tego co mi wiadomo to rozmowy w tej sprawie idą jak po grudzie,a opór raczej jest po stronie przetwórstwa .

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

marasp
marasp 15.08.2018 15:32 Co to za gdybanie gdy nikt nie widział tej umowy, przecież nikt nie zlikwiduje giełd (Bronisze, Sandomierz itd.), 50% kontraktujesz do skupu lub przetwórni, 50% podajesz na giełdę.
pilsner13
pilsner13 15.08.2018 15:58 Ale pan Ardanowski zapowiedział wprowadzenie obowiązkowych umów kontraktacyjnych w całym biznesie rolno-spożywczym.Handel poza umowami ma być zabroniony. Będziesz mógł dostarczyć towar tylko temu z kim podpisałeś umowę pół roku wczęśiej, a nie przypadkowemu kupcowi na giełdzie.Każdy kij ma dwa końce.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

fruity81
fruity81 15.08.2018 15:34 W umowach kontraktacyjnych kiedyś był taki zapis jak "siła wyższa" czyli sytuacja ,zdarzenie na które producent nie ma wpływu , miejmy nadzieję że takowy zapis się znajdzie. Jeszcze raz zapytam, umowy są be...to co? Ma zostać tak jak było? Tzw."wolny rynek" który w naszym pięknym państwie w sektorze warzywno - owocowym funkcjonuje nad wyraz oryginalnie. Decyzje o wysokości ceny zapadają w gronie kilku dżentelmenów ,a o cenie za którą sprzedajesz swój towar dowiadujesz się następnego dnia po sprzedaży. Jeszcze raz Ci napisze na przykładzie porzeczki...gdybym wiedział przed sezonem jakiego psikusa mi zrobią z ceną porzeczki to nawożenia by nie było żadnego a ochrona okrojona o 50% a tak w plecy jestem grubą kasę...myślę że z resztą nie tylko ja. Masz jakiś lepszy pomysł aby ucywilizować ten handel to go przedstaw.
pilsner13
pilsner13 15.08.2018 15:53 Jeśli sądzisz ,że zmusisz przetwórców do kupna towaru po np. 2 zł jeśli będzie on dostępny od importerów po 1 zł ,to jesteś naiwny jak małe dziecko.Kupujący znajdą sto pretekstów(nie ten kolor ,nie ta kwasowość,nie ten kalibraż,sztuczna kolejka,jakieś tam wydumane robaki i jajeczka robaków i itd>) by ten nie odebrać.Jeśli Tobie zabraknie towaru(i nie musi być to siła wyższa na miarę klęski żywiołowej-np. brak pracowników,w owocach miękkich 3 dni upału a, potem 3 deszczu) ,to będziesz go musiał kupić i dostarczyć,bo zapłacisz ogromne kary umowne i jeszcze odszkodowanie od straconych zysków dla skupującego.Obowiązkowe umowy kontraktacyjne mają sens przy zakazie importu towarów rolnych,ale rząd na to przecież nie pójdzie.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

zbi123
zbi123 15.08.2018 15:57 umowy pomogą uporządkować rynek zerknijcie na mleko tytoń niema 1 krowki i sprzedaży za [ ILE DADZĄ[ są większe gospodarstwa i nas to czeka a emeryci z 20kg maliny zawiozą i za 50gr a jes ich sporo i pośrednicy z tego żyją całkiem dobrze a nikomu poza większymi gospodarstwami nie zależy na stabilności
pilsner13
pilsner13 15.08.2018 16:06 Jeśli za stabilność uważasz to że w administracyjny sposób pozbędziesz się konkurencji (mniejszych rolników którzy nie załapią się na umowy),no to jesteś po prostu łajdakiem.Widzę ,że związkowcy i rząd poprzez obowiązkowe umowy chcą zabrać ostatni chleb tysiącom biednych rolników którzy mają małe sady i plantacje i nie są znaczącymi partnerami dla przetwórni by one podpisywały z nimi umowy.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

fruity81
fruity81 15.08.2018 18:11 Jeszcze raz powtarzam że nikogo do niczego nie chcę zmusić...Na wiosnę dany zakład wie czym dysponuje i mniej więcej wie ile za dany surowiec może zapłacić . Ja też wtedy wiem mniej więcej po usłyszeniu propozycji ze strony odbiorcy w jaki sposób mam poprowadzić ochronę i itd. Umowy kontraktacyjne obowiązują na ziemniaki ,buraki cukrowe i jakoś nikt mocno nie płacze z tego powodu...

