Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem

Warning: getimagesize(edc_media/Widget/Item-0439/File1/Agrosimex-metalosate-banner-1270x.jpg) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /home/users/sadownictwo/public_html/edc_engine/Widget/DVO.php on line 20

Warning: getimagesize(edc_media/Widget/Item-0439/File1/Agrosimex-metalosate-banner-1270x.jpg) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /home/users/sadownictwo/public_html/edc_engine/Widget/DVO.php on line 6

Warning: getimagesize(edc_media/Widget/Item-0438/File1/Sf-0185polishwebbanner-sadownictwo-3.gif) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /home/users/sadownictwo/public_html/edc_engine/Widget/DVO.php on line 20

Warning: getimagesize(edc_media/Widget/Item-0438/File1/Sf-0185polishwebbanner-sadownictwo-3.gif) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /home/users/sadownictwo/public_html/edc_engine/Widget/DVO.php on line 6

Protest sadowników w Warszawie [13 lipca 2018 r.]

Dziś (13.07) polscy sadownicy, rolnicy i hodowcy trzody chlewnej wyszli na ulice Warszawy, by zwrócić uwagę na pogarszającą się sytuację na rynku rolnym oraz na  niezwykle niskie, wręcz upokarzające ceny owoców i warzyw w skupie !



Dziś o godz. 13 na placu Konstytucji zebrali się uczestnicy protestu organizowanego przez Unię Warzywno-Ziemniaczaną. Producenci warzyw i mleka, sadownicy oraz hodowcy trzody chlewnej protestują przeciwko pogarszającej się - ich zdaniem - sytuacji na rynku rolnym.

Protestujemy przeciw bezsilności państwa, od którego nie chcemy jałmużny, ale tylko spełnienia swoich podstawowych funkcji, w tym kontroli nad monopolistycznymi praktykami – piszą polscy rolnicy w liście otwartym do premiera Mateusza Morawieckiego. Dziś w Warszawie organizują wielką manifestację, by upomnieć się o swoje prawa.
My, 1/3 polskiego społeczeństwa, produkujący na polskie stoły, na których jeszcze królują polskie mięsa, polskie owoce i polskie warzywa, dzisiaj wyszliśmy na ulicę. Protestujemy przeciwko bezsilności państwa, od którego nie chcemy jałmużny, ale tylko spełnienia swoich podstawowych funkcji, w tym kontroli nad monopolistycznymi praktykami, których nie jesteście w stanie wykazać i nie wykażecie" - czytamy w liście.


Rolnicy mówią wprost, że problemem jest „mafia przetwórcza” i „zmowy cenowe”, przeciwko których chcą protestować. Chodzi o to, że w skupach owoców, warzyw i trzody panują niezwykle niskie ceny, które sprawiają, że rolnicy balansują na granicy opłacalności produkcji lub nawet są poniżej tej granicy.

Protest rolników nie zamierza ograniczać się tylko do maszerowania i spokojnego wykrzykiwania swoich postulatów. Rolnicy chcą szokować, by obudzić nie tylko Polaków, ale całą Europę.

Będzie mięso u premiera na schodach rzucone. Będzie krew. Ten widok musi obiec całą Europę – podkreśla Kołodziejczyk.


Manifestacja rozpoczęła się o 13:00 na Placu Konstytucji w Warszawie. Protestujący przeszli stamtąd przed Kancelarię Prezesa Rady Ministrów. W swoich działaniach pominęli Ministerstwo Rolnictwa, bo uznali, że instytucja ta jest na tyle nieudolna, że nie ma powodu, by tam iść.


Chcą przekazać na ręce premiera Mateusza Morawieckiego list otwarty. Czytamy w nim m.in.:

"Żądamy zmian i wprowadzimy je, skoro wy nie potraficie lub nie chcecie tego zrobić. Mamy prawo żyć godnie, mamy prawo sprzedawać dobre polskie produkty za godziwą cenę i zdrowo żywić polskie społeczeństwo. Mamy prawo powiedzieć konsumentom, że to nie my dyktujemy zawyżone ceny produktów. Mamy prawo poinformować, że to nie my produkujemy ten syf, przez który chorują, a który dominuje na półkach supermarketów, bo zachodni konsument nie che go jeść. I po to tu dzisiaj jesteśmy!" - tłumaczą rolnicy w piśmie do premiera.

Jak podczas protestu mówił Mirosław Maliszewski – To jest moment, kiedy mamy działać wszyscy…Problemy nas muszą zjednoczyć. Tu dzisiaj 13 w piątek ma iść sygnał na całą Polskę: „Wieś musi się obudzić. Wieś musi wstać z kolan. Wieś musi zacząć głośno mówić to o czym codziennie myśli” ! (…)





 

 

 

 

 

 

 

 

 



REKLAMA

Warning: getimagesize(edc_media/Widget/Item-0419/File1/Syn-baner-geoxe1-sadownictwo-2018-945x.gif) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /home/users/sadownictwo/public_html/edc_engine/Widget/DVO.php on line 20

Warning: getimagesize(edc_media/Widget/Item-0419/File1/Syn-baner-geoxe1-sadownictwo-2018-945x.gif) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /home/users/sadownictwo/public_html/edc_engine/Widget/DVO.php on line 6

Warning: getimagesize(edc_media/Widget/Item-0432/File1/Agrosimex-pomax-banner-945x.jpg) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /home/users/sadownictwo/public_html/edc_engine/Widget/DVO.php on line 20

Warning: getimagesize(edc_media/Widget/Item-0432/File1/Agrosimex-pomax-banner-945x.jpg) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /home/users/sadownictwo/public_html/edc_engine/Widget/DVO.php on line 6

Warning: getimagesize(edc_media/Widget/Item-0430/File1/Syn-afirm-baner-945x150-siatkoweczka.gif) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /home/users/sadownictwo/public_html/edc_engine/Widget/DVO.php on line 20

Warning: getimagesize(edc_media/Widget/Item-0430/File1/Syn-afirm-baner-945x150-siatkoweczka.gif) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /home/users/sadownictwo/public_html/edc_engine/Widget/DVO.php on line 6

komentarze (77):

dodaj komentarz
ultracyd
ultracyd 13.07.2018 17:17 W TvPis nawet o naszym proteście nie raczyli wspomnieć. Były jakieś głupoty typu piątek 13 tego, czy gęsi idące środkiem drogi ale o proteście postawionego pod ścianą suwerena nie zająknęli się. Pogarda i Skurwysyństwo
Embargo14
Embargo14 15.07.2018 09:25 Dziś Morawiecki (podobno) po mszy (godz 13) będzie na odsłonięciu pomnika Kaczyńskiego.
Zapraszamy sadowników, rolników.
Embargo14
Embargo14 15.07.2018 09:27 Kraśnik Fabryczny - skrzyżowanie ulic ul. Słowackiego i Balladyny

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

ultracyd
ultracyd 13.07.2018 17:19 W Teleexpresie nie dodałem.
Embargo14
Embargo14 15.07.2018 09:25 Dziś Morawiecki (podobno) po mszy (godz 13) będzie na odsłonięciu pomnika Kaczyńskiego.
Zapraszamy sadowników, rolników.
Embargo14
Embargo14 15.07.2018 09:27 Kraśnik Fabryczny - skrzyżowanie ulic ul. Słowackiego i Balladyny

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Alfred40
Alfred40 13.07.2018 17:34 Na niemieckiej Wirtualnej Polsce też nic ,,jedynie o truskawkach skażonych pochodzących z Polski..

