Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem

Sukces kampanii „Lato z borówkami”

Celem kampanii jest promocja spożycia borówki i jej walorów. W 2018 roku po raz pierwszy działania były prowadzone przez cały sezon. Informacje o walorach borówki dotarły do 10 mln konsumentów. Popularyzowano jej właściwości antyoksydacyjne i określenie „owoc do zadań specjalnych”. Ukazało się ponad 170 tekstów na temat produkcji i zalet tych owoców. Borówka była obecna w wielu kanałach komunikacji, od telewizji śniadaniowej, najpopularniejszych stacji radiowych, poprzez opiniotwórczą prasą, magazyny kulinarne, po niezwykle popularne konkursy w mediach społecznościowych. Wybory najmłodszego plantatora, który otworzył sezon, obserwowało 100 tys. osób. W głosowaniu na najlepsze lody borówkowe oddano ponad 83 tys. głosów. Według powszechnej opinii promocja borówki jest dużym sukcesem całego środowiska. Kampanię „Lato z borówkami” realizuje Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw, a jej branżowym koordynatorem jest Fundacja Promocji Polskiej Borówki.

W pierwszym etapie kampanii producenci sami popularyzowali ideę promocji owoców przez samych plantatorów, przedstawili argumenty przemawiające za zaangażowaniem w taką promocję, fakt, że chcąc rozwijać produkcję musimy edukować konsumentów. Popularne w mediach społecznościowych były testimoniale: Opowiedzmy o naszych plantacjach. Opowiedzmy o tym, jak wygląda produkcja. Od pola do półki. Wszyscy powinniśmy współpracować. Razem możemy więcej. Dyskusje budowały wizerunek plantatorów i klimat branży, z której Polacy mogą być dumni.

Celem jest zawsze wzrost spożycia, ale dla nas ważna jest też promocja racjonalności w decyzjach produkcyjnych i marketingowych. Rozwój rynku nie bierze się znikąd, „nic samo nie rośnie”. Promowaliśmy współpracę, wymianę doświadczeń, współodpowiedzialność producentów za branżę i stan świadomość konsumentów. Konieczność zaangażowania się w prezentację całorocznej pracy, ryzyka pogodowego, na końcu w promocję plonów. Takie podejście pokazało plantatorów jako ludzi zaangażowanych i promujących zdrowy styl życia - mówi Witold Boguta, Prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.
Możemy patrzeć w przyszłość z optymizmem. Na polskim rynku nadal jest do zagospodarowania ogromny potencjał konsumentów. Świadomość klientów wzrasta. Coraz więcej ludzi robiąc zakupy wybiera owoce zdrowe lub poszukuje tych, które pochodzą z upraw ekologicznych czy od plantatorów, których znają osobiście. Dzieje się tak dzięki mozolnej pracy plantatorów, ale też dzięki systematycznym działaniom branżowym, zarówno marketingowym jak i edukacyjnym. Tegoroczne aktywności np. w mediach społecznościowych miały bardzo dobry oddźwięk. Wzbudzały duże zainteresowanie i na pewno pomogły plantatorom zbudować dobre relacje z odbiorcami borówek. Także pozyskać nowych klientów. Niezapomniany był wybór najmłodszego z plantatorów i poszukiwanie najlepszych lodów borówkowych. To dobry trend - oby jak najwięcej tego typu akcji w przyszłości – mówi Dariusz Kolanus, właściciel plantacji Borówkarnia w Łasku.

Promocja owocu przez plantatora

Pokazywanie plantatorów i plantacji to znak rozpoznawczy promocji borówki. Celem jest budowa wizerunku polskich plantacji jako miejsc, w których powstaje produkt najwyższej jakości, ceniony na świecie. Komunikacja całorocznej pracy, standardów produkcji i sukcesu eksportowego. Wzmocnienie percepcji ekstensywności i współpracy z naturą. Mówili o tym sami plantatorzy: Produkcja jest bardzo naturalna. Pszczoły mieszkają na plantacji. Cięcie krzewów - trudne, ale niezbędne. Pełnia owocowania po 5-6 latach. Produkcja borówki jest bardzo wymagająca. Cudze chwalicie, borówki nie znacie. Borówka jest polska.