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

zandarski
zandarski 16.08.2018 08:59 Kontrakty mają plusy i minusy. Duzo zależy od szczegółów umowy. Ktoś widział tą umowę? Jakiś link o niej? Z tego co wiem to jakiś gniot przygotowany na kolanie. Ja od kilku lat kontaktuje np gorczycę. Na umowie mam cenę gwarantowaną czyli dostaję nie mniej niż.... Mam zapis że w razie katastrofy odstępujemy od umowy. I co roku cena jaką ostatecznie dostaje jest wyższa od tej gwarantowanej która nie jest zła bo inaczej nie podpisałbym niczego...
pilsner13
pilsner13 16.08.2018 10:18 Ty i kupujący podpisaliście umowę dobrowolnie. Poza tym co zakontraktowałeś możesz zasiać gorczycy ile chcesz i sprzedać gdziekolwiek.Twój partner też poza umową może kupić gorczycy ile chce jeśli będzie potrzebował.I to jest ok. Ale związkowcy wraz z rządem planują wprowadzenie obowiązkowych umów podpisywanych w marcu,a handel poza umowami byłby zabroniony.I to jest..... no, nie napiszę,bo nie chcę używać brzydkich słów.
Marcin79
Marcin79 16.08.2018 10:55 pilsner13 -taka umowe -z wylacznoscia to raz tylko podpisałem ( ze swoja zoną )
ale bylem wtedy młody i mało roztropny
:)
a na powaznie to kto ci kaze na siłe cos podpisywać ???
a po drugie jeszcze nie wiadomo co bedzie ,kiedy bedzie
i czy w ogole bedzie a

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

pilsner13
pilsner13 16.08.2018 11:28 ale wychodzi na to ,że jak nie podpiszę,to muszę zlikwidować swoje dosyć zadłużone gospodarstwo,a jak podpiszę i coś nie wyjdzie z plonami,to komornik mi je zlikwiduje.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

zandarski
zandarski 16.08.2018 14:31 Puki co gdybamy. Może pojawią się zapisy które "przypadkiem" zablokują towar z ukrainy. Wystarczy że obedzie obowiązkowy numer gospodarstwa z ARMIR. I już będą mieli pod górkę. Wszystko da się obejść ale to już coś. Poczekamy zobaczymy.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

marasp
marasp 17.08.2018 09:58 Jak to sobie wyobrażacie że giełdy miałyby zostać zamknięte? To skąd sklepy spożywcze i handlarze w warzywniakach mieliby warzywa i owoce do handlu, z przetworni?
Marcin79
Marcin79 17.08.2018 10:06 nie przejmuj sie ..
politycy nam krzywdy nie zrobia ( do wyborów )
a po wyborach tez pewnie nic dla nas nie zrobią (jak zawsze )
:)
pilsner13
pilsner13 17.08.2018 10:26 handel w biznesie ma być dozwolony(tak przynajmniej zapowiedział minister rolnictwa) tylko na podstawie umów podpisanych pół roku wcześnie.To po co giełda?Jak podpiszesz umowę w styczniu na dostawę 100 koszyków truskawek(ktoś te umowy będzie kontrolował-tysiące miejsc zatrudnienie dla urzędników) w czerwcu ,to wtedy ta sprzedaż będzie legalna.Będziesz miał wygodę,bo odbiorca przyjedzie na pole ,a Ty nie będziesz musiał jechać na giełdę.Uprawiający pszenicę będzie musiał w lutym(jeśli chce sprzedać w lipcu) wiedzieć ile pszenicy i jakiej jakości(paszowa czy konsumpcyjna) wyprodukuje.Takie to pomysły mają politycy....


)
Marcin79
Marcin79 17.08.2018 10:37 jesli juz tak bardzo sie boicie polityków i ich "złotych pomysłów "
to skończcie z partokracją i zacznijcie glosować na wolnościowców
(póki jeszcze są wolne wybory ) zeby przywrocic u nas wolnosc i demokracje

bo i naczej to bedzie jak w dowcipie

"Chcemy waszego dobra! - powiedział premier do Polaków.
Zaniepokojeni Polacy zaczęli ukrywać swoje dobra w bezpiecznych miejscach."