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

ekosad
ekosad 13.07.2018 17:36 Jestem,bede i zawsze bylem Patriota.Wierzylem w Pis i lepsza zmiane dla Polski...wierzylem. Do dzis...jak mozna nie zauwazac tak waznego problemu ,jak mozna ignorowac niedole tylu ludzi,ktorzy za ciezka swoja prace chca tylko godziwie zyc?czy ktos mi na to odpowie?
jacenty82
jacenty82 14.07.2018 19:56 Musisz spojrzeć na sadownictwo tak jak patrzą decydenci w tym kraju, czyli wsiądż do bmw, usiądź na tylnej kanapie, zobacz jakie stoją piękne budynki, chłodnie, kostki na podwórkach, ciągniki, samochody. Praca, stres i cała reszta się nie liczy, sadownik na tle "bezrobotnego" wygląda zdecydowanie lepiej.
Guzik
Guzik 14.07.2018 20:56 Jacenty82
Jak ktoś nie balował tylko rozwijał się...inwestował bo takie były czasy i potrzeby rynku,..a potem ryps embargo itd, momentalny nadmiar towaru,w wyniku tego wyzysk przetwórców, którzy poczuli krew i... czy to nasza wina?Czy takim ludziom, którzy nie wyciągają łapy o zasiłki państwo pomóc czy dobić ich?? Nie narzekamy na to co było kiedyś....ale na obecną sytuację. Ona też unormuje się sama, ale czemu ma tak być kosztem ludzi? rodzin czy dzieci??
Przecież amber gold przy tegorocznych cenach to pikuś...a ktoś te pieniądze w produkcję włożył...często na kredyt bo wielu nie miało towaru w 2017 i wysokie ceny nic im nie dały.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Stefek
Stefek 13.07.2018 17:44 Żaden protest, żaden rząd, żadna partia polityczna nie pomoże jak nie będziemy liczyli kosztów i sprzedawać poniżej kosztów zbioru tak jak jabłka przemysłowe po 15 gr.
tarkowski
tarkowski 13.07.2018 18:37 12 gr.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

RADEX
RADEX 13.07.2018 19:36 Dziś na znak protestu rwali wiśnie od świtu jakby to był ostatni dzień skupu. Chyba chcą zadławić moce produkcyjne przetwórni. Ręce opadają.
Trzeba zorganizować jakąś akcję informacyjną. Jakieś plakaty kolorowe żeby dotrzeć do ludzi bez facebooka.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

tomsad
tomsad 13.07.2018 20:35 Główne wydanie wiadomości o 19 30 na TVP 1. Zero informacji o rolniczych protestach w Warszawie.
Bez komentarza.
artemida
artemida 14.07.2018 06:37 No i masz DOBRĄ ZMIANĘ! Po co pokazywać złe informacje... POLSKA ROŚNIE W SIŁĘ A LUDZIE ŻYJĄ DOSTATNIEJ, o pardon to słowa Gierka.
Marcin8787
Marcin8787 14.07.2018 08:03 No zgadza sie ale psl był przy wladzy od 90 r prawie w kazdym rzadzie i co i tez były spady po 8gr a wisnia po 70 gr, i tez nic nie zrobili, jedynie co to posprzedawali przetwornie. nazwali frajerami i tyle. i w najblizszych wyborach psl jest za burta i bardzo dobrze na to czekam
artemida
artemida 14.07.2018 08:48 M 8787 - PSL- był zawsze w koalicji mniejszością(!) . Frajerami zostali nazwani co NIE CHCIELI BRAĆ PIENIĘDZY bo niby były jakieś trefne... A przetwórnie? Czemu nikt z Polaków nie kupił? Pozostaje czekać na JESZCZE LEPSZĄ ZMIANĘ...
Coś jest w tym z powiedzenia króla Jana III - Polacy to by chcieli podatków nie płacić, w wojsku nie służyć i czekać aby Pan Bóg za nich wojował.
Jedynym co się ostał wodzem sadowników to jednak przedstawiciel PSL-u p. Maliszewski. Jakoś nikt z krytykujących go, nie spieszy się zająć tego "eksponowanej/zaszczytnej" funkcji! Czekając na upadek, można sądzić że wiesz co robić, co robić....
qmaty
qmaty 14.07.2018 10:20 Polak nie kupił bo banki jak i przetwórnie nie są nasze, polak nie ma zdolności kredytowej ;-(

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Demix
Demix 13.07.2018 21:09 Żeby pokazali w głównych Wiadomościach to by musiała być rozróba. Ale patrzyłem w internecie Agrobiznes, też wypieli dupe na protest. Denerwuje mnie jak w TVN pokazują tylko krzywdy, jak mąż zabił żone i dzieci, jak tam ktoś kogoś zgwałcił itd. A wątpie że pokazali protest. Tam w tych telewizjach nie ma nikogo ze wsi.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

pawian
pawian 13.07.2018 21:32 W Faktach o 19 był pokazany protest i rozmowy z uczestnikami .

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

RafalSTW
RafalSTW 13.07.2018 22:39 Na onecie przez jakiś czas był artykuł o naszym protescie. Najciekawsze były komentarze , grom ludzi z miasta postrzega nas jako wsiowych bogaczy mających wiecznie pretensje. Sam pracuje z ludźmi z miasta ( zeszły sezon zmusił mnie do podjęcia pracy w fabryce) i to co media nabijają ludziom w głowę to szok, czasem podczas posiłku regeneracyjnego mam ubaw po pachy, a z drugiej strony to mi żal tych ludzi karmionych paszami z promocji z marketów. Piszcie gdzie możecie jak naprawdę wygląda Polska wieś, ludziska naoglądają się wypasniętych gospodarstw w Rolnik Szuka Zony itd., taki wizerunek zafundowały nam media. Faktem jest że wśród rolników jest rozwarstwienie, są bardzo bogaci i bardzo biedni, ale kazdy uczciwie pracuje cały rok.
Głupie tłumaczenia że jest nadprodukcja, jeżeli ktoś nie chce nadwyżki kupuje tyle surowca ile potrzebuje za uczciwą cenę, a nie gra na czasie żeby kupić jak najwięcej po jak najniższej cenie. Rząd nie ma narzędzi żeby zmusić przetwórnie do zapłacenia wyższych cen, a do tego większośc przetwórni jest w rękach zagranicznych, a pod zarządem Polaków, a nie ma większego bydlęcia jak Polak szef w zagranicznej firmie.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Guzik
Guzik 14.07.2018 06:45 Nie używajcie słowa nadprodukcja! Jaka q...wa nadprodukcja jak w kupnych produktach z owoców są śladowe zawartości owoców :/
Jakie konfitury, przetwory, soki robi się w domach a jaki syf kupuje.
Trzeba głośno o tym mówić.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

zandarski
zandarski 14.07.2018 08:33 Więc zalogowałem się by napisać to co Wy. Po przeczytaniu waszych komentarzy coś mnie ruszyło.... Wszystkie komentarze zgodne!
I kolega pisze że ma dość pisu. Więc protest się po części udał. Otworzył nam oczy na to gdzie ma nas rząd, obecny i ten z przed kilku lat. Szczerze myślałem że w roku wyborczym coś się da ruszyć w temacie a tu jak grochem o ścianę. No cóż by coś wskurać w temacie trzeba znaleźć medialne wsparcie i albo zrobić rozpierduchę po francusku. Inaczej będziemy słuchać tylko pierdolenia jak to jest w Polsce dobrze....
jerzy45
jerzy45 15.07.2018 13:25 @zandarski ...Dobrze gadasz. Postawiłbym Tobie mleko, może Colę, albo oranżadę, bądź nawet piwo, czy pół literka...Ze względu na wiek wybierz odpowiednią pozycję . :) Wielu sądziło, że dla polskiej wsi będą złote czasy - miód, mleko... Tak, ale to władzy płynie strumieniami forsa i profity z zawłaszczania państwa, sądów, spółek skarbu państwa...itd. Chcieliście - macie. Tylko jedna rada. Najpierw trzeba czytać między wierszami, o co w całej kampanii chodzi... Chodzi o koryto, a nie wyborców. Kolejne pomniki, kolejne apanaże...a Wy głupcy to finansujecie. I dobrze można by rzec, ale tu w dupę są bici wszyscy, a nie tylko sekciarze z danej partii. Nawet ci, co lizali dupsko ...również. Co do Twojej propozycji wersji francuskiej, to myślę o formie protestu rolników, a nie "czarnych" brudasów. Francuscy rolnicy, to silne związki zawodowe, które mogą zablokować cały kraj. Władza musi się z takimi organizacjami liczyć. Nawet Hitler gdy doszedł do władzy najpierw rozprawił się z związkami zawodowymi... W Polsce tylko jakieś grupki rolników w Zrzeszeniach, tzw, grupach... Śmiać się ? Płakać ??

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

pinoczet
pinoczet 14.07.2018 08:57 zrobmy miesiecznice protestu,moze wtedy tvPIS bedzie o nas mowic......

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

pinoczet
pinoczet 14.07.2018 09:02 Lepper wysypywal kiedys zboze na tory... moze trzeba rozlac pare cystern koncentratu ze wschodu na drogi....