Borówka promowana jest jako coś na co się czeka, jak na początek lata czy początek wakacji. To wygodna przekąska, która spełnia wszystkie potrzeby nowoczesnego konsumenta. Wyjątkowo zdrowa i polska. Polskość jest wyzwaniem dla producentów borówki wysokiej, do której przylgnęła u nas nazwa innego kraju. Polskość skutecznie budowały relacje z każdej kolejnej plantacji - w Nidku koło Wadowic, w Powielinie koło Serocka, Romanowi, Sompolno, w Grzymalinie koło Legnicy, Pustkowej Górze, Ozorkowie.

Przygotowania do sezonu były domeną plantatorów. Spektakularnym sukcesem stały się wybory najmłodszego w branży, który tradycyjne potem dokonał uroczystej inauguracji sezonu. Historię na naszych oczach tworzyli: Hania Talaga, córka Ani i Michała Talagów z plantacji w Grzybowie w gminie Magnuszew na Mazowszu. Maciej Chromiński, syn Eweliny i Adriana Chromińskich z miejscowości Karcze, gmina Zbuczyn, powiat Siedlecki. Leon Górniak, syn Katarzyny i Grzegorza Górniaków z Podlindowa, gmina Mszczonów na Mazowszu oraz 7-miesięczna Basia Milewska, córka Darii i Piotra Milewskich z Falbóg Wielkich w powiecie płońskim. 100 tys. ludzi w czerwcu obserwowało dwuetapowe wybory. Reprezentowanie branży dało uczestnikom satysfakcję i popularność. Branża pokazała pasjonatów, którzy stoją za polską borówką. Sympatyczną rywalizację wygrał Maciek Chromiński, który degustacją pierwszych owoców symbolicznie otworzył sezon.

Sezon 2018 to piękny czas. Ciągła promocja borówki jako polskiego dobra sprawdziła jest w 100%. Dla nas wybory najmłodszego plantatora, w którym nasz syn Leon zajął drugie miejsce, były czymś niezapomnianym. Cieszę się, że możemy dzielić się z innymi dobrem jakie produkujemy, ale też refleksjami nad jednak bardzo ciężką całoroczną pracą na plantacji - mówi Katarzyna Górniak z Podlindowa.

1 lipca - Dzień Polskiej Borówki

Na modnym warszawskim Targu Śniadaniowym odbyły się prezentacje walorów borówki, degustacje świeżych owoców i borówkowych przetworów. Plantatorzy od 3 lat budują w ten sposób znajomość daty rozpoczęcia zbiorów w Polsce. Wypromowali 1 LIPCA – Dzień Polskiej Borówki. Swoją konsekwencją przekonali media i handel. Praktycznym celem promocji jest budowa popytu latem. Sam tytuł kampanii - „Lato z borówkami” - pomaga realizować ten cel.

Święto owocu przybrało w tym roku swoją docelowa formę – wielkiego zaproszenia do sklepów. Plantatorzy zaprosili na degustacje w rekordową liczbę 630 miejsc w całej Polsce.



Sukcesem było pozyskanie sieci i zaproszenie konsumentów do sklepów w dniu 1 LIPCA. Pomogła pogoda, ale duże znaczenie miało partnerstwo sieci Lidl. Ten najlepszy marketer wśród detalistów zaprosił na borówki i pokazał, że można używać w komunikacji określenia „polska borówka”. Historia borówki będzie się dzielić na okres przed i po „zaproszeniu na polską borówkę” przez Lidla. Kwestią najbliższych 2-3 lat jest ukształtowanie zupełne nowych schematów zakupowych. Borówka jako „owoc przyszłości” i symbol zdrowego trybu życia jest do tego zadania dobrze przygotowana.

Honorowym partnerem kampanii „Lato z borówkami” była w tym roku Wielka Brytania, która od lat jest największym odbiorcą polskiej borówki. Kampania była wspierana jest przez Brytyjsko-Polską Izbę Handlową. Wspólnym celem była promocja polsko-brytyjskiego partnerstwa handlowego. Brytyjski rynek owoców jagodowych jest bardzo ciekawy. Jego wartość przekroczyła miliard dolarów. Wzrost spożycia jagód w Wielkiej Brytanii wynika z postrzegania tych owoców przez konsumentów jako zdrowej przekąski. Dzieci otrzymują porcje borówek jako drugie śniadanie, dorośli kupują je do jedzenia w pracy. Borówka dołączyła do truskawek, malin i czarnej porzeczki - owoców tradycyjnie bardzo popularnych w Wielkiej Brytanii - mówi Michael Dembinski z Brytyjsko-Polskiej Izby Handlowej (BPCC).