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

artemida
artemida 17.08.2018 10:49 Może nie na temat ale napiszę....
W sierpniu 1937 odbywał się Wielki Strajk Chłopski - o GODNOŚĆ I DEMOKRACJĘ
W trakcie strajku zginęło 44 mieszkańców wsi, ponad 600 było aresztowanych
Tak wyglądały rządy, "silnej ręki" , i do takich wzorców dziś próbuje nawiązywać dziś część polityków "trzymających władzę"
decosta
decosta 17.08.2018 15:44 Podaj konkretnie przyklad w jaki sposób chcę. Twoj Donald strzelał do górników .
artemida
artemida 17.08.2018 18:02 Odpowiem Ci -decosta- równie durnowato - który Donald, Tramp czy Tusk?
decosta
decosta 17.08.2018 19:09 Bo nic innego nie masz do powiedzenia i tylko tyle i aż tyle.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

lukasz7604
lukasz7604 17.08.2018 11:54 Jeden już zginął, nazywał się Didiuszko. Ale szybko zmartwychwstał, bo kostka brukowa była zimna.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Czytaj także

KUPS: Trudne czasy dla polskich przedsiębiorców

Właściciele małych, średnich oraz dużych przedsiębiorstw borykają się z lawinowo...

Jak ograniczyć wzrost pędów rozłogowych w truskawce ?!

Regalis Plus 10 WG to środek z grupy regulatorów wzrostu. Substancja czynna środka hamuje...

Z dnia na dzień temperatury spadły nawet o 20 stopni !

Wczoraj (21.09) po raz ostatni w tym roku mogliśmy podziwiać na naszych termometrach...

Narodowy Holding Spożywczy będzie łagodzić spadki cen owoców

Od przyszłego roku powinno być bardziej stabilnie cenowo na rynku owoców miękkich. Nie...

INSAD-Prusy - sprzedaż udziałów

Sprzedam udziały w Spółce z ograniczoną odpowiedzialnością INSAD-Prusy (73% udziałów)...

ZSRP: Istnieją szanse na podniesienie cen jabłek dla przetwórstwa

Jak informuje ZSRP wtorkowa (18.09) akcja protestacyjna pokazała, że istnieją szanse na...

Najnowsze ogłoszenia

tasma poliestrowa

22.09.2018 19:02 autor: pieknyimlody

Dwukółki sadownicze

21.09.2018 21:47 autor: OM4x4

Miernik stężenia O,CO2,marki LOBO

21.09.2018 12:34 autor: SPIKE

Skrzynki jedynki

21.09.2018 10:33 autor: dixon

Maszt podnośnik to ciągnika do palet

21.09.2018 07:23 autor: przemo8025

SPRZEDAM Sleza Pilmet 2011rok

20.09.2018 20:18 autor: kkkkkk9


Warning: getimagesize(edc_media/Widget/Item-0366/File1/2018-scompl-300-250-reklamy.gif) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /home/users/sadownictwo/public_html/edc_engine/Widget/DVO.php on line 20

Warning: getimagesize(edc_media/Widget/Item-0366/File1/2018-scompl-300-250-reklamy.gif) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /home/users/sadownictwo/public_html/edc_engine/Widget/DVO.php on line 6