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

borowik90
borowik90 14.07.2018 10:06 Ziemia w Polsce należy w dużym stopniu do właścicieli indywidualnych, w tym głównie do Nas, rolników. Nie da się Nas od tak z niej wyrzucić, wiadomo chłop do swojego przywiązany jest i basta. Może chodzi o to, by nam pracę na roli, tą ziemię tak zohydzić, obrzydzić, poniżyć nas, upokorzyć, byśmy to wszystko rzucili w cholerę/sprzedali/zarosło chaszczami !? Zostaną Nam jakieś budynki (o ile nie zajmie ich komornik), kawałek wybiegu i najlepiej wyjazd jako siła robocza za granicę. Wtedy pojawią się inwestorzy, którzy z "ciężko zarobionych pieniędzy" wykupią to co pozostawimy, powstaną jakieś wielkie kombinaty i trochę "szczęśliwców" zarządzających nimi. Może to czarna wizja, a może coś w tym jest, jak się bronić jak nie ma jedności? Jeszcze jedna ważna sprawa, nastawienie reszty społeczeństwa do rolników, mają wypaczone pojęcie o warunkach pracy na roli, mamy dobrobyt, dopłaty i KRUS i zawsze narzekamy na pogodę, mnożą się też donosy na rolników i pojawiają pierwsze mandaty za pracę w gospodarstwie. Ciężko taką ciemnotę ludzi jakkolwiek zreformować. Oddawanie produktów rolnych za bezcen też niszczy rolnictwo. PS. taka ciekawostka, w lutym tego roku Pan Ardanowski został szefem polsko-izraelskiej grupy parlamentarnej, ciekawe czy wytyczne w sprawie rolnictwa płyną do Nas z Tel Awiwu?

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

jonatansad
jonatansad 14.07.2018 10:59 a po proteście ceny za wiśnie i porzeczki jak były niskie tak są niskie ,ten protest nic nie zmienił ,nawet z ministerstwa rolnictwa nikt nie wyszedł żeby porozmawiać z protestującymi i dowiedzieć się po co przyjechali do warszawy . Niestety to więcej niż pewne ,cena za porzeczki ani za wiśnie już w tym sezonie nie wzrośnie ,ten protest był zdecydowanie za późno i był źle zorganizowany , może jak sadownicy teraz by się zorganizowali to może by wywalczyli wyższą cene za jabłko przemysłowe i maline ,ale oprócz protestu w warszawie to najpierw trzeba przekonać sadowników żeby wstrzymali się ze zbiorem jabłek i malin

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

piotrek1991821
piotrek1991821 14.07.2018 11:06 Tu nie jest potrzebny żaden protest! Nie podawać na rynek za te pieniądze! Niech zostanie na polach. Jedzie chłop na strajk a Ukraince doją wiśnie na polu ino aby szybciej przed somsiadem zdążyć. I cyk ze strajku prosto na skupi!

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

KARHU1
KARHU1 14.07.2018 22:24 Nie brońcie im wozić niech ciagna puki dziadek ,babka żyje darmowa siła robocza !kopią sobie swój grób szybciej niż myślą !

Smutne ,ale prawdziwe!
jerzy45
jerzy45 15.07.2018 13:28 @KARHU1 ... Zła diagnoza, co do babci i dziadka. Niech żyją długoooo bo mają renteee !!!

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Olisz
Olisz 14.07.2018 22:35 I kto tego Protestu z rządzących wysłuchał NIKT bo byli pod namiotem. Kto wymyślił tą datę protestu zgóry wiedząc że nikt go nie wysłucha i nie wyjdzie na rozmowy. Nawet przez media ciężko się było przebic. Oszukali Rolników dla własnej gry politycznej i wiadomo kto

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Mazur
Mazur 14.07.2018 23:49 Czy nie mówili nam że Polska jest w ruinie to uważacie że za nas to załatwią i będzie nam się żyło bogato i dostatnio Poszliśmy pod urząd aby pokrzyczeć do ściany i cieć porobił zdjęcia powinna być rozpierducha przed namiotem
artemida
artemida 15.07.2018 07:35 Moim zdaniem to Parlament "w ruinie", nie dosłownie - bo gmach trzyma się dobrze - bo rządzący uznali by tę "ruinę" przenieść pod namiot. Atmosfera w namiocie chyba nie była najlepsza skoro część nie przyszła a część wyszła po odśpiewaniu hymnu.
artemida
artemida 15.07.2018 12:08 Widzę, po znakach pod wpisem, że parlament szybko się odbudował

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Embargo14
Embargo14 15.07.2018 09:24 Dziś Morawiecki (podobno) po mszy (godz 13) będzie na odsłonięciu pomnika Kaczyńskiego.
Zapraszamy sadowników, rolników.
Embargo14
Embargo14 15.07.2018 09:28 Kraśnik Fabryczny - skrzyżowanie ulic ul. Słowackiego i Balladyny

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

RADEK30
RADEK30 15.07.2018 10:50 Ja głosowałem na PIS i też liczyłem na dobrą zmianę ale się rozczarowałem i w tych wyborach nie głosuje wcale i uważam że wybory do parlamentu
w tym roku powinni przegrać może w końcu by się obudzili że idą w złym kierunku.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Spartan300
Spartan300 15.07.2018 11:43 Od dawna o tym piszę i mówię gdzie tylko mogę, żadna władza nie będzie wspierać rolnika ponieważ przełoży się to zwyczajnie na wyższe ceny detaliczne żywności, z bardzo prostej przyczyny, utarło się że wszyscy operujący na rynku muszą zarobić z wyjątkiem producenta rolnego, tutaj powołam się na dwa przykłady; 1. gdy negocjowano przystąpienie do UE rolnikom powiedziano że nie mogą otrzymać od razu pełnej stawki dopłat bezpośrednich ( i tak celowo bardzo zaniżonych, o czym pisałem w innym komentarzu), bo ,, nie może być tak żeby rolnik zarabiał tyle co profesor uniwersytecki" ten argument bardzo poniżający rolników, był wielokrotnie powtarzany w mediach, 2.z moich osobistych doświadczeń gdy kupiec z pewnej hurtowni zorientował się że dostarczane prze zemnie jabłka pochodzą z mojego sadu, wygłosił zdanie którego nie zapomnę do końca życia, ,,ty masz swoje, ty mi taniej oddasz...". Obserwuję wręcz świadome posunięcia mające na celu odbieranie możliwości zarabiania na produkcji rolnej, choćby zakaz; uboju rytualnego, zakaz chowu gęsi na stłuczone wątróbki, obniżenie procentowego udziału biokomponentów w paliwach, wpuszczanie na nasz rynek bez kontroli np. koncentratów soków jabłkowych produkowanych z owoców chronionych substancjami chemicznymi u nas już dawno zakazanymi itd....