Lato z borówkami

Otwarcie sezonu - Dzień Polskiej Borówki - połączył konsumentów, plantatorów i dietetyków. Symboliczny początek zbiorów to naturalna okazja, by promować walory borówki. Był początkiem ofensywy informacyjnej i edukacyjnej. Celem była komunikacja walorów zdrowotnych, budowa świadomości czasu trwania sezonu. Budowa percepcji jakości naszych owoców, wizerunku polskich plantatorów jako producentów i promotorów zdrowego stylu życia. Zasięg kampanii w mediach tradycyjnych przekroczył 8,5 mln osób. Borówka była na ustach dietetyków i lekarzy. Zasięg fanpage’a 1 LIPCA przekroczył 1,25 mln.

Promowaliśmy 10 walorów zdrowotnych borówki oraz lato jako czas największego bogactwa natury i dobry moment, aby zadbać o odporność i zdrowie. O tej porze roku mamy największą szansę na wprowadzenie do swojej diety mnóstwa świeżych owoców i warzyw, które trafiają do sklepów prosto z polskich upraw – mówi Emilia Szczęsna z Fundacji Promocji Polskiej Borówki. Promowaliśmy fakt, że borówki to owoce do zadań specjalnych. Usuwają z organizmu toksyny, redukują cholesterol, obniżają wysokie ciśnienie, usprawniają funkcjonowanie układu trawiennego oraz korzystnie wpływają na wzrok i młody wygląd skóry. Wystarczy jedna filiżanka borówki dziennie, żeby zachować zdrowie i urodę – dodaje.
Sukces borówki wart jest promocji. Plantatorzy budują rynek do kilkunastu lat. Promują walory owocu, kompetencje, pasję, szacunek dla natury i swoją kreatywność. Wzrasta powierzchnia nasadzeń, ale to wysoka jakość, a nie ilość owoców borówki, musi pozostać dla producentów najważniejsza. Promowane są takie postawy. W sukcesie tej kampanii dużą rolę odgrywa zaangażowanie producentów. Wzrost świadomość marketingowej, i prawdopodobne też wzrost oczekiwań producentów, jest ważnym plonem realizowanych działań. Projekt jest dofinansowany z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Kampania jest bardzo skuteczna. Doceniam w niej również budowanie wspólnoty owoców jagodowych oraz umiejętność prowadzenia komunikacji pokazującej rolę owoców i warzyw w diecie. Pokazano, jak można łączyć promocję konkretnego owocu z parasolową, szerszą, komunikacją do konsumentów. To wszystko jest potrzebne w realizacji najambitniejszych celów naszego środowiska, związanych z budową zdrowych nawyków żywieniowych - mówi Witold Boguta, Prezes KZGPOiW.

2 września - Międzynarodowy Dzień Lodów Borówkowych

W sierpniu promowano lody borówkowe i lodowych rzemieślników. Branża jagodowa zaprosiła branżę lodową do wspólnej promocji. Odbyły się pierwsze wybory najlepszych lodów borówkowych.

W ramach przygotowań do Dnia Lodów Borówkowych miłośnicy lodów wybrali miasto i miejsce, w którym są najlepsze lody borówkowe. Oddano 83.657 głosów na 27 miast i 45 lodziarni. Zwycięzcą konkursu na najlepsze lody borówkowe została „Lodziarnia Pod Orzechem” w Baborowie, w woj. opolskim. Jej właściciel Pan Tomasz Szypuła, lodziarski mistrz Polski 2017, reprezentant kraju na Gelato World Cup 2018, wytwarza lody z lokalnych składników, wśród których jest borówka z plantacji koło Głubczyc.

Lokalne może być lepsze - to był nasz wspólny przekaz. Mają tego świadomość lodowi rzemieślnicy. Szukają dobrych producentów, lokalnych, sezonowych składników. Chcą wiedzieć jak najwięcej o produkcie, zbiorach, przechowywaniu, ludziach, którzy stoją za borówką - mówi Agnieszka Szydziak, redaktor naczelna portalu Have a Bite, patronującego poszukiwaniom twórczych pasji i najlepszych lodów borówkowych.

Konkurs na najlepsze lody borówkowe stał się olbrzymim sukcesem. Lody okazały się produktem ważnym, za którym ludzie stanęli murem. Producenci lodów rzemieślniczych potrzebują świeżych owoców, produkowanych we współpracy z naturą. Łącząc kompetencje produkcyjne oraz kreatywność mistrzów lodowego rzemiosła, razem, możemy produkować lody znakomitej jakości. Podobne jak rzemieślnicze piwowarstwo, produkcja rzemieślniczych lodów ma długie tradycje, rozwija się w Polsce dynamicznie i jest nastawiona na jakość. Branżową współpracę z rzemieślnikami należy traktować jako strategiczną. Pozwala zaprezentować walory owoców jagodowych bardzo szerokiemu gronu odbiorców.