Najnowsze komentarze

Koniec dopłat Unii do jabłek ?
Coś mi się wydaje, że, prawidłowo, zdanie...
Sadownicy mają dość –...
z porzeczką czarną było podobnie, u mnie...
Koniec dopłat Unii do jabłek ?
UNIA NAM ZADNEJ ŁASKI NIE ROBI DOPLACAJAC DO...
Sadownicy mają dość –...
Nawet 1000 organizacji może być za...
Sadownicy mają dość –...
Artemida nie ma co porównywać zachodu do...
Sadownicy mają dość –...
Białobrzegi pod przetwórnią dzisiaj godz,...
Sadownicy mają dość –...
Przydała, by się możliwość usunięcia...
Sadownicy mają dość –...
Może, to jednak terenowy wózek widłowy na...
Sadownicy mają dość –...
Może, to jednak terenowy wózek widłowy na...
Sadownicy mają dość –...
Maliszewski i jego kanapa /ZSRP/ chce umów....
Sadownicy mają dość –...
I tak będzie jeśli by wprowadzono...
Sadownicy mają dość –...
Nie będę podawał nazwy firmy, której nie...
Koniec dopłat Unii do jabłek ?
Dopłaty mocno skrzywiły wielu ....
Sadownicy mają dość –...
Z pola wyszły na pole trafiły ;) Ten rok...
Sadownicy mają dość –...
Zachód idzie do nas, już niedługo nauczymy...
Sadownicy mają dość –...
Zdjęcie na samej górze artykułu to...
Sadownicy mają dość –...
Wszystkie jabłka przerobią, tylko za jaką...
Sadownicy mają dość –...
To jeszcze dopisz, po chłopsku, jaki procent...
Sadownicy mają dość –...
Artemida co ty pieprzysz na zachodzie jak...
Sadownicy mają dość –...
W Chinach też, tylko Kitajce mają wzrost...
Koniec dopłat Unii do jabłek ?
Ja nic z tego nie skorzystałem. Jedno dobro...
Koniec dopłat Unii do jabłek ?
W pierwszej mierze firmy lub osoby...
Koniec dopłat Unii do jabłek ?
I jeszcze jedno pora odpowiedzieć na pytanie...
Koniec dopłat Unii do jabłek ?
Kiedy przystępowaliśmy, w 2004 r. do WE -UE...
Sadownicy mają dość –...
do artemida- i tu się kłania gospodarka...
Sadownicy mają dość –...
To mi, i może Jerzemu, wytłumacz po co...
KUPS: Jesteśmy otwarci na...
Zrozum,że te zakłady nie powstały po to by...
Narodowy Holding Spożywczy...
Widocznie nasi ministrowie, jedni z drugimi,...
Sadownicy mają dość –...
Abukk Jerzemu i Artemidzie nie...
Koniec dopłat Unii do jabłek ?
Każdy narzeka że inni sądzą a sam nawet...
KUPS: Jesteśmy otwarci na...
A jaka jest moc przerobowa zakładów...
KUPS: Jesteśmy otwarci na...
To jest właśnie nowoczesne niewolnictwo...
Narodowy Holding Spożywczy...
Stawiam na 10 lat, tyle statystycznie...
Narodowy Holding Spożywczy...
Poco jakieś tam pomysły poczekamy jakieś...
Dark Idol czyli czerwony Ligol
Ligolowate likwidacja!!
Narodowy Holding Spożywczy...
Trzeba się spieszyć, za trzy lata Rosjanie...
Narodowy Holding Spożywczy...
Jakoś można utrzymać względną...
Narodowy Holding Spożywczy...
pomysł? przestać wojować z braćmi...
Narodowy Holding Spożywczy...
fundusz na utylizację,fundusz na wypadek...
Narodowy Holding Spożywczy...
pilsner13 Może tak :), bo temat jabłek...
Narodowy Holding Spożywczy...
Guzik -Ty masz pomysły(jeśli chodzi o...
Narodowy Holding Spożywczy...
Artemido masz całkowitą rację w punkcie 3...
Sadownicy mają dość –...
Jabłka ugotowane , zaczynają puchnąć ,...
Narodowy Holding Spożywczy...
1 nikt tego niechce ,nieopłaca się 2...
Koniec dopłat Unii do jabłek ?
Ehh gdyby te 500 milionów euro wpakować w...
Praca przy zbiorze jabłek...
Nie gorączkuj się Polisz ;) Stawka z...
Narodowy Holding Spożywczy...
Pierwsza droga -biogazownie, gorzelnie,...
Narodowy Holding Spożywczy...
jedna i jedyna droga ,to pozostawienie...
Narodowy Holding Spożywczy...
Niestety mało realne by holding miał jakiś...
Dyscyplina „ogrodnictwo”...
Nie jest to raczej pomyłka. Jak tak dalej...