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Jancyk
Jancyk 15.07.2018 11:51 Czemu wy wszystko zwalacie na Pis . A jak kiedyś nie było Pisu i wiśnia była po 50 gr. były protesty . Nie było nigdy partii żeby zadowoliła wszystkich ludzi. Przecież to ten były członek PZPR - Leszek Balcerowicz , zlikwidował swoim planem Polską gospodarkę, wprowadzając że kto WTEDY nie miał pieniędzy,, niech zginie !! Te przetwórnie mógł kupić nawet sam djabeł, aby tylko powiódł sie plan Balcerowicza, prywatyzacja. A Wałęsa nic nie zrobił , nie pomyślał że wtedy Polacy byli biedniejsi od Niemców, i nie są w stanie konkurować z Masonami. Więc jak Niemiec miał więcej pieniędzy to wykupił prawie wszystkie przetwórnie, stali się monopolistami , i teraz to tylko możemy ich cmoknąć w dupe. Wtedy rządziła Unja Wolności w której było dużo żydków, godzili się dosłownie, na wszystko, podkreślam " to co zachód sobie życzy " . I jak dzisiaj popatrze na PO to jest siostra byłej Unii Wolności, też nigdy nie słyszałem żeby bronili Polskich interesów, tylko zawsze tlumaczą że trzeba wszystko robić co ta unja każe bo jesteśmy w unii. Przypomina mi to jak kiedyś PZPR godziła się na wszystko co każe Związek Radziecki, bo bez ich " zginiemy " , i tak zrujnowali kraj. Powtarzam,,, jak właścicielem przetwórni jest Niemiec, to ma gdzieś ile Polakowi zaplaci , a przyczyny tego napisałem wyżej.
jerzy45
jerzy45 15.07.2018 13:41 @Jancyk ... Wylałeś swe żale, ale mieszając politykę z gospodarką nie najlepiej Tobie to wyszło. Problemem Polski po Stanie Wojennym była zapaść i nie wydolność gospodarki, która groziła bankructwem Państwa ! Przykładem takiego rozwoju sytuacji jest obecna Wenezuela. Komuna oddała władzę, bo w ramach ich ideologi wyczerpały się pomysły i tylko radykalna reforma Balcerowicza mogła zapobiec katastrofie nawet wojny domowej. Wiem, co piszę, bo wiem, co to ZOMO-wskie pałki, wiem, co to gumowe kule...Jednak to, co przeżyłem na własnej skórze było i MUSIAŁO nastąpić, bo tak zawsze upada każdy reżim. Blizny, rany...one się zagoją. Polska gospodarka w ramach RWPG była poddana ocenie krajów tego bloku wschodniego i tu szło wszystko...Nawet bubel miał swą cenę. Czy w konfrontacji z Zachodem można było wygrać tą batalię ?? Nie ! To samochody, dżinsy, telewizory aparaty, a nawet tzw. świerszczyki były tym towarem, którego chcieliśmy. Nie było kapitału..? Kapitał był, tylko nie było woli, by polscy posiadacze ziemscy w liczbie ponad 2 mln gospodarstw chcieli nabyć takie tzw. przetwórnie. Chcieliście ?? Pewnie tak, ale tylko dla siebie, nie dla innych, by być krezusem, bogaczem...Dzisiaj krokodyle łzy...A może zebrać ten kapitał do kupy i postawić konkurencyjne przetwórnie i wykończyć ceną tych niemiaszków, jak wielu pisze...
cichon40
cichon40 15.07.2018 13:43 A dla tego, że miała być dobra zmiana, mieliśmy wstać z kolan a tym czasem upadamy coraz niżej .Rząd zamiast negocjować zniesienie embarga z Rosją to coraz bardziej zaostrza konflikt dla nich ważniejszą sprawą jest odzyskanie wraku tupolewa,postawienie jak najwięcej pomników Lechowi,nazwanie ulic i rond jego imieniem tylko czym on zasłuży się Polsce? inwestycją w Możejkach która przyniosła mld zł strat.Teraz nie w temacie ale dam przykład działania dobrej zmiany na badanie USG czkałem 2 lata temu 2 mc teraz trzeba czekać 8mc. w Polski szpitalu z Polskim kapitałem
jerzy45
jerzy45 15.07.2018 13:45 I wówczas należy tylko znaleźć sobie odbiorcę naszych towarów i po sprawie...żyć nie umierać. Jednak, co zrobić, by znaleźć takich odbiorców, skoro ten świat biznesu, to koncerny, trusty, organizacje ponadnarodowe i z panem X, czy Y rozmawiać nie będą ! Sądzicie, że to jest łatwe ?
Co do protestu, to jestem z Wami wszystkimi, co reprezentowaliście i mnie. Dziękuję. Solidaryzuję się z postulatami i także nie zbieram spadów...!!!
jerzy45
jerzy45 15.07.2018 13:51 @cichon40 ,,, Piłka w sprawie embarga jest po stronie Putina. To Putin jest głównym winowajcą tego embarga i tylko on. A nie zastanawiacie się dlaczego Putinowi jest to na rękę ? A jest. Tym sposobem pobudzi własną gospodarkę i w niedługim czasie, to rosyjskie jabłka, maliny, czy wiśnie będą eksportowane do Polski ! To wielkie fermy zaspokoją ludność w mięso i nadwyżki gdzie ?? Tak ! Do Polski. Dlaczego ? Do ich tani produkt wyprze z rynku produkt droższy !! Czy wytrzymacie konkurencję ?? Nie. Dlaczego ? A kto to może wiedzieć...

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

sandomir
sandomir 15.07.2018 13:09 www.agronews.com.pl/.../jak-funkcjonuja-spoldzielnie-rolnicze-w-danii-francji-i-hola...
...warto przeczytać,może to kierunek na którym powinniśmy się skoncentrować?

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

jerzy45
jerzy45 15.07.2018 14:02 Na zdjęciu z Arendarskim jest cytat z jego wypowiedzi..." ble, ble, ble..." Zadajcie sobie teraz pytanie, kto od początku lat 90 był już przy korycie. Czy Kaczyński i wielu jego kumpli z PC nie tworzyli prawa, nie uczestniczyli w tych złych negocjacjach, czy nie łupili i w końcu, czy nie byli w Rządzie i nie byli wykonawcami tego tzw. rozkradania majtku narodowego ? Tak. Oni byli już na początku ! Tak, już od Okrągłego Stołu po dzień dzisiejszy... Nawet taka "święta" osoba, jak Krystyna Pawłowicz zasiadała w pracach Okrągłego stołu ! Arendarski do końca wykończy polską wieś ! On to potrafi i wykona, bo niczego sensownego ta władza nam nie zaoferuje ! Może kredyty suszowe, może inne preferencyjne kredyty ??
Do dzisiaj nie dostałem jeszcze kasy za darmowe rozdawnictwo... a może nie wypłacą...
Ja posunę pomysł PiS-owi, jak zdobyć kasę na pomoc dla Wsi. Wprowadźcie rejestrację opryskiwaczy i rowerów !!!

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Jancyk
Jancyk 15.07.2018 15:25 W czasie zadów Porozumienia Centrum Kaczynskiego pomysly były miażdżone przez otoczenie zdrajców narodu, pełno było wybielonych komunistów nawet w samej prawicy. Nie lubie się rozpisywać, ale każdy wie że Wałęsa był " bolkiem " miał duże wzgędy u Kiszczaka, dla tego go nie zabili, tak jak Popiełuszkę . Aleeee... wygląda na to że po cichu ustalił, ludziom którzy zrujnowali kraj że przy okrągłym stole jako przywódca Solidarności zapewni ludziom w różny sposób powiązanym z komuną miękkie lądowanie, i to mu sie udało. Liczył że to co on donosił sie ukryje, a nawet jak był prezydentem to pobierał akta z archiwum i oddawał z powyrywanymi kartkami bo były o jego donosach. Ha ha. Ale Kaczyńscy się na miękkie lądowanie nie chciał zgodzić ZOSTALI WROGAMI .Nie mieli większosci przy okrągłym stole.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Jancyk
Jancyk 15.07.2018 15:32 Ale jak teraz uratowali przed upadkiem wiele dużych, jak : Poczta Polska, Lot , górnictwo i wiele innych dopiero jak rządzą. Chcą oczyścić naród z ludzi komuny, tak jak zabiera sie prawo jazdy za promile zanim ten ktoś kiedyś kogoś zabije.
jerzy45
jerzy45 15.07.2018 15:45 @Jancyk...Spytam wprost. Z czego się urwałeś i kto Tobie takie brednie wkłada do głowy ?? Największymi wrogami Polski są waśnie takie typy, jak ty - biadolenie, szukanie winnych, czy nawet zdrajców, narzekanie...Tylko jak takiego się spytasz, o pomysły, to tylko plewy i trociny potrafi zaoferować. Pewnie musisz być pod wpływem pewnego radia, bo kilkakrotnie słuchałem tzw. porad dla rolników, ... Może zgłosiłbyś się, zadzwonił ze swoimi teoriami i już nie musiałbyś się parać uprawą czegoś... Zostałbyś dobrze opłacanym tzw. dziennikarzem.
A jak wytłumaczysz krętactw, matactwa Kaczyńskich z czasów PC ? Jak się uwłaszczyli na majątku narodowym, jakim prawem partia polityczna weszła w posiadanie tak gigantycznego majtku !! A jakim prawem minister rolnictwa godzi się na to, by polskie pola rzepaków były pryskane środkami owadobójczymi, które są szkodliwe dla pszczół (!! ) i dla człowieka. Pewnie musiał zgarnąć gigantyczną łapówkę !! Inaczej tego nie można wytłumaczyć...