Chcąc rozwijać produkcję, musimy edukować

Celem jest powszechne postrzeganie borówki jako owocu wyjątkowo zdrowego i uprawianego w Polsce. Edukację należy uznać za podstawę budowy rynku i obrony marż w dłuższej perspektywie. Warunkiem sukcesu jest wiedza o tym, skąd się coś bierze i ile pracy kosztuje.

Pokolenie milenialsów dysponuje obecnie dużą siłą nabywczą, ale różni się znacznie od starszej grupy konsumentów. Niewiele wie o tym, skąd się bierze żywność i jak się ją wytwarza. Dlatego warto skupić się na tym, aby pokazać, w jaki sposób produkowane są owoce wysokiej jakości i podkreślić rolę producenta w tym procesie. Walory zdrowotne są kluczem do wypromowania wyjątkowości borówki wśród indywidualnych konsumentów i właśnie dlatego jako plantatorzy powinniśmy aktywnie uczestniczyć w promocji. My wiemy jak wygląda produkcja, jak jest wymagająca, co jest w uprawie najciekawsze, a co najtrudniejsze – mówi Katarzyna Grzegrzółka, Przewodnicząca Zarządu Fundacji Promocji Polskiej Borówki.
To jest bardzo trudna i wymagająca produkcja, która potrzebuje doświadczenia i dużych nakładów. Prace na plantacjach zaczynają się tuż po zbiorach, to jest 9 miesięcy pracy po to, aby potem przez 3 miesiące zbierać owoce. Prace polegają między innymi na ręcznym pieleniu i ręcznym cięciu krzewów, gdyż nie jest możliwe zmechanizowanie tych procesów. To wszystko pokazywaliśmy w tym roku najbardziej opiniotwórczym dziennikarzom, konsumentom, a w formie warsztatów ago-edukacyjnych przekazywaliśmy tę wiedzę dzieciom. Przełomu dokonują najbardziej nawet podstawowe informacje. Dotyczące choćby ilości zabiegów związanych z nawadnianiem. Konsumenci nie wiedzą, że wszystkie plantacje w Polsce są nawadniane kropelkowo. Bez systemu nawadniającego, nie da się uprawiać borówki. Musimy cały czas edukować - „9 miesięcy ciężkiej pracy by potem ręcznie zbierać owoce w sezonie”. To dlatego mają one tak doskonałą jakość, cenioną na rynkach światowych – dodaje Katarzyna Grzegrzółka.

Razem możemy więcej

Dla konsumentów coraz ważniejsze jest pochodzenie żywności, wiedza kim są producenci, jak myślą, jakie wartości wyznają, jakim standardom hołdują. Wiedza przez kogo i jak jest produkowana polska żywność wzmacnia naszą tożsamość oraz wizerunek, czyli to jak postrzegają nas konsumenci i importerzy polskiej żywności.

Branży potrzebna jest stała promocja pro-jakościowego podejścia, wysokich standardów produkcji. Dużym ryzykiem jest spodziewana nadprodukcja owoców niskiej jakości. Warto wspierać regionalne sukcesy produkcyjne, identyfikację z małymi ojczyznami, budować świadomość brandingową. Będziemy kontynuować promocję współpracy z branżami, które są potencjalnymi odbiorcami owoców jagodowych. Rzemieślnicze piwowarstwo, rzemieślnicza produkcja lodów. Czas też na pierogi - mówi Maciej Dolata, partner w agencji INSPIRE smarter branding, która od lat nadzoruje realizację projektów promujących polską borówkę.
- Warto wykorzystywać wszelkie sposoby aby świadomość konsumentów polskiej borówki była z roku na rok coraz większa. Dla małych i średnich plantacji strategią na najbliższe lata powinna być jakość a nie ilość borówek oraz budowanie relacji z odbiorcami owoców na rynkach lokalnych - podsumował Dariusz Kolanus, plantator borówki z Łaska k. Łodzi.
- To dopiero początek, zaledwie trzeci sezon naszego święta, a już tyle udało się przekazać społeczeństwu. Polska borówka jest znakomita, niech reszta świata też to wie! Utrzymajmy ten trend jak najdłużej, bo to jest sukces - sukces produkcji najwyższej jakości owoców - mówi Piotr Piwowarczyk, Borówkowa farma.