Sadownicy mają dość –...
Dobrze piszesz Abukk. Podejście ekonomiczne...
Praca przy zbiorze jabłek...
chłopie daj od razu 20 zl a co się...
Koniec dopłat Unii do jabłek ?
Sadźmy jeszcze więcej i gęściej jabłoni...
Sadownicy mają dość –...
Jeśli chodzi Ci o idareda to zbierasz tylko...
Sadownicy mają dość –...
Obecnie piję kawę. W sadzie jest 20 osób....
Sadownicy mają dość –...
Zapewne masz rację, napisałeś jednak to...
Sadownicy mają dość –...
Rozumiem, świat się zmienia. Kiedyś pod...
Koniec dopłat Unii do jabłek ?
Mamy wyimaginowanego prezydenta w...
Sadownicy mają dość –...
Sprostowanie. Nie wszystko jabłko w tym...
Sadownicy mają dość –...
Filozofujesz Akukku... Nie masz...
Sadownicy mają dość –...
Przepraszam, nie chce mi się z Tobą gadać....
Sadownicy mają dość –...
Jak się coś robi to musi być SENS TEJ...
Koniec dopłat Unii do jabłek ?
Nie którzy pewnie by chcieli aby polski...
Lidl i (nie)polskie jabłka
Guzik ...całkowicie się z Tobą zgadzam....
Koniec dopłat Unii do jabłek ?
wandalin - idąc Twym tokiem myślenia to jak...
Sadownicy mają dość –...
U mnie w dalszym ciągu tą nie...
Sadownicy mają dość –...
Chyba mnie źle zrozumiałeś... Napisałem...
KUPS: Jesteśmy otwarci na...
Jak obniza do 0.1 zł to kupią wszystko ,...
Koniec dopłat Unii do jabłek ?
dla mnie to taka nauczka dla producentów bo...
Sadownicy mają dość –...
czy ty uwazasz ze jestesmy w stanie...
Sadownicy mają dość –...
a twoim zdaniem ile produkujemy? 1mln 1.5mln?...
Sadownicy mają dość –...
Polacy zjedzą 0,5mln ton deserówki, przy...
Sadownicy mają dość –...
Plan dla Wsi. Sprzedaż bezpośrednia....
Sadownicy mają dość –...
Ile tego deseru z 5mln ton? Jaka jest...
Sadownicy mają dość –...
no i tak powinno byc! skoncentrujcie sie na...
Koniec dopłat Unii do jabłek ?
okazja czyni złodziejem. To nie rolnik winny...
Koniec dopłat Unii do jabłek ?
Możemy się jeszcze pochwalić temu...
Koniec dopłat Unii do jabłek ?
Dokładnie tak za pieniądze z embarga...
Koniec dopłat Unii do jabłek ?
Ta pomoc miała być pomocą, a okazała się...
Koniec dopłat Unii do jabłek ?
Polsce dali kikadziedziat tys to na embargo...
Lidl i (nie)polskie jabłka
Jerzy45 "Sieci walczą o niskie ceny dla...
Koniec dopłat Unii do jabłek ?
Jak wyjść z tej pułapki ? Jest tylko jedna...
Lidl i (nie)polskie jabłka
Niestety otwarcie granic, otwarcie gospodarki...
Lidl i (nie)polskie jabłka
Dawno temu, ale nie za górami, czy lasami...
Skandalicznie niskie ceny...
Zbytnio nie wierzę tym, co piszą, że...
Skandalicznie niskie ceny...
...wandalin Przecie to wina Tuska, a...
Koniec dopłat Unii do jabłek ?
Jest wielu, którzy twierdzą, że polskie...
KUPS: Jesteśmy otwarci na...
skoro wszyscy jednym głosem tutaj piszą,że...
KUPS: Jesteśmy otwarci na...
Dialog...śmiech na sali.Jak ten dialog...
Skandalicznie niskie ceny...
1.No takie jest myślenie ludzi PiS-u wszyscy...
KUPS: Jesteśmy otwarci na...
Dialogować to będziemy po zbiorach jak...
Zarząd ŚIR zwraca się do...
Tu nie jest nikt winny że się urodziło...
Skandalicznie niskie ceny...
wszyscy przeciwko pis, niemiecki spisek, a...
Skandalicznie niskie ceny...
wszyscy przeciwko pis, niemiecki spisek, a...
Skandalicznie niskie ceny...
cieszcie się ze wam w ogóle skupują....
Zarząd ŚIR zwraca się do...
Aby było zgodnie z Twoimi wizjami odnośnie...
Zarząd ŚIR zwraca się do...
w sumie to nadprodukcji winny jest mroz -...
Zarząd ŚIR zwraca się do...
Zlikwidować wszelkie pomoce, Prowy, i inne...
Ludzie rzucili się na...
Skoro wystawione do brania - to dlaczego...
Zarząd ŚIR zwraca się do...