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Alfred40
Alfred40 15.07.2018 16:14 Typem to jesteś Ty POwski trolu ,,od czasu budzisz się by wygłaszać swoje głupie dywagacje ...Takich ludzi jak Ty nawet nie powinno oceniać jako człowieka ! Ty który życzy komuś śmierci ! Ty który życzy by na południu Polski wymroziło masz się mianem dobrego sadownika ,,kiedyś określiłeś siebie ,określeniem (dobrego człowieka )!!bo masz pszczoły .. a tak naprawdę jesteś cienki jak dupa węża we wszystkim i beznadziejnym złym człowiekiem ! Razem z komunistycznym dziadkiem artemidą fachowca od plus/minus terroryzujecie ten portal od ponad 10 lat pod ochrona admina z Wrocławia. Dołujecie i prostujecie każdego kto ma inne poglądy jak wy! .. Weź lepiej swojego kolegę artemide i posprzątajcie ten bajzel w Twoim psełdo sadzie ...
jerzy45
jerzy45 15.07.2018 16:28 @Alfred40... Uderz w stół, a zawsze co spod obrusa wyskoczy. Kłamstwa, brak wiedzy, jakieś newsy wyssane z palucha. Wy - to znaczy kto ? Tacy, jak Ty, którzy sieją nienawiść i najchętniej by dali upust swym żądzą. Kolega @Admin nie musi chronić uczestników Portalu. Z Wrocławia ?? Mój sad przynosi mi niezły dochód...a Twój jeżeli takowy posiadasz ? Pewnie cienko przędziesz. Szkoda, bo na sadownictwie nadal można się dorobić.
Lubię takich odmieńców, jak ten alfredzik, ... Zawsze zmuszają mnie do przeanalizowania tego tekstu, czy czasami nie ma gdzieś pułapki... Nie ma, same kalumnie i smród gówn*...
zarpion2
zarpion2 15.07.2018 16:34 a poza tym wszyscy zdrowi ?

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

sandomir
sandomir 15.07.2018 16:21 jerzy45....ja wiem,że atak jest najlepszą formą obrony,ale..najpierw wskaż,gdzie Jancyk nie ma racji,a potem punktuj kontrargumentami.A sam fakt,że rolnik "kąsa" rolnika tylko przez to,że ma inne poglądy polityczne-to właśnie jest na rękę czytającym to naszym przeciwnikom(z rządu,przetwórni,Ukrainy itp)...Wiem,masz szwagra mendę ze Świętokrzyskiego,ale nie wrzucaj wszystkich do jednego wora:)
jerzy45
jerzy45 15.07.2018 16:37 @sandomir ..To, że piszesz otwartym tekstem, to pisz zrozumiale dla innych. To, że ta menda pochodzi z kieleckiego ( wsi nie wyjawię), a jego ojciec poległ chwalebną śmiercią pijaka pod autobusem, nie zwalnia Ciebie od tego, by zauważyć, że to mój szwagier i jak to w rodzinie bywa, czasami możesz dostać ripostę z dwóch stron...moją i jego. Tylko tyle.
To, że rolnik "kąsa", jak piszesz rolnika jest rzeczą normalną. Człowiek nie świnia i swój rozum ma. To, że każdy ma swój pogląd na jedną sprawę jest swego rodzaju kołem napędowym rozwoju społeczeństwa. Jest to tzw. pranie mózgów. Muszę jednak z przykrością stwierdzić, że jest w społeczeństwie pewna grupa wyznawców Prezesa, która się nie wychyla i ma takie same zdanie, jak Prezes. I to jest smutne, że robią to wyłącznie dla kasy, bo w innym przypadku Prezes skreśli oportunistę z listy wyborczej.
Jako, że Prezes ma już bliżej niż dalej należy się zastanowić, jakich argumentów będziecie używać, gdy nastąpi okres "po Prezesie". Czym wówczas będziecie straszyć ??
sandomir
sandomir 15.07.2018 16:58 jerzy45-nie interesuje mnie okres "po prezesie",bo nie jestem jego wyznawcą.Aktualnie bacznie obserwuję Stowarzyszenie Kukiz 15,bo jako nieliczni-nie są jeszcze "umoczeni" w szambo związane ze sprawowaniem władzy w Polsce.Co do tego,że jest grupa wyznawców prezesa,mająca tylko takie zdanie jak on-zgadzam się z Tobą..trudno. Ps.o szwagrze wspomniałem,byś mnie z nim nie utożsamiał,ze względu na pochodzenie,nie chciałem urazić,a teraz-obejrzyjmy finał MŚ-na spokojnie.
Alfred40
Alfred40 15.07.2018 17:22 Jeży jednak ty jesteś głupszy niż myślałem a 65 minusów dla mnie w pięć minut świadczy że ten portal jest tak oszukany...jak złodzieje z PO . Ostatnio mówiłeś że twoje 10 ha sadu i 30 ha innej produkcji rolniczej że ciężko przędziesz ,,,dziś z tego g...a czym swój sad nazywasz przynosi dobry dochód , więc zdecyduj się !!Co do strajku ,on praktycznie nic nie da ! co nie oznacza że nie jest potrzebny .Jeśli sami nie zrozumiemy że nie należy tak tanio oddawać, zagraniczne przetwórnie będą to wykorzystywać .Powiedz mi co ma rząd zrobić nakazać więcej płacić za jabłka ,wiśnie ? jeśli nawet by tak zrobił to znajdzie sie podobny głupek który poleci na skargę do Brukseli bo łamanie demokracji ! bo łamanie zasad o wolnym handlu !! Może nawet ty że swoim kolegą artemidą staniesz na przodzie KODU ...byle dowalić .Jest tylko jedno wyjście ,,masz 5 ha sadu musisz ograniczyć areał o 20%masz 10 ha ograniczyć o 30%powyżej o 40% do tego zablokować napływ towaru z poza UE tak jak Ukrainy gdzie napływa towar pryskany , nie wiadomo czym !! I wszyscy będziemy żyć godnie ! To jest tylko przykład ,który spowodowany zachłannością wielu sadowników nie wejdzie w życie !!Powiem Wam co będzie ! będzie bida,,,,Ale by było lepiej musi być tak właśnie (bida )by dotarło do niektórych że sadownictwo ma swoją ograniczoną wielkość !
artemida
artemida 16.07.2018 07:26 No widzisz Alfred, oprócz tego że Jerzy pisze się przez RZ to masz wiele racji. TYLKO SWOICH RACJI NIE WPROWADZISZ W ŻYCIE SAM. Intensywne plucie na wszystkich dookoła powoduje że w gruncie rzeczy plujesz pod wiatr. Aby COŚ ZROBIĆ musi być odpowiednia siła przebicia, z KODem, PO, SLD, PSL-em, ZZR Ojczyzna... i wielu innymi. Masz wizję, że najpierw musi być BIDA aby było mogło być LEPIEJ... nie musi. Tak było w '89. Dzisiaj można być mądrzejszym ale, jak widzę 30 lat nauczyło większość nie logicznego postępowania a podsycania nienawiści do rodaków. W TEMACIE EFEKTY OSIĄGNIĘTO WSPANIAŁE. JESTEŚ TEGO PRZYKŁADEM!!! Ja, niewiele mając w 89 straciłem prawie wszystko, wiem jak to jest, i dlatego ostrzegam; NIE IDŹCIE TĄ DROGĄ... No ale jak się samobójca uprze to "nie ma mocnych"... tylko niech swoją chorą fantazją nie pociąga innych.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

zarpion2
zarpion2 15.07.2018 19:24 Nikt nam tyle nie da ile PiS obieca ,a gdy już "ciemny lud to kupi" to zobaczyliśmy środkowy palec i tylko "ciemny lud" lud się cieszy bo głupiemu wystarczy obiecać gruszki na wierzbie i już się będzie ślinił do obiecanej kości ,lecz pomału dociera do większości że "Polska w ruinie" to nie diagnoza lecz program .

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Olisz
Olisz 15.07.2018 19:29 Polska po PZPR odziedziczyła majątek który w chamski zdradziecki wręcz sposób sprzedała a w większości sprzedali ludzie Prawicy może to kłamstwo teraz gdy są bogaci i zabyci próbują się wybielać przecież to jest żenujące

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Marcin8787
Marcin8787 15.07.2018 19:49 Najwiekszym błędem było wchodzenie do UE w 2004 roku i tyle w temacie.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

jurol
jurol 15.07.2018 20:08 Napiecie między dyskutantami prawie takie jak na giełdach po między sprzedającymi tylko iskierkę rzucić a pożar murowany.Jak wam się wydaje?kto się z tego najbardziej cieszy.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

lutek76
lutek76 15.07.2018 20:09 dobra chlopy nie meczyc paluszkow bo jutro z rana rwiemy ...
to byl zart!!!!! pytanie mam POWAZNE : zostawie wisnie na drzewie (domyslam sie ,ze spadna lub sie zasusza??)jezeli zpadnie to zakwasi ziemie?? czym to posypac ?