Sukces kampanii „Lato z borówkami” cieszy, ale nie dziw. Borówka uprawiana w Polsce jest eksportowym hitem. Nie ma innego produktu, dla którego udział eksportu w sprzedaży byłby tak duży. Eksport szacowany na 80% czyni borówkę symbolem jakości całego sektora. Oczekiwania rosną. Na szczęście branża potrafi integrować się wokół celów i wykorzystywać potencjał wspólnego działania.

Informacja prasowa Fundacja Promocji Polskiej Borówki „Lato z borówkami”



REKLAMA

Warning: getimagesize(edc_media/Widget/Item-0451/File1/Kubota-m5n-975x100px.png) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /home/users/sadownictwo/public_html/edc_engine/Widget/DVO.php on line 20

Warning: getimagesize(edc_media/Widget/Item-0451/File1/Kubota-m5n-975x100px.png) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /home/users/sadownictwo/public_html/edc_engine/Widget/DVO.php on line 6

Tagi:

borówka

komentarze (0):

dodaj komentarz

Tego artykułu jeszcze nikt nie komentował. Bądź pierwszym, który dodał komentarz!

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Czytaj także

Interpoma 2018 - Jabłko na świecie

W dniach od 15 do 17 listopada w Bolzano (region Trentino-Alto Adige) odbywa się kolejna...

Eskimos: Przychód z interwencyjnego skupu może przekroczyć 200 mln zł

Realizacja tego Programu będzie miała bezpośredni wpływ na osiągane przez Spółkę...

Punkty skupu jabłek przemysłowych - aktualizacja 15.11.2018r.

Dziś 15 listopada spółka Eskimos udostępniła zaktualizowaną listę punktów kontraktacji...

Drugi duży wysyp długo owocujących truskawek

Ciepły i słoneczny październik sprzyja plantatorom długo owocujących odmian truskawek i...

Jak ograniczyć wzrost pędów rozłogowych w truskawce ?!

Regalis Plus 10 WG to środek z grupy regulatorów wzrostu. Substancja czynna środka hamuje...

Problem ze zbiorami jesiennych malin i truskawek

Jesiennych truskawek i malin jest w tym miesiącu nadzwyczaj dużo, bo w przeciwieństwie do...

Najnowsze ogłoszenia

sprzedam BIG BAG.

18.11.2018 09:18 autor: adam8500

Transport owoców

14.11.2018 21:18 autor: malinasaska

Sprzedam WYWROTNICA Greefa

14.11.2018 13:22 autor: kolczyk24

Podcinacz korzeni

13.11.2018 20:22 autor: OM4x4

Rozsiewacz RAUCH MDS55 jak MDS 10.1

12.11.2018 16:06 autor: vitoma


Warning: getimagesize(edc_media/Widget/Item-0366/File1/2018-scompl-300-250-reklamy.gif) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /home/users/sadownictwo/public_html/edc_engine/Widget/DVO.php on line 20

Warning: getimagesize(edc_media/Widget/Item-0366/File1/2018-scompl-300-250-reklamy.gif) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /home/users/sadownictwo/public_html/edc_engine/Widget/DVO.php on line 6