Widzisz Zbyszku, o doborze naturalnym w...
Ludzie rzucili się na...
Przykro mi to mówić ,ale niestety...
Zarząd ŚIR zwraca się do...
Zawsze możesz sie odraz jutro zając innym...
Zarząd ŚIR zwraca się do...
Zbyszku , PRZETRZYMAJ z 10 LAT PO 10 groszy i...
Zarząd ŚIR zwraca się do...
... żadnej pomocy... napisał Zbyszek z...
Zarząd ŚIR zwraca się do...
Żadnej pomocy, 3-5 lat przemysł powinien...
Polskie sadownictwo coraz...
Dlatego powinniśmy jako państwo zabiegać o...
Co z tym cydrem ?
Jak wykazuje paroletnia praktyka sprawę...
Przygodę z rynkiem...
Oferta interesująca choć jeszcze bardzo...
Zarząd ŚIR zwraca się do...
Uff! Bo już myślałem,że znowu wyskoczą z...
ZSRP: 18 września protesty...
Ja wśród nich bylem, reszta nie ma czasu bo...
ZSRP: 18 września protesty...
Jaki sens blokować tych co kupują? Co oni...
ZSRP: 18 września protesty...
Strajk sadowników Białobrzegi przetwórnia...
ZSRP: 18 września protesty...
Właśnie ta forma strajku jest cały czas z...
Nie ma planu awaryjnego na...
Pięknieś to zapisał Sławku, ująłeś...
Nie ma planu awaryjnego na...
Artemida, nie rozróżniasz nawet wyprzedaży...
Nie ma planu awaryjnego na...
Kostku, uzupełnij listę o największy...
ZSRP: 18 września protesty...
Zakłady trzeba zablokować , najlepiej...
Lidl i (nie)polskie jabłka
Popyt na jabłka w Polsce to kropla w morzu...
KUPS: Umowa kontraktacyjna...
Chcą dobrze a wyjdzie jak zwykle... Umowa...
Lidl i (nie)polskie jabłka
Polski BIZNES(?) to klepy owocowo-warzywne....
ZSRP: 18 września protesty...
Sytuacja jak z malinami jedni strajkują...
ZSRP: 18 września protesty...
tylko związek sadowników może nam pomóc...
Lidl i (nie)polskie jabłka
Niemiecki lidl czy inny market może...
Automatyzacja zbiorów jabłek ?!
przygotowanie to zbioru 2 minuty, a raptem...
ZSRP: 18 września protesty...
A niech dosadzają.Na tym polega...
ZSRP: 18 września protesty...
Masz rację M79. Ale trzeba chcieć chcieć...
ZSRP: 18 września protesty...
weźcie ten problem niskiej ceny...
Lidl i (nie)polskie jabłka
Dwóch takich co mieli supermarkety czyli...
Lidl i (nie)polskie jabłka
Niemiecki lidl może sprzedawac jabłka nawet...
ZSRP: 18 września protesty...
To że napisałem iż pomysł jest zły...
ZSRP: 18 września protesty...
+sylit100 Pierwszym podstawowym błędem jest...
ZSRP: 18 września protesty...
Jonatansad dziś Niedziela jak masz...
ZSRP: 18 września protesty...
chyba już nadszedł czas ,żeby tak jak...
ZSRP: 18 września protesty...
Pomysł jest ale, według oceny - ZŁY -...
ZSRP: 18 września protesty...
wszyscy dobrze wiedzą ze żeby cena wzrosła...
ZSRP: 18 września protesty...
Pan Maliszewski z PSL-u ma piękny...
Automatyzacja zbiorów jabłek ?!
Nic nowego, ani nadzwyczajnego
ZSRP: 18 września protesty...
A po strajkach obniżka cen na zakładach,...
ZSRP: 18 września protesty...
Wiadomo, że NIE MA SIŁY NA WSTRZYMANIE...
ZSRP: 18 września protesty...
Jedyne wyjście z sytuacji to wstrzymanie...
ZSRP: 18 września protesty...
IDĄ WYBORY I CO??? Jakaś partia ma pomysł?...
ZSRP: 18 września protesty...
Ale idą wybory i trzeba się pokazać
ZSRP: 18 września protesty...
Po co strajkować? wystarczy wstrzymać...
Automatyzacja zbiorów jabłek ?!
Niech spróbóją tak goldena zerwać
ZSRP: 18 września protesty...
Weźcie się uspokójcie, bo was sadowniki...
Nie ma planu awaryjnego na...
cd. PO CO IM KOLEJNE HEKTARY ??? KOLEJNE...
Nie ma planu awaryjnego na...
chciałem dołączyć do "po trosze...
Nie ma planu awaryjnego na...
Walduś Ile z tych 3.3k odłożysz na...
Nie ma planu awaryjnego na...
Wszystko co napisałeś to prawda ale...
instagram