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Jancyk
Jancyk 15.07.2018 20:09 Olisz. A kto sprzedał najwięcej? Przecież to Unja Wolnosci sprzedała rekordowo dużo. Jaka to była prawica jak wielu tych głównych dowódców wyszło z PZPR i sie przemalowało na prawice.
Dobra.. Bez sensu ten spór polityczny. Więc pytam wszystkich, skończyliscie jakieś szkoły, czy można prywatnego wlaściciela zmusić do podniesienia ceny ??? Czy ktokolwiek, np. Tramp zmusił kiedykolwiek przedsiębiorców do czegokolwiek ? W dyktaturze to ma miejsce ale w Unii zaraz będzie krzyk zachodu, trybunały, i inne cuda.
Więc konkrety: jak chcecie zmusić Niemca ? Ja też bym bardzo chciał wyższą cene, ale prawo jest okrutne.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Jancyk
Jancyk 15.07.2018 20:16 lutek- ziemia od wiśni się nie zakwasza jeśli sama spadnie, bo owoce przed opadem robią się słodkie, te kwasy samoczynnie przekształcają sie w cukry. W mojej okolicy bardzo dużo tych wiekszych sadów jest nie tknięte.
lutek76
lutek76 15.07.2018 21:00 jancyk a moze troche wapna ? o ile spadnie bo przeciez moze sie ususzyc na drzewie

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

sylit100
sylit100 15.07.2018 22:25 i co dalej czy będzie jeszcze koleiny protest , bo po tym proteście w piątek to cena za poprzeczkę i wiśnie nie wzrosła , tu trzeba działać szybko , kiedy kolejny protest
Lukas23
Lukas23 16.07.2018 00:14 Możesz zrobić go już jutro, we własnym zakresie. Nie oglądaj się na innych, nie patrz na żonę czy mamusię, działaj.
W ogóle to zauważyłem że polacy mają coś takiego że czekają aż zrobi coś ktoś inny. O co kolwiek by nie chodziło.
Czy to ze strachu czy z niezdecydowania, nie wiem.Ale mało kto potrafi formuować cele i zadania, a jeszcze przejść do realizacji to całkiem.
Nawet te zwroty specyficzne typu: Tu trzeba działać, Zróbmy coś itp. Ale kto ma zrobić, kiedy, jak i w jaki sposób? Cisza.
Tylko to: "Trzeba coś zrobić"

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Lukas23
Lukas23 16.07.2018 00:29 O proszę! W Kraśniku strajkujących rolników zauważono bo piszą o nich portale informacyjne. Widocznie w stolicy za duży smog i nie było widać.
Ps.
Zaebisty pomnik, wygląda jak odlew lumpa po zakończonym noclegu na ławce w parku.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Marcin8787
Marcin8787 16.07.2018 07:09 ODbiegajac od tematu, to widzieliscie zadymy we Francji po finale? Jakby to było w Polsce to juz UE by sie tym zajeła ale w dzikim kraju na zachodzie wszystko mozna. i nawet Franz timmermans nic nie powie.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Legionista12345
Legionista12345 16.07.2018 11:49 PIS nie pomoże sadownikom uważają nas za bogate społeczenstwo, myslace kombinujące i przebiegłe - bo tacy jestesmy w wiekszosci czytaj DAJEMY RADE!!!! pomogą patologi juz nie mogę naliczyc ile kur.... jest tych plusów???? moi sasiedzi maja 5 dzieci i od 2 lat nie trzezwieja wogule o podjeciu pracy nie wspomnę a na podworku 3 auta do 5 tys zł. rzedu nie obchodza sadownicy tylko nastepna kadencja i niejaki TADEK z torunia. zadam tylko jedno pytanie po co w polsce powstały zaklady przetworcze o mocy przerobowej ponad 6 mln ton rocznie?
Green25
Green25 19.07.2018 08:21 Legionista12345
Kij ma zawsze dwa końce...jak nic z tym burdelem przetwórczym nie zrobią i nie ucywilizują handlu owocami to na wyborach zobaczą środkowy palec...zresztą nie tylko od sadowników ,ale ogólnie od rolników bo nie tylko w ogrodnictwie robi się bryndza...a uwierz że utrata władzy mocno boli . Chciałem zauważyć że wyborcy PiS to w dużej mierze mieszkańcy wsi i małych miejscowości, tak więc to w ich rękach są losy dalszego rządzenia PiS.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

delikatess
delikatess 16.07.2018 13:50 zakłady za pare groszy nakupiły ile chciały porzeczek ,agrestu i wiśni , a najgorsze jest to ze pomimo ze płacą niewiele to nakupią ile będą chciały jabłek przemysłowych ,malin i aronii ,będzie tak jak zawsze ze niezależnie od ceny wszystkie jabłka w sadach będą wyzbierane . W tym roku będą rekordowe zbiory jabłek ,może nawet i 5 milionów ton , i jak przemysł będzie po 15gr to export będzie po 45-50 gr może gala paskowana i prins po 70-80gr . Organizatorzy protestu w warszawie powinni apelować do sadowników żeby nie zbierali jabłek przemysłowych i organizować nowe protesty , może się się uda i cena za jabłka przemysłowe wzrośnie ,ale trzeba zjednoczyć sadowników i protestować i nie zbierać jabłek przemysłowych ,trzeba odciąć zakłady od taniego surowca ,

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

kwiatsad
kwiatsad 16.07.2018 14:24 Kilka lat temu ktoś napisał artykuł o tym, że w ciągu kilku dziesięcioleci zmieni się znacząco struktura upraw w naszym kraju . Wygląda na to ,że miał świętą rację . Tylko jemu chodziło o zmiany klimatu .... A co do polityki ,to kto by nie rządził to nic nie wyrządzi ....mają nas głęboko w tyłkach ,które grzeją ławy w sejmie i senacie . Prosty przykład choćby Francuzów,którzy ograniczyli produkcję jabłek w ostatnich latach o 1 mln .Słyszał ktoś ,żeby rząd im pomógł... Niestety musimy to zrozumieć ,że część z nas wypadnie z tej gry czy tego chce czy nie . Teraz swoje 5 minut mają :Serbia ,Mołdawia ,Kazachstan ,Ukraina i inne owocowe wschodzące gwiazdy ,nie wspominając o potędze w postaci CHIN .I to mydlenie oczu nowymi rynkami zbytu ...to oszukiwanie samych siebie niestety. A przetwórnie wycisną cytrynkę do końca i przeniosą się tam gdzie będzie świeża cytrynka, w końcu większość to duże europejskie korpo i stać je na budowę zakładów tam gdzie potrzeba .
artemida
artemida 19.07.2018 08:59 Z tą krytyką - za sprzedaż/prywatyzację HORTEX-u to p. premierowi wyszło trochę durnowato jako, jak podają niezależne media, to ON był wśród TYCH CO DECYDOWALI BY HORTEX UPŁYNNIĆ... oczywiście będąc w rządzącym wówczas AWS-sie... No cóż pamięć krótka(?) a poklask potrzebny,oj potrzebny...