Najnowsze komentarze

Kongres sadowniczy: czekają...
Jeżeli nie Kongres to KTO? Jeżeli nie TERAZ...
Kongres sadowniczy: czekają...
znowu post "sam mi sie wysłał " i nie ma...
Kongres sadowniczy: czekają...
Jerzy ,zgrabnie przeszedłeś od "afery KNF "...
Kongres sadowniczy: czekają...
No właśnie ,co niektórym marzą się...
Kongres sadowniczy: czekają...
"Ponieważ brak jest obecnie innych...
Odpowiedź MRiRW odnośnie...
...cdn - dokończenie. Jeśli ktokolwiek...
Odpowiedź MRiRW odnośnie...
Posłużę się cytatem ( zresztą bardzo...
Kongres sadowniczy: czekają...
Największy problem ,to polityka grup i firm...
Kongres sadowniczy: czekają...
Wydaje mi się że kluczowym jest ostatnie...
Kongres sadowniczy: czekają...
No to czekamy co uradzą.Oczywiście rzecz...
Sprzedaż cydru spada drugi...
Produkcja cydru rośnie. Spada produkcja i...
Punkty skupu jabłek...
Jabłka przemysłowe-to czegoś nie rozumiem,...
Punkty skupu jabłek...
Oczywiście spotkanie nie jest 28 lecz w...
Punkty skupu jabłek...
To jeden wielki przedwyborczy pic. Minister...
Sprzedaż cydru spada drugi...
Produkcja cydru to była gwiazdka którą...
Punkty skupu jabłek...
Ja tu widzę, że tylko wąska grupa ludzi z...
Sprzedaż cydru spada drugi...
Była szansa na wypromowanie cydru, została...
Rosja zwiększyła import...
To ciekawe i w temacie forum (no możne nie...
Rosja zwiększyła import...
Jak wieść gminna niesie rysuje się szansa...
Rosja zwiększyła import...
Politycy potrafią dobrze namieszać U nas...
Eskimos: Przychód z...
Nawet inwestorzy na giełdzie nie wierzą w...
Eskimos: Przychód z...
i dlatego wartość spółki spadła...
Eskimos: Przychód z...
Moze kazał im zatrudnić u siebie znajomego...
Eskimos: Przychód z...
Moze kazał im zatrudnić u siebie znajomego...
Eskimos: Przychód z...
nie związane z tematem ale ciekawe :)...
Eskimos: Przychód z...
nie co a kogo ?? :) a ta opinia mnie...
Eskimos: Przychód z...
Odpowiem prosto, po chłopsku. Oni...
Eskimos: Przychód z...
Zapytam tak prosto po chłopsku: Co oni...
Eskimos: Przychód z...
ciekawe co ma wspólnego minister rolnictwa z...
Eskimos: Przychód z...
przychód to nie dochód
Kongres sadowniczy: czekają...
... a za ciągłe zawirowanie w niektórych...
Ciężarówki przeładowane...
każdy jeden skupiarz wie czym grozi...
Eskimos: Przychód z...
Spółka Eskimos może zwiększyć dochody z...
Kongres sadowniczy: czekają...
Za kryzys w sadownictwie jest winien...
Punkty skupu jabłek...
Dzień Dobry, w moim rejonie mam jeden punkt...
Punkty skupu jabłek...
U mnie w regionie to nic się nie dzieje....
Punkty skupu jabłek...
Jeden z niewielu skupów w mojej okolicy jest...
Punkty skupu jabłek...
Pytanie zasadnicze ile z wyżej wymienionych...
Kongres sadowniczy: czekają...
Ja się nie przejmuję, ja minusy odczytuję...
Kongres sadowniczy: czekają...
Święte słowa, święte słowa, jaceo1. Ot,...
Kongres sadowniczy: czekają...
Otóż to. Perfekcyjne podsumowanie stanów...
Mamy 12 ha i idziemy pod...
a teraz coś nie w temacie , bo tematyka...
Mamy 12 ha i idziemy pod...
Nie przesadzaj ze w sadzie leży tyle kamieni...
Kongres sadowniczy: czekają...
Teraz recepta na poprawnie opłacalności...
Ciężarówki przeładowane...
Żeby coś wyjąć, trzeba najpierw wsadzić....
Kongres sadowniczy: czekają...
Recepta większości ekspertów i sadowników...
Mamy 12 ha i idziemy pod...
I tu mamy wyjaśnienie zagadki skąd w...
Kongres sadowniczy: czekają...
Czy Twoja "modlitwa" aby wymarzło /komu-...
Kongres sadowniczy: czekają...
Choć uważasz się za osobę bezbłędną...
Mamy 12 ha i idziemy pod...
WOW! Trochę zaskoczony, że znalazłem się...
Kongres sadowniczy: czekają...
Oj, jaka by była PIĘKNA KATASTROFA...
Kongres sadowniczy: czekają...
nie muszą nic ubezpieczać bo przez kilka...
Ciężarówki przeładowane...
Fajne te burty- takie nie za niskie, nie za...
Kongres sadowniczy: czekają...
Wygląda mi na to że wysoko ubezpieczyłeś...
Kongres sadowniczy: czekają...
Zaskakujące jest to skąd tyle minusów...?...
Kongres sadowniczy: czekają...
Ja bym się tymi minusami tak nie zajmował i...
Kongres sadowniczy: czekają...
Nie polemika - zaskoczenie iż to co mogłoby...
Kongres sadowniczy: czekają...
Ostra zima, taka jak byla w 1986/87 bardzo...
Kongres sadowniczy: czekają...
Marcinie na ostrej zimie na pewno nie...
Kongres sadowniczy: czekają...
Czyli po cholerę do lekarza skoro, i tak,...
Ciężarówki przeładowane...
no to za przeładowanie samochodu ja bym...
Kongres sadowniczy: czekają...
bo ja jestem( pesymista)realista i wiem ze to...
Kongres sadowniczy: czekają...
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem to "co???"...
Kongres sadowniczy: czekają...
Polemika z samym sobą? Wszystko dobrze?
Ciężarówki przeładowane...
Nie to że bronię rządu ale doszukiwać...
Kongres sadowniczy: czekają...
Patrzę i oczom nie wierzę.... Po cholerę...
Ciężarówki przeładowane...
Z której wsi te auta? Przyznawać się? Po...
Ciężarówki przeładowane...
Rylex przy tej ilości skupów szybko...
Ciężarówki przeładowane...
a teraz nie zazdrościcie "skupiarzom" ? ile...
Interwencyjny skup nie...
Proponuję nie komentować tego artykułu bo...
Kongres sadowniczy: czekają...
NARESZCIE COŚ WE WŁAŚCIWYM KIERUNKU!!!
Eskimos: Zakontraktowano 310...
Polskie jabłka są tanie więc ich się nie...
Sprzedaż cydru spada drugi...
Przestają ludzie palić papierosy to spada...
Sprzedaż cydru spada drugi...
Jeżeli władza mówi że weźmie - to...
Ciężarówki przeładowane...
Teraz to dopiero będzie obniżka na skupie.
Eskimos: Zakontraktowano 310...
mylisz się bo jeśli chodzi o produkcję to...
Eskimos: Zakontraktowano 310...
trafne. wymagan nie spelnia polakie jablko...
Eskimos: Zakontraktowano 310...
w umowach nie ma wyszczególnionych odmian,...
Eskimos: Zakontraktowano 310...
To jest oficjalna informacja czy taką plotę...
Eskimos: Zakontraktowano 310...
Skoro jabłka przemysłowe to dlaczego tylko...
ZSRP: Wycofywanie jabłek na...
dyskusja dotyczy raczej jabłka nie truskawki...
ZSRP: Wycofywanie jabłek na...
Na pewno przy całkowicie wolnym rynku do...
ZSRP: Wycofywanie jabłek na...
Marcinie 79 co Ty opowiadasz o Wolnym...
ZSRP: Wycofywanie jabłek na...
No i, chyba para poszła w gwizdek...
ZSRP: Wycofywanie jabłek na...
..z drogi! Hiszpanie: Tu mówi Juan Manuel...
ZSRP: Wycofywanie jabłek na...
nie w temacie ale ciekawe -nasi sojusznicy :)...
ZSRP: Wycofywanie jabłek na...
hezek,ja o niebie ,a Ty o chlebie.Masz...
ZSRP: Wycofywanie jabłek na...
Jak są warunki odpowiednie to i po wodzie...
ZSRP: Wycofywanie jabłek na...
przeanalizuj dokładnie to co napisałeś. ja...
ZSRP: Wycofywanie jabłek na...
Drogi hezek,nie do końca masz rację.Ja...
Wysyłam ok. 500 ton jabłek...
Echo Dnia - i wszystko jasne...Wiele osób...
ZSRP: Wycofywanie jabłek na...
oczywiście że doraźne tak jak już...
ZSRP: Wycofywanie jabłek na...
Zastosowałeś rozwiązanie raczej...
Ceny jabłek w Niemczech i w...
Kolego a kto ci zabrania jechać na bazarek...
ZSRP: Wycofywanie jabłek na...
myślę że niema rozwiązania długofalowego...
Wysyłam ok. 500 ton jabłek...
Wysyłam średnio 500 ton jabłek dziennie....
Wysyłam ok. 500 ton jabłek...
A co to za różnica? Jak ja nie mogę im ani...
ZSRP: Wycofywanie jabłek na...
Państwo /rząd/ są po to by prowadzić...
ZSRP: Wycofywanie jabłek na...
Artemido , jesli mam byc szczery to ja bym...