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

sadownik999
sadownik999 16.07.2018 15:10 nowych rynków nie udało się zdobyć ,a Pan Prezydent Putin przedłużył embargo na koleiny rok ,może trzeba domagać się od ministra rolnictwa żeby ilość przeznaczonych owoców do wycofania na bezpłatną dystrybucje była przynajmniej taka sama jak w pierwszym roku wprowadzenia embarga ,a może nawet większa , w tym roku zbierzemy bardzo dużo jabłek ,może trzeba zwiększyć spożycie jabłek w kraju i dlatego trzeba domagać się od ministra rolnictwa żeby zacząć reklamować jabłka w prasie radiu i telewizji żeby zwiększyć spożycie jabłek w kraju
Marcin8787
Marcin8787 16.07.2018 19:53 Na dzień dobry podziekujcie Wp Portalowi, co kawałek artykuł o tym jakie to jabłka i truskawki sa szkodliwe.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

jerzy45
jerzy45 19.07.2018 10:36 Panie @sadownik999 ... Nie idź tą drogą !! To jest najgorszy scenariusz dla polskiego sadownictwa !! Tzw. wycofanie jest tylko słuszne, jeśli owoc zostanie zutylizowany, zniszczony, przerobiony !! Czy jesteś w stanie powiedzieć ile z tych darmowych jabłek po prostu zgniło, gdyż odbiorca nie był w stanie zagospodarować... ? Zgadzam się - spożycie jabłek ma wzrosnąć ! Reklama nic tu nie pomoże, skoro jest taka forma sprzedaży np. w marketach. Jedyną formą sprzedaży owoców nastawioną na wzrost konsumpcji owoców jest postawienie kilku skrzynek jabłek przez sadownika na ulicy ! To tam powinien być towar nie tyle nagazowany, naszpikowany chemią przechowalniczą, ale ten smaczny i przyjazny dla konsumenta ! Jeśli rząd wprowadzi takie rozwiązania, to jestem za ! Warunek tylko jeden - jabłka sadownika i sam sadownik na straganie...z potwierdzeniem ... Stragan od straganu minimum 50 m, tak, jak na wodach PZW.
To, co proponuje Morawiecki o jakimś holdingu spożywczym, to bla, bla, bla... Jak on sobie wyobraża taką sytuację - przetwórnia 1 gr. a resztę, czyli kwotę dla rolnika np 1 zł. dopłaci budżet ?? To obłęd. Jak zmusi prywatną firmę do tego, by zastosowała cenę minimalną ?? No jak.

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Czytaj także

ZSRP: Spotkanie w Ministerstwie - umowa kontraktacyjna

Minister Ardanowski, publicznie spytał się sadowników: „co my chcemy kiedy przemysł...

Maliszewski: W tym sezonie jest szansa na racjonalne ceny

Nie powinniśmy ulegać panice, jak jesienią 2014 roku po wprowadzeniu embarga. Wcale w...

Ceny jabłek przemysłowych idą w górę ?

Jak na początek sezonu, stawki nienajgorsze. Pytanie jaki będzie ciąg dalszy. Ceny jabłek...

Komunikat: Warunki suszy w Polsce (11.VI - 10.VIII)

W dziewiątym okresie raportowania tj. od 11 czerwca do 10 sierpnia 2018 roku, stwierdzamy...

Embargo już niestraszne sadownikom ?

Szykuje się wyjątkowo dobry rok dla polskich sadowników. Eksperci przewidują obfite zbiory...

Ministerstwo rolnictwa zaproponowało wzór umowy kontraktacyjnej

W poniedziałek (13.08) odbyło się kolejne spotkanie między producentami owoców i warzyw,...

Najnowsze ogłoszenia

zatrudnię do zbioru jabłek

19.08.2018 10:40 autor: Hunter

Sprzedam opryskiwacz zawieszany

17.08.2018 15:07 autor: golden91

Kupie DOLNY zaczep do C-330

17.08.2018 12:54 autor: kkkkkk9

Praca przy zbiorze jabłek

17.08.2018 00:40 autor: golden91

Maszt na tył

16.08.2018 18:02 autor: endriu1

Sprzedam Sleza Pilmet 2011rok

16.08.2018 10:32 autor: kkkkkk9


Warning: getimagesize(edc_media/Widget/Item-0366/File1/2018-scompl-300-250-reklamy.gif) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /home/users/sadownictwo/public_html/edc_engine/Widget/DVO.php on line 20

Warning: getimagesize(edc_media/Widget/Item-0366/File1/2018-scompl-300-250-reklamy.gif) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /home/users/sadownictwo/public_html/edc_engine/Widget/DVO.php on line 6