Wysyłam ok. 500 ton jabłek...
No właśnie.Te 230tyś.ton jest...
Coraz więcej winnic w Polsce
Tak dobrego roku dla właścicieli winnic...
Wysyłam ok. 500 ton jabłek...
Ja pier...... kupuje 17 aut dziennie...
ZSRP: Wycofywanie jabłek na...
Widzę, że są dwie koncepcje, choć dość...
ZSRP: Wycofywanie jabłek na...
Zapisz się do ZSRP i doradzaj im,bo oni...
Coraz więcej winnic w Polsce
To się nazywa OPTYMIZM, 400 ha winnic......
ZSRP: Wycofywanie jabłek na...
jurol, ja jeszcze bym sprawdzał czy każdy...
ZSRP: Akcja „Poczuj Smak...
... 0,1% procent od kwoty faktury jeśli się...
ZSRP: Akcja „Poczuj Smak...
... na który składają się niemal wszyscy...
ZSRP: Wycofywanie jabłek na...
Jak się narobiło bajzlu to trzeba to...
ZSRP: Akcja „Poczuj Smak...
Jak to kto? Fundusz Promocji Owoców i Warzyw...
ZSRP: Akcja „Poczuj Smak...
Reklamę na suchość... KTOŚ UMIESZCZA,...
ZSRP: Wycofywanie jabłek na...
wszystko zależy od gospodarstwa czy i ile...
ZSRP: Akcja „Poczuj Smak...
Czasami sobie oglądam reklamy w TV i mam...
ZSRP: Wycofywanie jabłek na...
wszystko zależy od gospodarstwa czy i ile...
ZSRP: Akcja „Poczuj Smak...
Patriotyczny apel o jedzenie jabłek?...
Eskimos: Zakontraktowano 230...
czyli za maksymalnie 50 dni wszyscy się...
ZSRP: Wycofywanie jabłek na...
"Bez inwestycji" - kolejna złota myśl. Nie...
ZSRP: Wycofywanie jabłek na...
XmeN ma trochę racji, bo inaczej skąd...
ZSRP: Wycofywanie jabłek na...
Przyjmując czas trwania jednego nasadzenia...
Ceny jabłek w Niemczech i w...
Jedz spytaj sie sadownika na koncu...
Eskimos: Zakontraktowano 230...
Ładnie im to idzie, pewnie lada dzień i...
ZSRP: Wycofywanie jabłek na...
10% najstarszych o najsłabszym potencjale...
ZSRP: Wycofywanie jabłek na...
Ale jest jeszcze starsze pokolenie dla...
ZSRP: Wycofywanie jabłek na...
Popieram. Choć ułamek starych nierentownych...
ZSRP: Wycofywanie jabłek na...
Mam na mysli jablko zarówno deserowe jak i...
ZSRP: Wycofywanie jabłek na...
Realny koszt, ale czego? Jabłka deserowego...
ZSRP: Wycofywanie jabłek na...
Skoro koszt produkcji oscyluje wokół 1 zł...
Ceny jabłek w Niemczech i w...
Byłem tydzień temu w Berlinie jabłko od...
Ceny jabłek w Niemczech i w...
Czyli w detalu nie ma znaczenia cena. Jak...
Minister o sytuacji na rynku...
Ja bym się cieszył już z nastaniem epoki...
Minister o sytuacji na rynku...
Widzę że po czasie walk plemiennych na...
Minister o sytuacji na rynku...
O Pani lekkich obyczajów! Zapomniałem, że...
Minister o sytuacji na rynku...
Nie za fajno nas oglądać i nie za fajno...
Minister o sytuacji na rynku...
A ty od koryta nie oderwiesz gada Spadamy...
Minister o sytuacji na rynku...
Z parlamentu tu się wylęga staej hunty...
Minister o sytuacji na rynku...
Szampiona97 dawno miałem prosić o to o co...
To działania ratunkowe nie...
Mi w tym roku udało się pominąć...
Minister o sytuacji na rynku...
No i tak życie weryfikuje powiedzenia....
To działania ratunkowe nie...
Zabiorę głos tylko dla przypomnienia. Św....
To działania ratunkowe nie...
witam RADEK 30 bo nikomu nie chce się stać...
To działania ratunkowe nie...
A dlaczego nie odstawiacie do przetwórni...
To działania ratunkowe nie...
Ceny jabłek przemysłowych w Polsce wahają...
To działania ratunkowe nie...
Przepraszam, ale ja niczego nie będę...
To działania ratunkowe nie...
piszecie o Ukrainie to może też coś z...
Minister o sytuacji na rynku...
Owszem i ja dostaję torsji na jego wygląd....
ZSRP: Wycofywanie jabłek na...
Taki pomysł jest tylko załataniem dziury na...
To działania ratunkowe nie...
Tylko z kim byśmy te umowy podpisywali...
instagram

Advertisement