Najnowsze komentarze

Embargo już niestraszne...
Bo widzisz artemida propaganda tak otumaniła...
Embargo już niestraszne...
To dla sadowników dobrze czy źle że było...
Embargo już niestraszne...
Oj Jacenty, ja widzę zasadnicze różnice...
Embargo już niestraszne...
Musisz wiedzieć że taki rejon jak rejon...
Embargo już niestraszne...
Wpiszcie sobie w jutubie " Spotkanie w...
Embargo już niestraszne...
Ale chyba wiek zgonów do wieku emerytalnego...
ZSRP: Spotkanie w...
na proteście w warszawie były przekazane...
W tym roku zbiory jabłek...
i po to będą obowiązkowe umowy...
W tym roku zbiory jabłek...
Przed żniwami prognozowali rekordowe zbiory...
Embargo już niestraszne...
Święte słowa p. J82. ale dominuje...
Maliszewski: Embargo w...
Jeśli kochana unia płaci za wycofanie...
Embargo już niestraszne...
Co ma wiek zgonów do partii politycznej?...
Embargo już niestraszne...
Jak pisze Alfred 40 Wielki "Pomysłów jest w...
Embargo już niestraszne...
Dokładnie tak jest jaceo niektórzy fachowcy...
Embargo już niestraszne...
nie on wie z pedałenu
Embargo już niestraszne...
jacenty przejdź się po cmentarzach .....
Embargo już niestraszne...
Wiek emerytalny musi być podwyższony, z...
Embargo już niestraszne...
Każdy kij ma dwa końce, dla pracodawców...
Embargo już niestraszne...
Jak czytam tych naszych portalowych...
Embargo już niestraszne...
A skąd wiesz? Z TVP?
Embargo już niestraszne...
Artemida. Wiem kto do tej pory rządził 3...
Embargo już niestraszne...
Rafale skąd się wziąłeś w kraju nad...
Embargo już niestraszne...
Jak PSL z PO dojdzie do władzy to nie ma -...
Embargo już niestraszne...
Sam jesteś pacholkiem ZSL. Podobał ci się...
Embargo już niestraszne...
Stawki za pracę godzinowa dyktuje ekonomia....
Embargo już niestraszne...
Sympatyczny 18.08.2018 07:38 Na onecie też...
Embargo już niestraszne...
Na onecie też był, nie broń PiS bo za...
Maliszewski: Embargo w...
A takie embargo mają Niemcy i Austria bawią...
Embargo już niestraszne...
zanim cos napiszesz zadaj troche trudu sobie...
Embargo już niestraszne...
To są auta czekające na legalizację w...
Ministerstwo rolnictwa...
Bo nic innego nie masz do powiedzenia i tylko...
Ministerstwo rolnictwa...
Odpowiem Ci -decosta- równie durnowato -...
ZSRP: Spotkanie w...
I tak będzie gdy (nie daj boże) wejdą w...
Ministerstwo rolnictwa...
Podaj konkretnie przyklad w jaki sposób...
Maliszewski: W tym sezonie...
czy w tym roku będzie bezpłatna dystrybucja...
Ministerstwo rolnictwa...
Jeden już zginął, nazywał się Didiuszko....
Embargo już niestraszne...
panowie , moze by tak skonczyc z jabłkiem i...
Ministerstwo rolnictwa...
Może nie na temat ale napiszę.... W...
Ministerstwo rolnictwa...
jesli juz tak bardzo sie boicie polityków i...
Ministerstwo rolnictwa...
handel w biznesie ma być dozwolony(tak...
Ministerstwo rolnictwa...
nie przejmuj sie .. politycy nam krzywdy nie...
Ministerstwo rolnictwa...
Jak to sobie wyobrażacie że giełdy...
Embargo już niestraszne...
Propaganda PiS nie zna granic, jak to...
Embargo już niestraszne...
To wszystko piszą pachołki PiS którzy...
Embargo już niestraszne...
nie czytałem tych bredni ale tytuł...
Embargo już niestraszne...
Portal może napisać WSZYSTKO ZA CO MU...
Zakład przetwórczy z...
Adwokacie - do dzieła... szukaj wśród 100...
Embargo już niestraszne...
Wątpię czy tam zadziała powiedzenie...
Embargo już niestraszne...
To jest tekst dla ludzi z miasta żeby...
Embargo już niestraszne...
To po co tam wchodzisz? Przecież te portale...
Embargo już niestraszne...
Powyzszy artykuł ukazał sie w głównym...
Zakład przetwórczy z...
Przez kilka miesięcy w grójeckim Urzędzie...
Zakład przetwórczy z...
Wszystko pomieszałeś.Od początku roku przy...
Zakład przetwórczy z...
Nawet najcięższe argumenty TU przedstawione...
Ciągnik sadowniczy John...
Nie za wysoka cena za 130 kupi netto kupi...
Zakład przetwórczy z...
"Ogólnie wszystkie koncepcje, począwszy od...
Ministerstwo rolnictwa...
Puki co gdybamy. Może pojawią się zapisy...
Embargo już niestraszne...
Piechociński zrobił dość długą kurendę...
Zakład przetwórczy z...
Przykład kolejny z dnia dzisiejszego:...
Zakład przetwórczy z...
Ja nie neguje władzy, tylko głupotę. Podam...
Zakład przetwórczy z...
A nie przyszło Ci do głowy że; KTOŚ MUSI...
Zakład przetwórczy z...
Jaceo na prezydenta! Albo prezesa.
Embargo już niestraszne...
takie bzdety propagandowo-polityczne to mozna...
Ministerstwo rolnictwa...
ale wychodzi na to ,że jak nie podpiszę,to...
Ministerstwo rolnictwa...
pilsner13 -taka umowe -z wylacznoscia to raz...
Embargo już niestraszne...
Powyższy artykuł oprawić w złote ramki i...
Ministerstwo rolnictwa...
Ty i kupujący podpisaliście umowę...
Ministerstwo rolnictwa...
Kontrakty mają plusy i minusy. Duzo zależy...
Zakład przetwórczy z...
podbiłem swój post tutaj - bo tam na cene...
Zakład przetwórczy z...
Jedyna metoda to ograniczenie podaży...
Zakład przetwórczy z...
DO KONCA WRZESNIA NIE SPRZEDAWAC PRZEMYSLU...
Ministerstwo rolnictwa...
Jeszcze raz powtarzam że nikogo do niczego...
Ministerstwo rolnictwa...
Jeśli za stabilność uważasz to że w...
Ministerstwo rolnictwa...
Ale pan Ardanowski zapowiedział wprowadzenie...
Ministerstwo rolnictwa...
umowy pomogą uporządkować rynek zerknijcie...
Ministerstwo rolnictwa...
Jeśli sądzisz ,że zmusisz przetwórców do...
Ministerstwo rolnictwa...
Chyba jednak nie są aż tak bardzo w ich...
Ministerstwo rolnictwa...
W umowach kontraktacyjnych kiedyś był taki...
Ministerstwo rolnictwa...
Co to za gdybanie gdy nikt nie widział tej...
Ministerstwo rolnictwa...
No bo rząd i związkowcy widząc ,że w...
Ministerstwo rolnictwa...
Ale przetwórnia będzie miała kary umowne i...
Ministerstwo rolnictwa...
Czyli optujecie panowie za takim...
Ministerstwo rolnictwa...
Zawieram w marcu umowę kontraktacyjną na...
Maliszewski: Embargo w...
zgadza się.Jedyna droga ,to jak najwięcej...
Maliszewski: Embargo w...
informacja była i jest tylko trzeba...
Maliszewski: Embargo w...
a co do przekazywania na banki to najglupsza...
Maliszewski: Embargo w...
Unia co roku zmniejszała ilosc bezplatnej...
Maliszewski: Embargo w...
co z postulatami przekazanymi ministrowi na...
Maliszewski: Embargo w...
czyli jednak rząd -państwo coś tam może...
Niech minister wskaże...
Teraz w sadownictwie nie będzie się...
Maliszewski: Embargo w...
Jak to nie będzie? Wycofanie z rynku to...
Maliszewski: Embargo w...
Alfred40, gdybyś miał choć miejsce na...
Maliszewski: Embargo w...
Kilka dni temu było info. że juz nie...
Maliszewski: Embargo w...
Marcin pozwól historykom ocenić kim był...
Maliszewski: Embargo w...
czy w tym roku będzie można utylizować...
Niech minister wskaże...
Zebrało Ci się na sentymenty KORTEZO? Jest...
Niech minister wskaże...
I tak sobie myślę, gdzie były lata, gdzie...
Niech minister wskaże...
I najwyraźniej z każdym rokiem może być...
Maliszewski: Embargo w...
Rozczaruję Cię p. Zielony25... Nic nie wiem...
Maliszewski: Embargo w...
Tak późno doszedłeś do wniosku że się z...
Maliszewski: Embargo w...
Nie będę się z Tobą kopał bo z koniem...
Maliszewski: Embargo w...
Mówisz o tych którzy zarządzili...
Maliszewski: Embargo w...
No cóż niektórzy są na tyle mali i...
Maliszewski: Embargo w...
Marcin 79 ma racje, przeciez L W to byl...
Maliszewski: Embargo w...
Historia pisze o Wałęsie i pisać nadal...
Maliszewski: Embargo w...
Ze Smoleńska nie rób sobie "podśmiechujek"...
Maliszewski: Embargo w...
Jeszcze historia pisze o Wałęsie ale, jak...
Ministerstwo rolnictwa...
U nas do tej pory mogłeś [ podpisać umowę...
Ministerstwo rolnictwa...
Dlaczrg "moich Ukraińców"? Nie ja jeden ich...
Maliszewski: Embargo w...
Znowu przeinaczasz fakty :( :( :) Wałęsa...
Ministerstwo rolnictwa...
Problem w tym,że u nas mają być...
Maliszewski: Embargo w...
Wszystkiemu winien Lech Wałęsa, po cholerę...
Ministerstwo rolnictwa...
Do kontraktacji nikt nikogo nie zmusza !...
Maliszewski: Embargo w...
Ważne,że znaleźli kozła...
Maliszewski: Embargo w...
ten Maliszewski to bystre chłopisko... po...
Maliszewski: Embargo w...
Może ja się nie znam ale na mój ROZUM to w...
Maliszewski: Embargo w...
artemida gdybyś miał trochę rozumu to...
Ministerstwo rolnictwa...
A jak nie dojadą zrywacze z Ukrainy,to...
Maliszewski: Embargo w...
Jeżeli masz rację, /ja nie znam innych...
Maliszewski: Embargo w...
wszystko było cacy dopóki koledzy z PO...
Maliszewski: Embargo w...
taak wszyscy sie myla , media sie mylą , NIK...
Maliszewski: Embargo w...
Ale się silisz aby być oryginalny ale...co...
Maliszewski: Embargo w...
To niech najpierw Pan Maliszewski domaga sie...
Maliszewski: Embargo w...
od Pawlaka z Nim warto handlować -...
Maliszewski: Embargo w...
Od kogo się domagać?
Niech minister wskaże...
własnie w tym rzecz ze towar na skup trafia....
Niech minister wskaże...
Nasze sadownictwo stoi od kilku lat w miejscu...
Niech minister wskaże...
Pamiętm ja jeszcze kilka maści lat wstecz w...
Niech minister wskaże...
Trudno oczekiwać że rząd da nam gwarancje...
Niech minister wskaże...
Do artemidy: wybacz-źle Cię zrozumiałem
Niech minister wskaże...
Czy gdzieś się doczytałeś że JA...
Niech minister wskaże...
Do artemidy:skąd to przeświadczenie,że...
Niech minister wskaże...
Żeby tak konie były na tyle qmate aby...
Niech minister wskaże...
Janów obroni się sam, ,, biznesmenów " od...
W tym roku zbiory jabłek...
Ja znam takie powiedzenie - nie trudno...
Niech minister wskaże...
Masz dużo racji p.piwko... Tylko skąd to...
W tym roku zbiory jabłek...
artemido-jeśli inwestuje się grube miliony...
Niech minister wskaże...
Żaden polityk Wam,to nie powie(bo zbliżają...
W tym roku zbiory jabłek...
Czy brałeś bardzo optymistyczny wariant...
Niech minister wskaże...
Powiem tak TAK ŻLE A TAK NIEDOBRZE w tamtym...
W tym roku zbiory jabłek...
Myśle że już za pare dni będzie więcej...
Niech minister wskaże...
Zbliża się Święto Narodowe w potrójnym...
W tym roku zbiory jabłek...
Jakie są światowe prognozy zbioru jabłek w...
Niech minister wskaże...
simpson,a czy ten towar trafia na skupy,czy...
Niech minister wskaże...
własnie w tym problem. ludzie nawet za 5...
Niech minister wskaże...
Może to wynika z tego,że ktoś ma ludzi z...
W tym roku zbiory jabłek...
Na chwilę popatrzcie na rynek jabłek...
Niech minister wskaże...
Nie rozumiem tych minusów tu. za napisanie...
Niech minister wskaże...
Ja rozumie samemu zebrac i zawiesc ten...
Niech minister wskaże...
jedyny pomysł prezesa ,to obowiązkowe umowy...
instagram